Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6995)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan teistä lukenut Dolores Cannonin kirjoja? Jos, niin mitä mieltä olette niiden sanomasta?
Olen lukenut Custodians, beyond abduction. Olin kiinnostunut silloin maan ulkopuolisesta elämästä mutta tämä oli kyllä aika lailla ns. liian paksua juttua. Tiedot saatu erittäin epäluotettavilla tavoilla kuten hypnoosireggressiolla ja väitetyllä avaruusolioiden kanavoinneilla. Oikein kunnon sillisalaatti kaikkia new age piirissä olevia teorioita, kirjoittajan itsekehua (kanavoimiensa olioiden kautta) yms. Tämä on juuri sitä kamaa minkä takia olin vuosia miettimättä mitää näitä henkisiä juttuja...
Mutta miten muuten voisi saada tietoa avaruusolennoista kuin ns. epäluotettavilla tavoilla?
Vaikea uskoa, että kukaan saisi haastattelun videolle siten, että ihminen haastattelisi avaruusolentoa. Ja ihmiset ovat myös avaruusolentoja, sillä avaruudessahan tämä pallomme on.
Jos vaikka Mystikko kertoisi, mitä on kommunikoinut toisten, eli ns. avaruusolentojen kanssa, niin olisiko sekään millään mittareilla luotettavaa tietoa? Tosin itse kyllä uskoisin varmaankin, mitä Mystikko kertoisi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan teistä lukenut Dolores Cannonin kirjoja? Jos, niin mitä mieltä olette niiden sanomasta?
Olen lukenut Custodians, beyond abduction. Olin kiinnostunut silloin maan ulkopuolisesta elämästä mutta tämä oli kyllä aika lailla ns. liian paksua juttua. Tiedot saatu erittäin epäluotettavilla tavoilla kuten hypnoosireggressiolla ja väitetyllä avaruusolioiden kanavoinneilla. Oikein kunnon sillisalaatti kaikkia new age piirissä olevia teorioita, kirjoittajan itsekehua (kanavoimiensa olioiden kautta) yms. Tämä on juuri sitä kamaa minkä takia olin vuosia miettimättä mitää näitä henkisiä juttuja...
Tosi paljon on kirjoja, missä on saatu esim. jälleensyntymistä tietoa juurikin hypnoosin avulla. Sitten vielä tutkijat ovat lähteneet tutkimaan historian ja kirkon kirjoista ym., ovatko heidän saamansa tiedot pitäneet paikkansa ja tosi usein niin on ollut. He ovat löytäneet esim. niitä taloja jostain huitsin kuikasta, missä joku on hypnoosissa kertonut aiemmin asuneensa, ja talosta esim. jonkun piilopaikan, mistä hypnotisoitu on kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten muuten voisi saada tietoa avaruusolennoista kuin ns. epäluotettavilla tavoilla?
Vaikea uskoa, että kukaan saisi haastattelun videolle siten, että ihminen haastattelisi avaruusolentoa. Ja ihmiset ovat myös avaruusolentoja, sillä avaruudessahan tämä pallomme on.
Jos vaikka Mystikko kertoisi, mitä on kommunikoinut toisten, eli ns. avaruusolentojen kanssa, niin olisiko sekään millään mittareilla luotettavaa tietoa? Tosin itse kyllä uskoisin varmaankin, mitä Mystikko kertoisi. :)
En minä varmaan uskoisi. Kyllä minä mietin mystikonkin, kuten kaikkien, näkemyksistä, mikä on itselleni hyödyllistä ja tärkeää ja mikä ei. Jos hän esittäisi jonkun näkemyksen avaruusolioista, voisin lukea sen kiinnostuneena mutta toteaisin etten voi tietää onko totta vai ei, ja toiseksi ei ole minulle itselleni kovin tärkeää arkielämässäni joten ei ole kovin merkittävää. Sama koskee näitä mitä on kuoleman jälkeen, menneet elämät tms juttuja, en usko tai ole uskomatta, en voi tietää koska on eri ihmisiä jotka väittävät tietävänsä ja he puhuvat ristiriitaisia asioita.
Mystikkoa tykkään lukea, koska olen pitkään ollut kiinnostunut ajatuksesta valaistumisesta tai heräämisestä. Siitä puhutaan niin monessa toisistaan erillään kehittyneessä perinteessä että uskon että sen täytyy olla totta. Oma vaistonikin sanoo niin. Ja jotenkin mystikon tapa kirjoittaa siitä usein osuu juuri oikeaan kohtaan minussa, minulle tulee aina siitä samanlainen olo kuin joistain pyhistä kirjoituksista mitä olen lukenut eri perinteistä, että sielu sanoo että tämä on totta, tämä on tärkeää.
Mulla tulee myös samanlainen fiilis, kun luen Mystikon kirjoituksia, siksi luulenkin, että jos hän kertoisi jotain humanoidien kertomaa, niin uskoisin. :)
Hyvin kirjoitit, kiitos. :)
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut monista kirjoista, että jos ihmiskunta tekee liian rajuja toimia ja maapallo on vaarassa tuhoutua, niin toisten planeettojen asukkaat tulisivat pelastamaan tilanteen, esim. estämään ydinonnettomuuden. Ovatko kaikki nuo kanavoijat/kirjailijat olleet väärässä vai saako ihmiskunta apua?
Koko ajanhan meitä autetaan. Esimerkiksi koronabiiggien piti olla paljon tuhoisampia ja niihin piti menehtyä iso prosentuaalinen osuus ihmiskunnasta, mutta saimme muilta planeetoilta apua. Samoin ydinaseiden laukaisuita on estetty. Koko ajan tapahtuu.
Sinä joka kysyit kiduttamisesta sodissa. Osa noista sotilaista on mieleltään hyvin sairaita. Tehneet ja nähneet äärimmäistä väkivaltaa vuosia, käyttävät kovia huumeita. Niitä on molemmilla puolilla mutta kun seuraa ketkä uutisoinnin omistavat niin meille esitetään tietty puoli asioista. Tästäkään ei kannata ajatella että Venäjä sitä Ukraina tätä, syyt ovat monimutkaisemmat eikä taistelu ole kansalaisuustasolla ollenkaan. Olisi eduksi jos kaikki vain keskityisivät vahvistamaan valon voittoa ja auttamaan siviilejä. Kumpaakaan sodan osapuolta ei saisi rahoittaa tai varustaa enää muualta.
Nyt on tulossa esille paljon sellaista mitä on pidetty pimennossa ja vääristelty vuosia. Hurjasti uutta informaatiota koko ajan. Kannattaa pysyä omassa keskuksessaan eikä ajatella liikoja, muistaa että se että asiat tulevat ilmi on kuitenkin parempi kuin että ovat tapahtuneet kätköissä. Pitää päästä näiden tapahtumien yläpuolelle, ihmiskunnan täytyy yhdistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut monista kirjoista, että jos ihmiskunta tekee liian rajuja toimia ja maapallo on vaarassa tuhoutua, niin toisten planeettojen asukkaat tulisivat pelastamaan tilanteen, esim. estämään ydinonnettomuuden. Ovatko kaikki nuo kanavoijat/kirjailijat olleet väärässä vai saako ihmiskunta apua?
Koko ajanhan meitä autetaan. Esimerkiksi koronabiiggien piti olla paljon tuhoisampia ja niihin piti menehtyä iso prosentuaalinen osuus ihmiskunnasta, mutta saimme muilta planeetoilta apua. Samoin ydinaseiden laukaisuita on estetty. Koko ajan tapahtuu.
Sinä joka kysyit kiduttamisesta sodissa. Osa noista sotilaista on mieleltään hyvin sairaita. Tehneet ja nähneet äärimmäistä väkivaltaa vuosia, käyttävät kovia huumeita. Niitä on molemmilla puolilla mutta kun seuraa ketkä uutisoinnin omistavat niin meille esitetään tietty puoli asioista. Tästäkään ei kannata ajatella että Venäjä sitä Ukraina tätä, syyt ovat monimutkaisemmat eikä taistelu ole kansalaisuustasolla ollenkaan. Olisi eduksi jos kaikki vain keskityisivät vahvistamaan valon voittoa ja auttamaan siviilejä. Kumpaakaan sodan osapuolta ei saisi rahoittaa tai varustaa enää muualta.
Nyt on tulossa esille paljon sellaista mitä on pidetty pimennossa ja vääristelty vuosia. Hurjasti uutta informaatiota koko ajan. Kannattaa pysyä omassa keskuksessaan eikä ajatella liikoja, muistaa että se että asiat tulevat ilmi on kuitenkin parempi kuin että ovat tapahtuneet kätköissä. Pitää päästä näiden tapahtumien yläpuolelle, ihmiskunnan täytyy yhdistyä.
Ven äjä on ampunu ohjuksen Ukr ainan ydinvoimalan viereen. Onko sekin osoitus siitä, että meni viereen siksi, kun humanderit auttoivat ja ohjasivat ohjusta, ettei se osukaan ydinvoimalaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Toivottavasti on totta, että maapalloa ja sen asukkaita autetaan. Mistä muuten tiedät sen?
Uskon jostain syystä, että olet oikeassa, että meidän kannattaisi pysyä omassa keskuksessamme ja keskittyä vahvistamaan valon voittoa. En vain oikein tiedä tarkalleen, miten silloin toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvvää tekstiä! Tuohon venäjä-ukraina aiheeseen liittyen; yksittäinen ihminen ei voi tilanteeseen fyysisesti paljoakaan vaikuttaa, mutta ajauksilla voi kokeilla auttaa. On sellainen juttu iltaisin yhdeksältä, että ajatellaan rauhaa. Ihan vaan niin, että pitää ajatukset aiheessa rauha muutaman minuutin päivässä. Ajatuksethan ilmentyy fyysiseen ja mitä useampi ihminen käyttää ajatusenergiaansa tiettyyn asiaan, sitä enemmän se saa voimaa.
Minäkin istun tästä lähtien alas klo 21 ja ajattelen vaikka 5 minsaa rauhaa - hyvä idea, kiitos. <3
Vierailija kirjoitti:
Minäkin istun tästä lähtien alas klo 21 ja ajattelen vaikka 5 minsaa rauhaa - hyvä idea, kiitos. <3
Kiva kuulla! Mikäköhän lienee syynä sen viestin poistumiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, harmi, etten lainannut viestiäsi, kun siihen vastasin. Ajattelin, että jospa sitä ei poistettaisi.
Minun viime aikaisista viesteistäni on poistettu lähes kaikki. Olen ottanut niistä kopion ja laittanut sitten takaisin. Usein nekin on poistettu. Täällä kun seikkailee se viestienpoistaja. Otan myös talteen Mystikon viestit aina, jos ehdin ja palauttelen niitä sitten, jos nekin on poistettu. Onneksi aina joku jaksaa kirjoittaa ylläpidolle, joka myös palauttaa viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, harmi, etten lainannut viestiäsi, kun siihen vastasin. Ajattelin, että jospa sitä ei poistettaisi.
Minun viime aikaisista viesteistäni on poistettu lähes kaikki. Olen ottanut niistä kopion ja laittanut sitten takaisin. Usein nekin on poistettu. Täällä kun seikkailee se viestienpoistaja. Otan myös talteen Mystikon viestit aina, jos ehdin ja palauttelen niitä sitten, jos nekin on poistettu. Onneksi aina joku jaksaa kirjoittaa ylläpidolle, joka myös palauttaa viestejä.
Tosi hienoo että jaksat tehä noin. Kerrotaas nyt tähänki se, eli yhdeksältä iltaisin ihmiset käyttää minuutin tai pitempään ajatuksiaan aiheeseen rauha. Kun moni ihminen tekee sitä yhtä aikaa, se voimistuu tehokkaasti ja siittähän tää maailma vois monen mielestä hyötyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hienoo että jaksat tehä noin. Kerrotaas nyt tähänki se, eli yhdeksältä iltaisin ihmiset käyttää minuutin tai pitempään ajatuksiaan aiheeseen rauha. Kun moni ihminen tekee sitä yhtä aikaa, se voimistuu tehokkaasti ja siittähän tää maailma vois monen mielestä hyötyä
Kiitos sinulle. Toivotaan, että mahdollisimman moni lähtee mukaan tuohon hiljentymiseen rauhan saamiseksi maailmaan. <3
Millaista rauhan mielikuvaa te "katselette" tai visualisoitte, kun hiljennytte 1 minsan ajaksi tai pitemmäksi aikaa?
Eri ihmisille sopii eri tavat tuohon tietty. En vain oikein tiedä, miten pitäisi olla tai toimia tuolloin iltaisin klo 21.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa tylsää, että tähän ketjuun on nyt pesiytynyt kaikenlaista muuta porukkaa kuin oikeasti näistä asioista kiinnostuneet. Ettekö voi perustaa omia ketjuja vaikka evankeliointiin tai yliluonnollisen tai jumalan kyseenalaistamiseen, miksi täytyy jankata täällä? Ja tuo viestien poistelu on kaikkein kummallisin ilmiö. Eikä se edes vaikuta mitään muuta kuin korkeintaan saa kiinnostumaan enemmän, että viesteissä täytyy olla jotain todella merkittävää sisältöä jos joku viitsii nähdä vaivan kytätä tätä ketjua ja poistattaa viestejä.
En myöskään ymmärrä miksi tänne on pesiytynyt häiriköitä. Täällä on valtavasti ketjuja, riehuisivat siellä. Pitäisi aina kopioida oma viestinsä talteen. Mutta ehkä tämä on yksi ilmentymä sille että on valtavasti sieluja jotka kaipaavat valoa mutteivät itsekään ymmärrä sitä.
Monet noista toisten viestien poistajista on uskovaisia, jotka kritisoivat kovasti kaikkia, jotka ajattelevat eri tavalla kuin he. Eräs tuttuni, helluntalainen, oli aina puhumassa, kuinka jotkut joutuvat hel....iin, milloin mistäkin pikku syystä.
Käy vähän sääliksikin he, jotka voivat olla noin rakkaudettomia ja ahdasmielisiä ihmisiä ja vielä valitsevat tehdä pahaa ihan tietoisesti toisille poistamalla heidän viestinsä.
Missä näkyy Jeesuksen opetustuksen ymmärtäminen, että pitäisi kohdella toista siten, kuin toivoo itseään kohdeltavan. Se on kai joillekin liian vaikea oppiläksy.
Mistä sä tiedät, että poistattajat ovat uskovaisia? En ole nähnyt täällä viestiä, jossa joku uskovainen kertoo poistattavansa näitä, koska ajattelette eri tavalla. Taidat itse syyllistyä toisten syyttelyyn, koska he ajattelevat eri tavalla kuin sinä. Mutta itsereflektio on vaikeaa, joten on vaikea nähdä itse olevansa yhtä mul kku kuin ne toisetkin.
Loki
Vierailija kirjoitti:
Millaista rauhan mielikuvaa te "katselette" tai visualisoitte, kun hiljennytte 1 minsan ajaksi tai pitemmäksi aikaa?
Eri ihmisille sopii eri tavat tuohon tietty. En vain oikein tiedä, miten pitäisi olla tai toimia tuolloin iltaisin klo 21.
Sitä voi vaikka kokeilla tuntea tai ajatella sitä käsitettä. Istua vaikka silmät kii, hengittää syvään ja ehkä kiittää siitä mahdollisuudesta että saa olla täällä pyytämässä rauhaa
Vierailija kirjoitti:
Tänne oli tänään kirjoitettu kiva viesti, jossa manittiin myös Dolores C. Olin tulossa kommentoimaan ko. viestiä, mutta joku hyypiö oli jo ehtinyt viestin poistaa. Harmi, ja sehän hyypiötä ilahduttaa. Itseäni ilahduttaa, etten olen hänen kaltaisensa. :)
Vähänkö sä olet parempi ihminen kuin muut. Tuli tuosta vikasta lauseesta mieleen Raamatun kertomus kahdesta rukoilijasta. Toinen oli joku syntinen publikaani, joka ei edes katsetta kehdannut synneissään korottaa, ja toinen oli hurskas mies, jota ilahdutti, ettei ollut tuon syntisen publikaanin kaltainen. Satutko muistamaan kumpi miellytti jumalaa enemmän?
Loki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne oli tänään kirjoitettu kiva viesti, jossa manittiin myös Dolores C. Olin tulossa kommentoimaan ko. viestiä, mutta joku hyypiö oli jo ehtinyt viestin poistaa. Harmi, ja sehän hyypiötä ilahduttaa. Itseäni ilahduttaa, etten olen hänen kaltaisensa. :)
Vähänkö sä olet parempi ihminen kuin muut. Tuli tuosta vikasta lauseesta mieleen Raamatun kertomus kahdesta rukoilijasta. Toinen oli joku syntinen publikaani, joka ei edes katsetta kehdannut synneissään korottaa, ja toinen oli hurskas mies, jota ilahdutti, ettei ollut tuon syntisen publikaanin kaltainen. Satutko muistamaan kumpi miellytti jumalaa enemmän?
Loki
Ainakin hänellä on paremmat käytöstavat kuin hänellä, joka toisten viestejä mielivaltaisesti poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loki
Oletko Loki uskovainen vai muutenko vaan Raamattua meille opetat?
Ajatteletko Jumalan rakastavan sinua enemmän, jos teet vähän syntiä, esim, poistelet heidän viestejä, jotka Jumalaa tai totuutta etsivät?
Itse en ole ajatellut uskovaisten poistelevan viestejä mutta sinä olet tullut monta kertaa mieleeni silloin kun olen miettinyt, kuka poistaja on.