Huomenta! Millainen on aamurutiinisi?
Itse käyn suihkussa iltaisin joten aamulla herätys, laitan kilpikonnan terraarioon valot päälle ja vaihdan vedet, vessa, hampaiden pesu, deodoranttia kainaloon, pukeminen, sängyn perus, täytän vesipullon laukkuun ja tarkistan että lompakko ja avaimet on mukana. Tupakalla käyn jos kerkeän ja sitten bussille.
Joo, olen aamu-uninen joten aamutoimiin menee vain vartti. Aamukahvit juon luennolla.
Kommentit (53)
Vessassa käynti naama yms pesuineen ja pukeminen. Sitten koirat lyhyelle tarpeidentekolenkille, kunnon lenkit töiden jälkeen vasta aamu-unisena.
Lenkin jälkeen pikainen aamupala kitusiin kännykällä nettiä selaten ja kissoille ja koirille aamupala.
Ulkokamat päälle, eväät laukkuun, tarkistus että kaikki mukana ja autolle päin töitä kohti.
En meikkaa lähes koskaan ja suihkussa käyn iltasin että saa aamulla nukkuu mahollisimman pitkään.
Lapsi 3v kömpii viereen puoli kahdeksan maissa ja pötköttelemme kahdeksaan. Laitan lapselle tabletilta lastenohjelmia ja käyn itse pikasuihkun ja meikkaan. Laitan aina yöksi letit, joten hiustenlaittoon ei tarvitse aamuisin käyttää aikaa kun on automaattisesti hiukset laineilla.
Tässä kohtaa kello on puoli yhdeksän Käytän lapsenkin aamupesuilla ja siirrymme keittiöön. Aamupalaksi syömme oikeastaan aina paahtoleipää juustolla ja jogurttia marjoilla tai hedelmillä.
Yhdeksältä laitan lapselle vaatteet valmiiksi ja hän pukee ne vaihtelevalla menestyksellä. Itse keräilen vielä tarvittavat kamppeet mukaan. Puemme ulkovaatteet ja seisomme ratikkapysäkillä klo 9.17. Vien lapsen päiväkotiin ja aloitan työpäiväni kymmeneltä.
Tänään tosin olemme kotona flunssan kourissa ja olemme heränneet jo ennen kuutta. Lapsi nukahti onneksi hetki sitten ja minä nyt mietin että mille alkais kun ei nukuta ja tuo neiti nukkuu varmaan seuraavat 3-4 tuntia.
Tällä hetkellä se, että juon pari lasillista vettä heti aamusta, sit laitan kahvin tippumaan. Katson vähän aikaa esim. töllöä ja nettailen, siinä samalla nautin maustamattomasta jogurtista kera kaurahiutaleiden ja viinirypäleiden :) Aamurutiinit muuttui tässä viime syksynä kun ilmeisesti sain tämän IBS eli ärtyvän suolen oireyhtymän, niin pari tuntia täytyy aamusta olla kotona ennenkuin voin lähteä minnekään :(
Minulla on täydellisyyteen hiottu minuuttiaikataulu aina aamuisin.
Tämä on reilun vuoden rankan kehitystyön tulos.
6.40 herätys ja jo ennalta tiedetty 10 min torkutus. Olen unen ja valveen rajamailla, helpompi herätä oikeasti.
6.50 oikea herätys, nousen ylös ja venyttelen 10 minuuttia.
7.00 käyn vessassa.
7.05 menen keittiöön ja keitän teetä. Veden kiehuessa paahdan leipää ja kuorin mandariinin/banaanin. Juon ja syön samalla selaillen uutisia puhelimesta.
7.20 laitan telkkarin päälle taustameluksi ja meikkaan ja laitan hiukset.
7.40 puen vaatteet.
7.45 herätän & puen 1-vuotiaan lapsen.
08.00 ulos ulko-ovesta.
8.10 lapsi päiväkodissa.
8.30 itse työpaikalla.
Nousen ylös, illalla valmiiksi ladattu kahvinkeitin päälle, vessaan, aamupalalle, dödö kainaloon, puen, hiukset ponnarille, hampaiden pesu, eväiden pakkaaminen reppuun, ulkovaatteet päälle ja ulos. Aikaa tähän kuluu puoli tuntia.
6.10 eka herätys
6.20 toinen
6.30 kolmas
6.40 neljäs
6.45 viides, nousen ylös
Pisu, pesu (kasvot, kainalot, hampaat)
Pukeutuminen, aamiaisleivät jääkaapista laukkuun
7.00 ovesta ulos
Kyllä me ihmiset ollaan hirveässä oravan pyörässä
Hetki vielä sängyssä lasten kanssa ennen nousemista, niin että kaikilla ovat silmät auenneet. Lapsille Pikku kakkonen telkkarista, minä vessaan ja aamupalan tekoon. Vaihdetaan yöpuvut pois ja päivävaatteet päälle, syödään aamupala. Arkisin tsekkaan päivän sään, puetaan ulkovaatteet ja pakataan tarhareput (jos jäivät illalla pakkaamatta). Kolataan pihaa jos tarvetta on, muuten lähdetään jo tarhan pihalle leikkimään ja odottamaan ovien aukeamista. Hyvällä pyöräilykelillä ja syksyllä matkaan meni alta 10min ja pukemiseenkin vähemmän, joten oltiin aina kovin ajoissa. Nyt kestää pukea vaatekerroksia kaikille ja polkeminenkin on hivenen raskaampaa lumessa.
Viikonloput toistuu aika samalla kaavalla. Silloin ei tosin vilkuilla kelloa eikä lähdetä päiväkotiin, vaan leikkipuistoon, pihalle tai kauppaan.
Herään 5:45. Vessaan, vaa’alle, lasi vettä sekä vitamiinit ja nopea suihku. Dödöä ja hiusten laitto. Kasvovesi, seerumi ja kosteusvoide. Pukeutuminen ja koiran kanssa ulos. Ulkoilun jälkeen kuppi kahvia, meikkaus, hampaiden pesu ja korut. Mies ruokkii koiran, minä juon kahvini ja seurustelen hetken koiran kanssa ennen kuin otan eväät jääkaapista, puhelimen (kaikki muu on aina valmiina laukussa) sekä käyn suihkauttamassa parfyymiä ja lähden juna-asemalle.
Kello soi 4.30. Kuselle, tupakalle ja sitten kahvia mustana jonka jälkeen äkkiä paskalle ja vielä tupakalle ennen töihin lähtöä.
Kello soi, menen keittiöön, laitan kahvin tippumaan. Sitten menen vessaan ja suihkuun. Suihkun jälkeen kosteusvoide naamaan ja sen imeytyessä juon kahvia ja tsekkaan uutiset. Sitten meikki, hiusten kuivaus, vaatteet päälle, illalla valmiiksi pakattu kassi messiin ja töihin.
Herättyäni vessakäynnin jälkeen valmistan kaakaon, jossa on puolet kaurajuomaa puolet kookosmaitoa. Tuon nautittuani menen ulos kastelemaan kukat ja kasvihuoneessa olevat tomaatintaimet (ovat jo isoja). Rutiineihini kuuluu myös kissani harjaus ja kampaus, (Ragdollrotuinen runsasturkkinen) sekä ruokinta.