Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako kerrostaloon ottaa kissa?

Vierailija
11.08.2016 |

Harkitsen meille kissaa lemmikiksi. Minulla on kokemusta kahdesta kissasta, mutta silloin asuin vielä vanhemmillani (olin 16-19v) ok-talossa ja kissat ulkoilivat säännöllisesti.

Nyt asun lapseni kanssa kerrostalokaksiossa. Meillä on avaraa ja kissan tavarat taatusti mahtuisivat hyvin, mutta onko järkevää edes ajatella kissaa kaksioon? Parvekkeemme ei ole lasitettu joten sinne ei uskalla päästää kissaa, kai? Me olemme paljon kotona emmekä juuri matkustele, joten sen puolesta uskoisin kissan sopivan meille. Ensisijaisesti olen miettinyt aikuista, rauhallista sorttia olevaa kissaa.

Haluaisin kuulla kokemuksia kissasta kerrostalossa ja lapsiperheessä. Myös kustannukset kiinnostavat, paljonko teillä menee suunnilleen rahaa kissaan kuukaudessa? Oletteko raivanneet esim kasveja tai muita tavaroita pois kissan tieltä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäkissoja on monilla ystävilläni kerrostaloasunnoissa. En näe muuta ongelmaa kuin että kun itse haluatte matkustaa kissavapaasti, on oltava hoitaja kissoille.

Voisko sen parvekkeen verkottaa? Eli vaikka osaan parveketta tekisi kissojen ulkoilun mahdollistavan häkin? Mun kaverilla on näin.

Ja toinen kaveri ulkoiluttaa valjaissa kissojaan.

Vierailija
2/4 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti asunto on omasi. Vuokralaisellani oli 2 kissaa ja sen jälkeen hän maksoi parin vuoden asumisen jälkeen 6000 euron pintaremontin. Kaikki seinäpinnat, ovet, ovenkarmit ja jalkalistat menivät vaihtoon/maalattiin uusiksi. Ei ihan normaalia kulumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkota parveke, muuten on kyllä tylsää kissalle ja myös teille että ei voi ikinä pitää edes helteellä ovea auki. Meillä on verkko vaikka on lasit ja parveke on n 5 m korkea. Lasit ovat tietysti koko kesän auki.

Tilaamme ruoat Zooplussalta ja käytämme pellettejä vessassa.

Vierailija
4/4 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy miettiä tuota verkoitusta, se voisi olla hyvä idea. Asunto ei ole omani vaan sen omistaa nykyään jokin säätiö, omistaja vaihtui keväällä eikä kukaan edes käynyt katsomassa koko kämppää. Ei taida paljon kiinnostaa mitä täällä tapahtuu. Vuokrasopimus sallii lemmikit. Ollaan myös asuttu tässä 3 vuotta eikä muuttoaikeita ole.

Kissan kustannuksista kaipaan kokemuksia? Entä mitä kautta on järkevää alkaa etsiö kissaa? Nettipalstathan ovat kodinvaihtajia pullollaan mutta pitäisikö etsiä jonkin yhdistyksen kautta mieluummin. Edelliset kissamme tulivat naapurin yllätyspentueesta ja tuttavalta jonka kissa ei sopeutunut sisäkissaksi. Mitä kaikkea pitää huomioida?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän