Millainen on nainen, jonka luonne on miehinen/maskuliininen?
Mieheni on sanonut, että minä ajattelen kuin mies. Miten siis ajattelen?
Ulkonäöllisesti olen naisellinen, puunaan ja meikkaan, keittiössä ole kodinhengetär. Mutta mikä tekee korvien välistä miehisen?
Kommentit (16)
Minustakin sanotaan tuota usein. Kai se liittyy siihen, että olen aika introvertti, en puhu juuri kuin silloin kun on asiaa, ja esim. ihmisistä puhuminen kiinnostaa minua hyvin vähän, tai ihmisten ajattelu. Mieluummin asioita kuin ihmisiä. Olen lisäksi aika suoraviivainen putkiaivo, sellainen joka teen yhden asian kerrallaan loppuun, hyvin itsenäisesti aina. Insinööri erittäin miesvaltaisella alalla olen ammatiltanikin ;)
Kyllä, olen ratkaisukeskeinen ja analyyttinen. En etsi kätkettyjä motiiveja ihmisten sanomisista. Olen puhelias introvertti, mutta ihminen minua kiinnostaa läpikotaisin. Mutta joo, ihmistäkin pohdin analyyttisella tasolla, en siis henkilökohtaisesti tiettyjä ihmisiä.
Ap
Se on mieheltä kohteliaisuus ja suuri arvostuksen osoitus.
Ratkaisukeskeisyys ja suoraan sanominen niin, että ei mennä henkilöön, tekevät naisesta "miesmäisen". Samoin se, ettei muiden ihmisten tekojen tai luonteen puiminen silloin, kun tämä ei ole paikalla, pahemmin kiinnosta.
Huomautuksena heitettäköön kuitenkin, että näitä "miesmäisiä" naisia on tullut elämässäni vastaan kyllä useampikin ja samoin on olemassa myös "naismaisia" miehiä, jotka arvottavat asiat sen mukaan, mitä tuntemuksia ne herättävät ja puhuvat muiden ihmisten asioista monelta kantilta ja pitkään.
Näistä stereotypian vastaisista kokemuksista huolimatta en voi sille mitään, että ratkaisukeskeinen ja analyyttinen nainen tuntuu väistämättä "miesmäiseltä".
T. M31
Työssä tullut ilmi (kokin työ) sillä tavalla, että olen valmis oikaisemaan ja nopeuttamaan työvaiheita ihan eri rohkeudella, kuin jotkut työkaverit, jotka takertuvat siihen että "aina on tehty näin".
Analyyttisyys on kyllä enemmän feminiininen piirre.
Tuo on osoitus siitä, että miehesi pitää naisia tyhminä, ja sinua pitää fiksuna. Eli miehesi ajattelu on todennäköisesti sovinistista. Ja täällä naikkoset sitten into piukeena hihittelevät, että "hihhiii MunMies sanoi että oon älyltä kuin Mies vaikka ulkoisesti seksiläs nainen hihhiiiii"
Eikö tällainen keskustelunavaus juuri ole sellaista stereotyyppisen kanamaista käytöstä ja vatvomista?
Et ole ajattelultasi maskuliininen, jos olet kodinhengetär.
En pidä naisille tavoiteltavana asiana olla tai ajatella kuin (stereotyyppinen) mies. Pidän sen sijaan jokaiselle ihmiselle tavoiteltavana asiana etsiä viisautta, sekä sisäistä että muihin kohdistuvaa rauhaa, lempeyttä, mielen vahvuutta ja rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Työssä tullut ilmi (kokin työ) sillä tavalla, että olen valmis oikaisemaan ja nopeuttamaan työvaiheita ihan eri rohkeudella, kuin jotkut työkaverit, jotka takertuvat siihen että "aina on tehty näin".
Jaaha siksi oon saanu raakaa kanaa raflassa.
Hävettää hiukan puolestasi ap... Sori.
Sinä ja ukkosi ajattelette yksiulotteisesti, kärjistetysti ja yksinkertaistetusti. Kai joku kaltaisesi voi pitää sitä sitten maskuliinisena ajatteluna.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelet ratkaisukeskeisesti etkä vatvo jokaista sanottua ja sanomatta jätettyä lausetta viikkotolkulla.
Justhan ap vatvoo hänelle sanottua lausetta.
Kuten muutkin jo todenneet, niin ratkaisukeskeisyys. Varsinkin ongelmatilanteissa ajatellaan järjellä eikä tunteilla. Minäkin kuulun näihin miehisiin naisiin eikä puoleeni yelensä enää käännytä silloin, kun kaivataan lohdutusta vaan silloin, kun kaivataan ongelmiin ratkaisua. Aika monet naispuoliset kaverini pitävät minua empatiakyvyttömänä, koska ongelmistaan kertoessaan alan miettiä ratkaisuja heidän ongelmiinsa sen sijaan että halaisin, lohduttaisin ja kuuntelisin vaieten tai heidän tunteitaan myötäillen.
Ajattelet ratkaisukeskeisesti etkä vatvo jokaista sanottua ja sanomatta jätettyä lausetta viikkotolkulla.