Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kertokaa nyt miten se oksutauti tarttuu ja missä ajassa?

Vierailija
02.03.2006 |

jos perheessä yksi sairastanut ja muut ei niin onko ne muutkin taudinkantajia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se potilas on kantaja. Mulle tarttunut ja puhjennut nopeasti, saman päivänä kun on ollut potilaan kanssa tekemisissä.Mutta että koskaan ei voi olla varma muistakaan asukkaista jos yksi sairastaa.Tarttuu hyvin helposti käsien kautta, huolellinen pesu usein estää aikas hyvin tartuntaa.

Vierailija
2/6 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut vatsatauteja, joissa ekan on sairastapauksen jälkeen on tauti kiertänyt parissa päivässä koko perheen. Nyt tämä viimeisin iti pitkään: esikoinen sai taudin kerhokaverilta, mies sairastui neljä päivää esikoisen jälkeen ja minä ja kuopus vasta viisi päivää miehen jälkeen.

Myös tarttuvuusherkkyydessä on eroja. Esikoisella oli vauvana rotavirus, joka tarttui kaikkiin jotka suunnilleen katsoivat lapseen.. Jotkut taudit on olleet vain lapsissa mutta me vanhemmat olemme välttyneet huolehtimalla juuri tuosta käsien pesusta aktiivisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulivat kylään oksutaudista huolimatta.. No, pari tuntia heidän lähtönsä jälkeen meidän tyttö alkoi ökäämään. Poikaan eikä meihin aikuisiin ei tarttunut. Hassua, tyttö ei ollut serkkunsa (14-v poika) kanssa missään tekemisissä, muuta kuin samassa talossa muutaman tunnin.

Vierailija
4/6 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tartunnan lähdettä todellakaan aina tiedä. Olen minäkin saanut muutaman kerran taudin tietämättä yhtään mistä ja keneltä.

Vierailija
5/6 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten taas esim. rota-virus voi kyteä hyvinkin pitkän ajan. Yksi lapsistamme sairasti rota-mahataudin just viime viikolla, eikä muille ole vielä ainakaan tarttunut. Just tänään kysyin neuvolassa, että vieläkö tulee muille ja terkkari meinas, että se tarttuu aika helposti, mutta voi mennä pitkäänkin ennen kuin ilmenee muilla :(

Vierailija
6/6 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma tarttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi