Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pahasti riippuvainen Coca-Colaan, mitä teen?

Vierailija
10.08.2016 |

On alkoholisteja ja on narkkareita, ja sitten on meitä jotka olemme riippuvaisia cokikseen. En nyt niin pahasti riippuvainen ole että sitä ihan koko ajan kittaisin, menee ehkä semmoinen yksi 500ml pullo päivässä, joskus hyvin harvoin kaksi. Se on vaan niin helvetin hyvää, mutta nyt haluaisin eroon siitä kokonaan. Vinkkejä ja kokemuksia vieroituksen helpottamiseen, kiitos!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuuteen kuuluu vahvasti ongelman kieltäminen, jota itsekin aloituksesi perusteella teet... Yksi 500ml pullo päivässä on jo aivan liikaa ja voi vaarantaa terveytesi. Kuinka vastuuton ihminen voi olla? Oma terveytesi ei näytä merkitsevän sinulle pennin vertaa.

Vierailija
2/7 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tajusin olevani enemmän koukussa siihen hapokkaan kylmään kulaukseen kuin itse kokikseen, lämpimänähän se on pahaa. Eli nyt mulla on jääkaapissa aina kivenäisvettä. Sitä kun hörppää suoraan pullosta, niin tulee sama kylmä hapokkuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kivennäisveteen, on  vähäsen terveellisempää kuin kokis.

Vierailija
4/7 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse join 1-2 litraa päivässä kunnes vaihdoin jääteehen. 

Vierailija
5/7 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta sitä enää ja aina kun tekee mieli juoda, niin juo vettä.

Vierailija
6/7 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa jamassa. Pisin aika mitä olen ollut juomatta kokista on 5 päivää. Joskus viimeisen kymmenen vuoden aika siis.

Tähtää aluksi yhteen päivään. Alussa voit yrittää vaikka kello 18->18, niin saat kuitenkin molempina päivinä juoda limua. Sitten yritä olla "kokonainen" päivä ilman eli et juo vaikka tiistaina ollenkaan limua. Jos juot limua, syöt sipsejä ja katsot leffaa perjantaisin, ei kannata kokeilla sitä, koska se on vaikeaa.

Korvaa limu hiilihapollisella vedellä tai jollain muulla. Minulla on toiminut vesi, jossa on hieman sitruunamehua.

Juotko kahvia tai jotain muuta kofeiinipitoista? Viekkarit voivat olla aika kamalat, jos lopetat kuin seinään etkä saa kofeiinia mistään muualta. Kannattaa pitää särkylääkettä mukana kun aloitat, koska olosi on varmaan kuin rekan alle jäänneellä.

Olen onnistunut vähentämään kokiksen juontia ja nyt minulla on viikossa yleensä 1-2 päivää, jolloin en juo ollenkaan. Toisten korvaan se kuulostaa heikolta saavutukselta, mutta olen tyytyväinen. Yritän tästä vielä parantaa. Ehkä joskus juon kolaa vain kerran kuussa. :)

Vierailija
7/7 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama :( Juon aina tölkeistä ja varmaan 3 tölkkiä meni päivässä, eli litra. Nyt olen päässyt siitä vähentämään yhteen tölkkiin sillä, että kun tekee mieli limsaa (pakko siis aina kesken päivän hakea kaupasta iltapäivällä viimeistään kylmä tölkki) niin juon vaan helvetin ison lasillisen vettä, yleensä se auttaa ja tajuaa siitä että olikin vain ihan oikea jano, eikä mikään limsan jano. Lisäksi toi kivennäisvesi oikeasti auttaa kun haluaa niitä kuplia.

Ennen aloitin mun päivän limsalla, nykyään siihen on tullut tilalle kahvilasta haettu latte. Mikä on ihan yhtä huono homma (turhaa rahanmenoa), yritän nyt vaihtaa sen edes itse keitettyyn teehen, mutta kovin hankalaa on.

Mutta siis, mun vinkit kiteytettynä: Vissyä, voi olla jopa makuvissyä. Iso lasi vettä aina kun limsa himottelee. Määrää jotku kellonajat millon et saa limsaa juoda (esim ennen lounasta ja viikolla klo 19 jälkeen koska kofeiini vaikuttaa yöuniin!). Salli kuitenkin esim ravintolaruuan yhteyteen ja vaikka viikonlopuille limsa kuitenkin, koska täys bännäys aiheuttaa vaan entistä enemmän himoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän