Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vapaaehtoisesti työtön (=vety). Halveksitko vai ihailetko?

Vierailija
10.08.2016 |

Oravanpyörässä juoksin kymmenen vuotta, enkä kaipaa sinne takaisin. Rahaa tulee kassasta ja osingoista riittävästi, joten voin tehdä mitä huvittaa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksin. Itse olen vasta 30v, mutta olen ollut kokopäivätyössä 8 vuotta. Oletpa naurettava.

Vierailija
22/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksun, pidän luuserina.

Eri asia, jos et lypsä yhteiskunnalta rahaa tukiaisten muodossa, sitten voit tehdä mitä haluat. Jos elät puhtaasti omilla rahoillasi, niin mikä jottei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei riitä töitä kuitenkaan. Minä olen ilman, pärjään peruspäivärahalla enkä valita. Haluaisin siis töihin, koulutus ja kokemusta on ja olen hakenut vaikka minne ja kuinka monta kertaa. Ei auta, ei aina jaksa hakea.

Näinkin menee. Masentaa, jos moni halveksii. Olisi ihanaa, että olisi oikea työ ja palkka, mutta kun ei ole, pitääkö masentua ja valittaa aina? Siinä mielessä olen tyytyväinen, että on tekemistä, sisältöä elämässä, seuraa eikä köyhyys pahasti kiusaa. Töihin lähtisin vaikka heti, ei siinä mitään.

Vierailija
24/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oravanpyörässä juoksin kymmenen vuotta, enkä kaipaa sinne takaisin. Rahaa tulee kassasta ja osingoista riittävästi, joten voin tehdä mitä huvittaa.

Tarkoituksella kassarahoilla elävää sossuelättiä halveksin.

Jos elelisit sillä että olet rikastunut kovalla työllä tai onnekkailla sijoituksilla, niin sitä kadehtisin.

Voi helvetti taas näitä. Tiedätkö, että on tuhansia jotka kärkkyvät samoja työpaikkoja ja HALUAVAT sen. Miksi työnantajan riesaksi pitäisi laittaa joku työhaluton, joka pitää koko järjestelmää kusetuksena. Mies rakentaa itselleen talon vuodessa. Mitäs siihen sanot. Kaikesta on vain tehty väkisin kallista. Viljelisitkö sinä kivikaudella naapurillesi ilmaiseksi, vai itsellesi?

Ajattelu ei näillä työhulluilla ole se vahvin osa-alue, vaan se mitä on syötetty kurkusta alas koko elämä.

Vierailija
25/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:tä oikein hyvin. Reilu puoli vuotta työttömyyttä takana 15 vuoden työelämän jälkeen ja pinna TE-toimiston ääliöihin palanut siinä määrin, että aion vapaaehtoisesti lopettaa työttömyyteni ja ryhtyä tulottomaksi opiskelijaksi ensi kuusta alkaen. Koska opintotukea on jäljellä parinkymmenen vuoden takaisista opinnoista enää parin kuukauden edestä, tulen suorittamaan opintoni säästöjeni turvin. Oma ansiosidonnaiseni ei ole niin hyvä, että sen takia kannattaisi jäädä tähän TE-toimiston panttivankeuteen, missä minkäänlainen oman elämänsä hanskaan ottaminen ei ole sallittua, vaan lupa on ainoastaan maata sohvalla ja täyttää tukihakemuksia. Sitä ei valitettavasti oma mielenterveyteni kestä. Siispä haistatan paskat TE-puljun väellä. Onneksi on sen verran säästössä, että voin sen tehdä.

Jos olisin ap:n tilanteessa, ottaisin todellakin kaiken, minkä irti saan, ilman minkäänlaista omantunnon tuskaa. 

Vierailija
26/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halveksin koska nostat tukirahoja vaikka et ole töitä edes hakemassa! Jos pärjäisit täysin omillasi kuppaamatta tukia niin olisi ok.

Ettekö te tajua, että se on estetty. Ennen syntymääsi on maat ja puut varastettu. Miten sitä voisi sitten rakentaa itselleen talon ja elää omavaraisesti??

Vierailija
27/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.

En ymmärrä miten se olisi minulta pois, päinvastoin. Vapaiden työpaikkojen määrä on kuitenkin sama, hyvä vaan että sitä yhtä paikkaa hakee yksi vähemmän.

Sitten se on mulkkua jos olet jossain ammatissa, missä on oikeasti työvoimapula ja paikkoja on enemmän auki kuin hakijoita on.

Vierailija
28/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tai 15 vuoden työpanos tarkoittaa 10-15 hirsitaloa. Että se siittä. Siitä laskemalla tiedetään, että kuka täällä varastaa ja on moraaliton.

Vierailija
29/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turn off. 

Vierailija
30/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

En ymmärrä miten se olisi minulta pois, päinvastoin. Vapaiden työpaikkojen määrä on kuitenkin sama, hyvä vaan että sitä yhtä paikkaa hakee yksi vähemmän.

Sitten se on mulkkua jos olet jossain ammatissa, missä on oikeasti työvoimapula ja paikkoja on enemmän auki kuin hakijoita on.

Ei ole. Järjestelmässä joka perustuu työntekijöiden kusettamiseen.

Vierailija
31/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailisin jos olisit vety omilla rahoillasi.

Vierailija
32/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoplaa

Vierailija
33/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio maksaa työttömyysturvaa 2 860 000 000 € ja asumistukea 1 042 000 000 €, tuohon päälle tulee vielä kuntien maksamat sossutuet. Tuossa on se syy miksi halveksin noita, jotka surutta käyttävät meidän muiden maksamia veroja. 

Vierailija
34/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähtään samaan. Lisänä vuokratulot sijoitusasunnoista. Ei leveää elämää, mutta hyvää, irti oravanpyörästä.

Lisäänpä vielä, että olen työelämässä halveksittu matalapalkkaduunari, joten halveksunnassa ei sinänsä ole mitään uutta. Muutama vuosi vielä, noin neljävitosena voinee vetäytyä.

Vierailija
35/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä,en tarvitse elämässä kuin ihan välttämättömän.Olen onnellinen näin.Asenne kysymys.Ei ole mielenkiintoa työhön,kun seuraa yhteiskunnassa tätä järjetöntä rahan haaskausta ja eliitin järjettömiä palkkoja.Tasavallasta ei voi puhua,eikä sitä enää lue kolikoissakaan.Markassa luki aikoinaan Suomen tasavalta,siinä reunuksessa.

Vierailija
36/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halveksin. En siksi, että et teet töitä, vaan siksi, että loisit yhteiskunnan rahoilla. Jos olisitkin rikas perinnönsaaja, etkä hakisi tukiaisia, hyväksyisin valintasi täysin. Tässä tapauksessa on mielestäni törkeää jäädä yhteiskunnan elätiksi, vaikka on työkykyinen. 

Vierailija
37/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio maksaa työttömyysturvaa 2 860 000 000 € ja asumistukea 1 042 000 000 €, tuohon päälle tulee vielä kuntien maksamat sossutuet. Tuossa on se syy miksi halveksin noita, jotka surutta käyttävät meidän muiden maksamia veroja. 

Jotka palautuvat takaisin kiertoon  valtiolle ja yhteiskunnalle,toisin kuin eliitin saamat yltiöpäiset palkkiot.

Vierailija
38/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille työttömien halveksujille tiedoksi: yhteiskuntamme on poliitikkojen ja ay-liikkeen avustuksella rakennettu sellaiseksi, että osa kansasta on AINA työttömänä. Tästä epämukavuudesta maksetaan korvaus. 0% työttömyyteen ei voida edes teoriassa päästä.

Vierailija
39/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksin. Samaa aikaa itketään sossupummeista, pakolaisista ja verojen noususta yms, mutta silti kotona istuminen on jees.

Vierailija
40/43 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä jatkona edelliseen. Miksi työssäkäyvät halveksuvat työttömiä? Eikö kannattaisi halveksua niitä tahoja, jotka ovat luoneet nykyisen järjestelmän.  Järjestelmän, missä tuilla eläminen on paitsi mahdollista, myös tietyissä tapauksissa hyvin kannattavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi