Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa minua juhlapukeutumisessa - onko tällainen mekko aivan out?

Vierailija
10.08.2016 |

Olen keski-ikäinen hoikka nainen ja menossa klo 18 alkavaan "tumma puku"-koodilla olevaan juhlaan. Mulla on kaapissa yksi mekko, joka saattaisi olla tilaisuuteen sopiva. Eli onko tällainen enää mistään kotoisin: musta samettinen mekko lyhyillä hihoilla. Pohjepituinen ja takana halkio. Sääret kestää kyllä tuon halkion, olen urheillut ikäni. Pääntie asiallinen, eikä mikään "rohkea". Pohjepituinen kelpaisi pukukoodin mukaan.
Näytänkö ysäriin juuttuneelta vai ostaako kukaan enää tuollaisia?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi ei, joku valtasi ketjuni. Sopisko kuitenkin niin, että laitan noihin juhliin (kun piiitkästä aikaa pääseen) jotain sellaista mikä imartelee mun vartaloani :)

Jos jollain on vielä vinkkejä asusteista niin otan vastaan. Oisko umpikärkiset sandaletit ok? Tai sitten voisin ostaa mustat aika korkeekorkoiset, joissa nilkoissa sellainen nauhasysteemi? http://www.putfeetfirst.com/fi/dinsko/Naiset/Sandaletit/c/5107

Äh, siis tästä linkistä vasemmalla alarivissä olevat mun piti linkittää.

t ap

Vierailija
22/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaisuus alkaa klo 18 eli itse juhla on siitä eteenpäin, ja miehelle koodina "tumma puku", on kyseessä iltapukujuhla.

Itsenäisyyspäivän vastaanotto noudattaa kutsussa nimenomaan tätä pukukoodia.

Älä siis hämmästy jos näet siellä naisia pitkissä iltapuvuissa.

Toisaalta naisten pukeutuminen on vapaavalintaisempaa, lyhyempi polvipituinenkin käy mutta tyyli kannattaa valita tarkkaan.

Kuvailemasi mekko on ookoo, koska ei ole minimittainen eikä paljastava.

Käy kampaajalla - jos hiuksesi ovat pitkät; sileä ja kiiltävä, niskaan koottu kampaus sopii -, valitse kauneimmat juhlakenkäsi ja niihin sopiva pieni clutch-mallinen iltalaukku, ja koruiksi myös matchaavat - mieluiten suht hillityt ja aidot - korvikset. Jätä kaula ehdottomasti paljaaksi, ei suuria eikä pieniä helmiä tai ketjuja. Näyttävämpi rannekoru voi olla.

Jätä rannekello kotiin, ja jos käytät silmälaseja mutta omistat useammat, valitse sirot ja suht huomaamattomat - tai sitten ne näyttävät, mutta siinä tapauksessa korviin korkeintaan huomaamattomat pienet jutut tai ei mitään.

Piilolasit on hyvä vaihtoehto jos olet niihin tottunut.

Meikata kannattaa, se lisää huoliteltua vaikutelmaa, mutta ehdottomasti hillityn tyylikkäästi. Ellet itse ole tottunut, kysy apua joltain tutultasi tai panosta ammattilaiseen. Tavaratalojen meikkikonsulenteiltakin voi kysyä neuvoa.

EI irtoripsiä, liimattavia tekotimantteja tai muitakaan feikkijalokivikoruja, tekorusketusta, paljaita varpaita tai ylisuurta laukkua kyynärtaipeeseen.

Hauskaa iltaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkiitos 22! Joo, tiedän, että tuossa pukukoodi on periaatteessa nilkkapituinen iltapuku, mutta googletin etikettiä, että pohjepituinenkin käy. Lähinnä tämä valmiina kaapissani oleva kun säästäisi kukkaroani + se näyttää minusta päälläni hyvältä. Tuon rannekoruidean pidän ja aidot korvikset löytyy!

Vierailija
24/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs on sitten se pukukoodi milloin naisen kuuluu laittaa pitkä juhlamekko?

"Juhlapuku"

Tällaista pukukoodia ei virallinen etiketti tunne, vaan aina mainitaan vain mieheltä odotettava asu.

Toki vapaamuotoisempiin kutsuihin voi laittaa mitä vaan, vaikka "Pool Party - asuna mieluiten bikinit / havaijipaita".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan