Katselisitko miestä, joka:
Olisi ennen lapsia hyvin ahkera kotitöiden tekijä, rakastava, suvaitseva, lapsirakas. Ikää yli 30...
Ensimmäisen lapsen synnyttyä (5 vuotta seurustelun alusta) ensimmäiset kuukaudet osallistuisi innokkaasti kotitöihin ja hoitaisi lasta.
Toisen lapsen raskausaikana (laste ikäero 2 v) lopettaisi hiljaksiin kotitöiden tekemisen, suurimmaksi osaksi. Alkaisi olla pois kotoa paljon: Kavereita, ohjattuja harrastuksia noin 7 kertaa viikossa, opiskelua työn ohessa yms. Alkaisi myös jättää yhteisten laskujen maksun sinulle ja vähentää töiden tekoa.
Toisen lapsen synnyttyä jäisi kotitöiden teko aivan kokonaan pois. Kotona kävisi lähinnä nukkumassa ja syömässä. Harrastuksia olisi noin 12 kertaa viikossa, lisäksi kavereiden ja työpaikan bileet yms. Opiskelisi paljon ja vähentäisi työntekoa satunnaiseksi keikkailuksi. Yksinään olisit lasten kanssa ja hoitaisit kaiken itse. Mies osallistuisi ehkä 1/5:aan laskuista, muut hoitaisit sinä.
Keskusteluista ei apua... Jos puhut miltä sinusta tilanne tuntuu, niin mies jättää kokonaan kertomatta minne menee. On vaan aina pois eikä osallistu yhteisiin kuluihin.
Kommentit (5)
En todellakaan. Lusikat olisi jaettu jo paljon aiemmin.
Veikkaan, että 12 harrastuskerrasta osa harrastetaan toisen naisen luona.
En pelkästään jättäisi moista p-läjää, vaan jollain tavoin kostaisin ja nöyryyttäisin ensin.
Katselisin muutaman vuoden ja varovasti ottaisin puheeksi aina joskus... Jos on joku ikäkriisi tms... En heti jättäisi... Jos ei meno muuttuisi sanotaanko noin 5 vuodessa, sitten jättäisin sulateltuani ja pohdittuani asiaa monelta kantilta tarpeeksi.
Mulla on yrittäjämies ja usein se menee noin, että hän on tooodella paljon poissa!! Ihan työnsä takia. Lisäksi tulot on epäsäännölliset ja työmäärään nähden pienet. On kuukausia, jolloin maksan lähes kaiken.
Mulla tosin mies huolehtii, että minäkin saan välillä ihan omaa aikaa eli hänelle sopivana hetkenä saan levätä tai tehdä jotain omaa kivaa. Tätä on ehkä pari kertaa viikossa.
Lisäksi välillä miehen tulot ovatkin isommat ja silloin mies saattaa ostaa esim. koko perheelle yhteiseksi matkan.
Helpommallakin voisi päästä, muttei ole suunnitelmissa miestäni jättää.
Ap:n tilanteessa katselisin tilannetta ainakin jonkun aikaa ja miettisin mistä se johtuu yms. Jos mitta jossain vaiheessa tulisi täyteen, niin sitten se olisi niin ja tulisi ero.
En edes harkitsisi katselevani.