10 euroa häälahjaksi?
Kutsussa toivotaan rahaa. Annanko tuon kympin, johon venyn vai en mitään? :(
Kommentit (36)
Okei. Taidan jättää lahjan kokonaan antamatta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäähän sen, että ei ole rahaa mutta kymppiä ei silti todellakaan kannata antaa. Itse jos saisimme häälahjaksi 10€ niin pitäisin sitä suoranaisena irvailuna, vaikken rahan perään nyt olekaan. Anna pelkkä kortti tai sitten ehdotettu kuoharipullo ja vaikka vaahtokarkkeja hienossa paketissa. (Esim. sellofaania ja pakettinarua)
Nojoo, meitä on näemmä moneen junaan. Me saimme eräältä vieraalta lahjaksi 10 euroa. Tiesin, että hänellä oli rahat tosi tiukassa. Arvostimme tuota lahjaa tosi paljon kun tiesimme tilanteen vaikka olimme kyllä painottaneet ettei tarvitse tuoda mitään.
Jos kyseessä on vanha koulukaveri, niin ei ilmeisesti kuulu ihan lähipiiriisi? Itse jättäisin kyllä häät välistä.. Paras ystävä puolestaan tietäisi varmasti rahatilanteeni, niin lahjan kanssa ei tarvitsisi stressata ja asiasta voisi puhua.
Minun juhliini olisit tervetullut ja 10e olisi hyvä lahja. Hyväsydämiset ihmiset eivät ole mitään vailla toisilta, ikävien ihmisten ajatuksista ei kannata välittää.
Hyvä esimerkki ikävistä ihmisistä. Meillä oli häät ja sukulaiset ostivat meille kimppalahjan, johon jokainen perhe oli laittanut 20e. Olimme tyytyväisiä lahjaan ja se on edelleen kovassa käytössä. Yhdellä sukulaisella on vuoden päästä häät ja häissä oli hulppea lahjalista. Valitsimme lahjalistalta 100e arvoisen tuotteen ja maksoimme sen kahden siskoni kanssa yhdessä, vaikka sekin oli mielestäni liian paljon laitettu yhteen häälahjaan. Saimme kuulla äidiltämme, että meidän lahjaamme oli mollattu, kun kolme perhettä laittaa yhden lahjan. He ovat rikkaita ja me köyhiä, joten rikkaille pitää siis ilmeisesti antaa enemmän kuin köyhille. Tuli paha mieli ja tällaisesta ei oikein voi mennä sanomaan suoria sanoja ihmisille. En enää mene ikävien ihmisten häihin.
Sydämenmuotoinen konvehtirasia sellofaanissa?
Me saatiin läheisiltä sukulaisilta yhteensä 30 euroa kimppalahjana :D kaksi perhettä siis.
Olisivat mieluummin ostaneet tuolla rahalla jonkun lahjan, itse en ikinä kehtaisi antaa häälahjaksi mitään 15 euroa rahana.
Osta sinäkin mieluummin joku hauska muki vaikka hääparille tai jotain muuta vastaavaa
Vierailija kirjoitti:
Okei. Taidan jättää lahjan kokonaan antamatta.
Ap
Jos osallistut juhliin, on ihan peruskäytöstapojen mukaista muistaa juhlan päähenkilöä/henkilöitä jollain edes symbolisella lahjalla. Muuten "lahjattomuutesi" tulkitaan kyllä välinpitämättömyydeksi. Etenkin kun et halua mainita hääparille tiukasta taluodellisesta tilanteestasi. Mielestäni sinun tulisi siis keksiä joku edullinen tai vaikka ilmainen lahja jos kerran juhliin osallistut. Lahja voisi olla vaikka itse poimituista marjoista keitettyä hilloja ja kaunis kortti tms.
Minulle kyllä kelpaisi se kympinkin lahja. Eikö nykyään enää muisteta sanontaa "Ei ole lahjahevosta suuhun katsominen".
10 euroa on ihan hyvä, jos se on sinun kukkarolle sopiva summa. Mun mielestä tavaran (tai syömisen tai juomisen) vieminen on huono juttu, jos on erityisesti toivottu, että ei tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Me saatiin läheisiltä sukulaisilta yhteensä 30 euroa kimppalahjana :D kaksi perhettä siis.
Olisivat mieluummin ostaneet tuolla rahalla jonkun lahjan, itse en ikinä kehtaisi antaa häälahjaksi mitään 15 euroa rahana.
Osta sinäkin mieluummin joku hauska muki vaikka hääparille tai jotain muuta vastaavaa
Ei ikinä mitään "hauskoja mukeja", vihonviimeistä kaapintäytettä tuollaiset. Mieluummin sitten jotain syötävää tai juotavaa joka ei jää nurkkiin pyörimään.
Sanoisin, ettei kannata antaa kymppiä mutta parempi kuitenkin viedä jotain kauniisti paketoituna. Ei kuitenkaan mitään mukia tms. rihkamaa, vaan jotain käytettävää. Ei kuoharia, edes alkoholitonta, jos pariskunta ei juo alkoholia. Tai sitten lupaus jostain palveluksesta / avusta.
Tiedätkö mihin hääpari on menossa häämatkalle?
Voisit vaihtaa tuon kympin kohdemaan valuutaksi ja laittaa mukaan jonkin kivan kortin.
Eihän se paljoa ole, etenkin jos kurssi on epäsuotuisa, mutta onpahan pientä vaihtorahaa heti reissun alkumetreillä jos täytyy tipata esimerkiksi taksikuskia tai hotellin henkilökuntaa - tässä vaiheessa kun yleensä ei vielä tarpeeksi pientä rahaa ole kertynyt.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko todella myös 5 euroa hyvä? :( Morsian on vanha koulukaverini... Ei mikään todella tuttu, mutta olimme aikoinaan hyviä ystäviä.
Ap
Häh.. Ei mikään todella tuttu, vaan entinen koulukaveri.
Ja nyt hääpari on kerjäämässsä, sinulta puolitutulta rahaa, jolle ei kelpaa häälahjat, vaan riihikuiva raha.
Voi tapoja ja sivistystä.
Voit lähettää heille onnittelukortin. Se on riittävä, kun heillä on jo kaikkea.
Mielestäni alle 50e rahalahjat on noloja, muu lahja on siinä tapauksessa parempi. Edullisesti voi kasata vaikka hääparin lapsuuden/ nuoruuden valokuvista koosteen.
Vierailija kirjoitti:
Minun juhliini olisit tervetullut ja 10e olisi hyvä lahja. Hyväsydämiset ihmiset eivät ole mitään vailla toisilta, ikävien ihmisten ajatuksista ei kannata välittää.
Hyvä esimerkki ikävistä ihmisistä. Meillä oli häät ja sukulaiset ostivat meille kimppalahjan, johon jokainen perhe oli laittanut 20e. Olimme tyytyväisiä lahjaan ja se on edelleen kovassa käytössä. Yhdellä sukulaisella on vuoden päästä häät ja häissä oli hulppea lahjalista. Valitsimme lahjalistalta 100e arvoisen tuotteen ja maksoimme sen kahden siskoni kanssa yhdessä, vaikka sekin oli mielestäni liian paljon laitettu yhteen häälahjaan. Saimme kuulla äidiltämme, että meidän lahjaamme oli mollattu, kun kolme perhettä laittaa yhden lahjan. He ovat rikkaita ja me köyhiä, joten rikkaille pitää siis ilmeisesti antaa enemmän kuin köyhille. Tuli paha mieli ja tällaisesta ei oikein voi mennä sanomaan suoria sanoja ihmisille. En enää mene ikävien ihmisten häihin.
Nää on pirun hankalia. Meidän perhe tienaa 5 kertaa sen mitä siskon. Mummollani on 19 lastenastenlasta ja olen hälle sanonut että ostaa vaikka karkkin tai jotain muuta halpaa lasteni synttäreille, tai vaikka ei mitään.
Ostaa meille kuitenkin aina parinkympin lahjat per muksu ja siskon lapsille juurikin jonkin lakupatukan.
Häät maksaa kuitenkin jo pelkästään ruokailun osalta useita kymppejä per hlö, joten joku 10e ihan turha. Kaunis kortti riittää.