Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMMATTIKOULUUN MENO JÄNNITTÄÄ HIRVEÄSTI!!!

Vierailija
09.08.2016 |

Alkaa torstaina ja lapussa oli vain, että sillä koululla tai sen koulun nimi ja kellon aika. No en tiedä yhtään mihin pitää mennä tai missä se puoli oikein on mihin mun pitää mennä. Olin tutustumassa erialalle ja vaihdoinkin mieltä.

En myöskään tunne ketään sieltä. Kenenkään luokkalaisen nimi ei sanonut mitään.

Kaiken päälle mun pitää mennä sinne bussilla enkä vieläkää tiedä mihin aikaa mun pitää lähtä ja millä bussilla meen. Okei kerkeää nuo vielä selvittämään, mutta tämä kaikki tuntuu jotenkin niin sekavalta!!!

En kestä. Muutenkin jännittää uutee paikkaa meno!!!!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luultavimmin eivät muutkaan tunne toisiaan. Tai tuskin niitä ainakaan montaa on. Sillä ei sinne kaverin takia tulla vaan pitää mennä sille alalle mikä itseäsi kiinostaa. Eli olet aivan samalla viivalla, kuin muutkin. Myöskin ryhmään tulee aivan varmasti sellaisiakin, jotka eivät niin välitä asioista eivätkä sen enempää tiedä mihin pitää mennä. Eli et ole siinäkään yksin.

Vierailija
2/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jännittää. Itse olin ihan kauhuissani ja mulla sentään oli ruskea vyö karatessa. Pääsin onneksi vaihtamaan viime metreillä lukioon. Tsemppiä sulle ja toivotaan että selviät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että ap valmistaudit ajoissa. Hankit nyt kaikki tarvittavat, muistiinpano välineet, otat mukaan päättötodistuksen. Tutkit bussien liikkumisaikoja ja käyt vaikka huvikseen bussilla koululla ja takasin.

Tietysti kaikista parhain olisi se, että käyt katselemassa paikkoja jos ovet olisivat auki.

Vierailija
4/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutki (paikallis?)bussien aikatauluja netistä, googlaa. Löytyisikö netistä koulusta esittelyä, joka auttaisi?

Mene sinne hyvissä ajoin, jotta jos "mokaat" jotain, niin ehdit löytää oikeaan paikkaan. Jos siellä ei ole opasteita, niin tarvittaessa voit kysyä joltakulta, missä tietty paikka sijaitsee.

Muakin jännittäisi sun tilanteessa, mutta etköhän selviä.

Vierailija
5/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö heti ensimmäisenä päivänä ammattikoulussa tuoda kouluun oma elektroninen laite esim. Tabletti tai tietenkone?

Emme ole vanhempien kanssa vielä ehditty/varaa ostaa tietokone, siksi epäilyttää.

T.16

Vierailija
6/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on äiti? Entä isä?

Kyllä viimeistään tässä vaiheessa pitäisi olla koulureppu ostettu ja turvallinen koulureitti opeteltu.

Ensimmäisinä päivinä vanhemmat luonnollisesti saattaa kouluun ja ehkä luokkaan asti. Sen jälkeen pitäisi alkaa jo sujumaan.

Koulustakin varmaan löytyy kivoja aikuisia, jotka auttavat! (Ellei nimesi oli Frendeistä otettu)

Vierailija
7/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hihii, amislaiset ei löydä näköjään edes koulunsa ovea....

Vierailija
9/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuosta selviät niin sinulla on huikea voimavara tulevaisuudessa. Toivottavasti koulunkäynti lähtee hyvin menemään ja saat kavereita :) Ole reipas oma itsesi.

Älä suotta murehdi. Av-tiimi on hengessä mukana.

Tsemppiä kovasti!

Vierailija
10/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hihii, amislaiset ei löydä näköjään edes koulunsa ovea....

Mitäs kouluja sinulla on käyty?

Vierailija
11/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä koulu

Vierailija
12/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N16 kirjoitti:

Pitääkö heti ensimmäisenä päivänä ammattikoulussa tuoda kouluun oma elektroninen laite esim. Tabletti tai tietenkone?

Emme ole vanhempien kanssa vielä ehditty/varaa ostaa tietokone, siksi epäilyttää.

T.16

älä hätäile, siellä opetellaan eka vuosi kirjoittamaan ja lukemaan

toisena vuonna numerot yhdestä sataan

ei tarvita tietokonetta, liian vaikea käyttää useimmille amispölöille, aapinen tikkukirjaimilla riittää

Vierailija
13/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sinne opintotoimistoon sähköpostia, et mihin pitää mennä ja sit tosiaan käyt siellä jo bussilla etukäteen kattoo paikat. Hyvin se menee :)

Vierailija
14/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et polta niin nyt kannattaa aloittaa. Siellä amiksen tupakkapaikalla tutustuu äkisti muihin viiksiamiksiin räkien samassa tahdissa kuin nekin.

Vierailija
15/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit valinnut lukion, sieltä tulee tulevaisuuden menestyjät. Amiksesta pääset teiniäidiksi, päihteiden ongelmakäyttäjäksi ja sossun luukulle:)

Vierailija
16/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et polta niin nyt kannattaa aloittaa. Siellä amiksen tupakkapaikalla tutustuu äkisti muihin viiksiamiksiin räkien samassa tahdissa kuin nekin.

Riippuu alasta ja porukasta. 

Vierailija
17/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita sinne opintotoimistoon sähköpostia, et mihin pitää mennä ja sit tosiaan käyt siellä jo bussilla etukäteen kattoo paikat. Hyvin se menee :)

Kannattaa myös siellä koulun pihalla kuljeskellessa jo miettiä valmiiksi repliikkejä mitä aikoo sanoa muille oppilaille ja opettajille, vaikka ihan ääneenkin, silloin sellaisen puhehetken kohtaaminen on paljon helpompaa kun tietää harjoitelleensa ja osaavansa sanoa jonkun sanasen. Niin minä itse tein aikoinaan ja nyt oon vakituisessa duunissa autokorjaamossa. :)

Vierailija
18/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aallon kylteri kirjoitti:

Olisit valinnut lukion, sieltä tulee tulevaisuuden menestyjät. Amiksesta pääset teiniäidiksi, päihteiden ongelmakäyttäjäksi ja sossun luukulle:)

Mikäs minä olen, kun mulla on jo valkolakki mutta olen silti menossa amikseen ammattia hankkimaan? :)

Vierailija
19/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäonnistunut yritys, ap.

Vierailija
20/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tykkään selvitellä tälläisiä asioita. Ei siellä ketään muukaan varmaan kaikkia tunne, harvemmin ketään menee kaveriporukan takia opiskelemaan jotain tiettyä alaa. Itse aloitin aikoinani koulun jossa kaikki muut tunsivat toisensa yläasteelta ja pääsin silti heti mukaan porukoihin vaikka olinkin aluksi ujo ja hiljainen. Eikä kukaan muukaan varmaan koulun alueita tarkemmin tiedä ennestään, ekoina päivinä opettajat kyllä tietääkseni opastavat aika tarkasti mihin pitää mennä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme