Asuminen Seinäjoella
Olen muuttamassa syksymmällä työn perässä Keski-Suomesta Seinäjoelle. Onko kokemuksia ko. kaupungista? Muutaman kerran käyneenä tiedän että ainakin pieni paikka on.
Kommentit (50)
Seinäjoki on kasvava kaupunki ja lisää tulee kokoajan kerrostaloja, kauppakeskuksia yms. Ihmiset ei ole mitään rakastettavimpia, joka tulee "pohojalaasesta uhosta" että "ristus, minoon oikias ja sinoot vääräs"-asenne tuttu. Ei silti kaikki kuspäitä ole, mutta junttius monelle hyvin tyypillistä. Keskustassa kaikki likellä mitä tarttee ja autolla kun liikkuu, niin muistaa jokatoisen kadun olevan yksisuuntainen (estää hyvin ruuhkautumista). Monet pitää sitä hankalana, muttei se niin vaikiaa oo. Nykyään voi luokitella isoksi kaupungiksi. Asuminen keskivertohalpaa, muttei mitää ilimaasta. Tervetulua vaan meirän sekalaasehen seurakuntahan! :)
Vierailija kirjoitti:
Olen muuttamassa syksymmällä työn perässä Keski-Suomesta Seinäjoelle. Onko kokemuksia ko. kaupungista? Muutaman kerran käyneenä tiedän että ainakin pieni paikka on.
Ihan uteliaisuudesta kysyn: missä isommassa kaupungissa asut nyt :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan Jyväskylässä.
Lapsille on hyviä harrastusmahiksia ja myös aikuisille. Löytyy leffateatteri ja kaupunginteatteri. Rytmikorjaamolla paljon keikkoja. Tämän junan tuoma on sopeutunut vaikka pohjalaisia en aina ymmärrä. Täälä päin arvostetaan yrittäjyyttä. Kesällä paljon tapahtumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet, että AP asuu nyt isommassa kaupungissa? Ei viestissä ole sellaisesta mitään, toteaa vain, että Seinäjoki on pieni.
KAmala. En suosittele. Ennemmin vaikka Tampere :)
Kepu ja sipilä ja pekkarinen siirtää maaseutuviraston sinne eli evira muuttaa helsingistä poikken
Kasvava kaupunki. Varusmies palveluksessa reilu 40 kaveria tuli pohojanmaalta, osa seinäjoelta, kovia vääntämään ainakin selustassa . paljon sukulaisia.
saman verran asukkaita kun salossa tai mikkelissä. toki parempi kuin ne .
Keski-suomessa on vähän mukavampaa porukkaa
kuka nyt maalle muutais lehmien keskelle
Sirppikujalla oli 3 vuotta sitten aika hurjaa menoa.
En suosittele. Heti tapetaan jos silmäsi osuvat johonkin josta joku muukin tykkää.
En suosittele. Liian pienet piirit järkevälle ihmiselle.
joka siitä äsjoen portista käy saa kaiken toivon heittää, harva pääsee karkuun pois ja senkin jälkeen seuraa henkiset vaikutukset loppuelämän perässä. Älä sano ettei sua varoitettu.
Ihan kiva kaupunki. Keskusta vähän surkea tällähetkellä kun sinne rakennetaan niin paljon.
Karhuvuoressa ja kultavuoressa on mukavia asuntoja ja ihmisiä.
Ihan tavallinen paikka. Ei herätä mitään tunteita puolesta tai vastaan. Asuin kymmenen vuotta. Samat asiat sieltä löytyy kuin joka paikasta muuallakin Suomessa.
Seinäjoki on kokoonsa nähden Suomen vireimpiä kaupunkeja vaikka urheilun ja erilaisten tapahtumien saralla.
Erittäin eteenpäin menevä kaupunki, jolle kateelliset uikuttaa.
vapaa-ajalla ei ukoilla muuta tekemistä kun rakentaa ja remontoida ,rassata autojaan, käydä seuroissa, ryypätä tai urheilla. Akat on joko kotona kakrujen kanssa sisustamassa tupaa englanninkielisin carpediem-tyylisin tarrakirjoituksin tai kampaajalla/kynsistudiolla.
Vierailija kirjoitti:
vapaa-ajalla ei ukoilla muuta tekemistä kun rakentaa ja remontoida ,rassata autojaan, käydä seuroissa, ryypätä tai urheilla. Akat on joko kotona kakrujen kanssa sisustamassa tupaa englanninkielisin carpediem-tyylisin tarrakirjoituksin tai kampaajalla/kynsistudiolla.
Ootko sä niitä kasperin köyhiä?
Vierailija kirjoitti:
Lapsille on hyviä harrastusmahiksia ja myös aikuisille. Löytyy leffateatteri ja kaupunginteatteri. Rytmikorjaamolla paljon keikkoja. Tämän junan tuoma on sopeutunut vaikka pohjalaisia en aina ymmärrä. Täälä päin arvostetaan yrittäjyyttä. Kesällä paljon tapahtumia.
Mä olen myös junan tuoma, melkein 40 vuotta olen asunut ja vieläkin joskus tunnen erilaisuutta. Pitää hillitä sekä ilon että surun näyttämistä, huumoriani eivät ymmärrä ollenkaan. Ottavat tosissaan. Ahkeria ja suoria ja luotettavia ihmisiä täällä kyllä on. Jos jotain luvataan, se pidetään. Samoin lapsia kohdellaan hyvin. Suurin osa on lapsirakkaita. Ilman viinaakin uskalletaan olla ja sanoa mielipiteensä, joka on sitten kyllä se ainoa oikea. Mukavaa täällä on asua. Tervetuloa!
Olen asunut muutamia vuosia Seinäjoella. Tullut pieneltä paikkakunnalta. Täällä kaipaan järviä. Ei nuo "tekopotit" tunnu miltään. Alue kuin alue Seinäjoella on hyvä asua. Toisilla jonkin asian vuoksi vain ns. entisajan maine, joka ei nykyisin niin todellinen. Itse olen asunut Kasperissa jonkin aikaa ja talo, jossa asuin oli todella rauhallinen ja hyvä. Positiivista oli rauhallinen taloyhtiö ja hyvä oma tontti siinä. Joka paikassa ja asuntoalueessa vikansa. Liikaa mainostetaan Karhuvuorta tai Kultavuorta. Itse en sinne haluaisi muuttaa, en todella, siihen monet syyt, mutta niitä en tässä ala aukaisemaan.
[/quote]
Ootko sä niitä kasperin köyhiä? [/quote]
Siellä kommunikoidaan pääasiassa vittuilemalla.
Se on ihan jokapäiväistä ja kikille ihan okei.
Eli opettele se taito tai et pärjää.
Henkisestikin erittäin pieni.