Päiväkotien taso laskenut kuin lehmän häntä
Ainakin ryhmäperhepäiväkoti Mylly Helsingistä opettaa lapsille että koira onkin hauva. Kun lapsi näki koiran,vanhempi hoitajarouva sanoi joo,hauva.
Mikä eläin on hauva?
Kommentit (10)
Kyllä teidän Jannicasebastiennella on nyt jakomielitautinen olo. Voi, voi, voi.
Sama firma missä hoitajat seisoo ringissä tai istuu penkillä eikä vahdi lapsia?
Päinvastoin, kielellistä rikastamista opettaa lapselle, että sanoilla on synonyymeja. Ajattele asia positiivisesti.
Suomalaiset ne jaksaa valittaa KAIKESTA! Tervetuloa Saksaan, täällä ei ole mitään tasoa päiväkodeissa. Tuntuu, että saavat tehdä lasten kanssa mitä huvittaa. Ja yleensä ei tunnu huvittavan. Suomessa pk:ssa on viikko-ohjelmat, vanhempainillat, kasv. keskustelut, joulu-/kevätjuhlat jne.
Vaikka aloitus olisikin provo, niin hyvä taas pohtia miten hyvin asiat on Suomessa. Vaikka moni mamma jaksaakin valittaa, kun lapsen hattu on väärinpäin...
Sama. Muka kodinomainen ympäristö lapsilla. Ja kakat.
Sama jossa on kadonnut lapsia mutta poliisille tai vanhemmille ei ole ilmoitettu?
No ei siinä mitään kun rouva kato hoitaa tästä lähtien itse omat äpäränsä. :)
Esimerkki ei kerro yhtään mitään päiväkotien laadun huononomisesta.
Mutta tiedossa on, että resurssit ovat pienentyneet. Lisäksi hoitajien perustehtävä ei enää tunnu olevan lasten kanssa oleminen, vaan joka ikisen äännähdyksen ja liikkeen kirjaaminen.
Lisäksi suunnittelu on mennyt tekemisen edelle. Tuntuu, että vähintään yksi ryhmän hoitajista istuu aina jossain palaverissa ja suunnittelukokouksessa.
Vertaan aikajaksoa -95- 2006. Olen myös keskustellut niin henkilökunnan kuin muiden vanhempien kanssa asiasta.
Mun mielestä päiväkodit oli huonoja jo ennenkin. Jos taso vielä laskenu niin huh. Mun lapset jo koululaisia, toinen yläasteella.
Mitä jäi päiväkodeista mieleen. Jännitti onko lapsi kunnossa kun hakee. Hoitajat aina pihalla selkä lapsiin päin, kerran poika sai kivestä päähän ja tikit. Olin juuri edellisenä päivänä sanonu hoitajille et näin kun pojat heitteli kiviä, et olkaa tarkkana.
Kerran oli hävinny pk-sta, onneksi löysivät lopulta 500 m päästä.
Lapset oli unohdettu pihalle yksin, usein märissä vaatteissa ulkona, sateella lenkkarit ja kumpparit eteisessä. Puettu liian vähän huulet sinisenä pakkasessa itkemässä kylmää. Hoitaja väkisin seisoo ulkona, vaikka enää pari lasta hakematta. Huh näitä juttuja olisi vaikka kuinka paljon. Onneksi ovat jo koululaisia!!
Vakavaa.