JOULUKUISTEN TORSTAI
Nyt ajattelin taas vähän kirjoittaa enemmän. Hassua kun aina suunnittelee tätä kirjoittamista, mutta sitten huomaa, että se onkin ollut vain mielessä, ei bitteinä.
Äsken meillä vähän ryömittiin rapuna. Tai ei siis _oikeasti_ ryömitty, mutta Kare ponki itsensä leikkimatolla selällään toisesta reunasta toiseen... ihmettelin hetken, että miten se peitto on taas valahtanut päältä, vaikka on samassa paikassa kuin aluksi. Tulee hiaaanot jalkalihakset! Valitettavasti Kare ponkii myös sängyssä. Hän nukkuu vieressä, joten ei auta edes pinniksen vuorauskankaat, lyöpi vielä päänsä, kun en uskalla pehmustaa irtoyynylläkään, ettei vahingossakaan mene naamalle... löytyykö vinkkejä?
Annora, kirjoitit Iiriksen rintaraivareista. Voisko olla niin, että sinulta heruu hitaasti Iiriksen makuun? Imetyksen tuki ry:n sivuilla on tosi hyviä vinkkejä herumisen lisäämiseksi (kuten olut, heh). Perusasia on juoda ennen imetystä, ja huolehtia ehdottomasti myös riittävästä syömisestä. Sitten oli mm. lypsämisvinkkejä, rintojen ravistelua yms. Heillä on myös postituslista, jossa yhteyshenkilöt vastaavat kaikenlaisiin kysymyksiin imetykseen liittyen. Enpä olisi etukäteen arvannut, millaisia kommervenkkejä imetykseen liittyy! Että ei riitä että tissi suuhun ja imemään, vaan on ongelmia kuten miten saada vauva röyhtäämään, milloin lisämaito on tarpeen, miten vieroittaa rintakumista jne. Tällä vuodatuksella en halua syyllistää pulloruokkimista harkitsevia, vaan nimenomaan suositella listaa, kun siellä niin ihanasti ja positiivisesti tuetaan sitä imetystä. Että vertaistukea löytyy ja melkein kaikkiin pulmiin ratkaisu! Tuosta iltasyömisestä kuitenkin: melkein kaikki vauvat vetävät iltaisin imumaratoneja, mutta vaikka rinnat ovat silloin latuskat, saa vauva niistä maitoa, sitä on vähemmän mutta vastaavasti se on rasvaisempaa.
Minä olen kovin rintaruokintasuuntautunut, ja tuntuisi pahalta, jos sen joutuisin lopettamaan, kun se on tärkeä seurustelumuoto Karpan kanssa. Mutta jos niin kävisi, niin en minä uskoisi että vauvasta tulisi 150-senttinen moniallergiainen jälkeenjäänyt... niin että tsemppiä kaikille, jotka ovat joutuneet lopettamaan tissittelyn! Itse totean usein, että ihan hyvä minustakin tuli, vaikka lääkäri määräsi äidilleni raskausaikana pikarillisen konjakkia JOKA PÄIVÄ.
Tähti77, hassua kyllä jos paino ei nouse vaikka tissiä antaa joka välissä (hyvä perussääntö muuten. Meillä on vieläkin niin, että aina lykkään tissin suuhun kun inahtaa, mutta minua ei vielä kyllä haittaakaan ruokakomerona olo. Ehkä myöhemmin tosin...) Viikonloppu vällyjen välissä vauvan kanssa kuulostaa paitsi hyvältä apukeinolta myös ihanalta sielun ja ruumiin hoidolta äidille! Pitäisiköhän miehelle ehdottaa, josko se palvelisi meitä parin pikku päåivän verran...
Kommentit (13)
Täällä sitä taas törötetään koneella ja tytsy nukkuu ulkona. Mittari näyttää -14 ja on lauhtumaan päin, joten hyvin tarkenee. Eilen Milja nukkui kyllä tosi hienosti eka päikkärit sisällä, kolme tuntia!!! Loput unoset ottikin ulkona. Sinne vaan aina kun mahdollista. Odottelen kyllä kovasti sellaisia ihania kevättalvikelejä, jolloin aamulla on vaikka noin 10 astetta pakkasta ja päivällä lähellä nollaa. Silloin olis itelläkin mukavampi ulkoilla. Tämmöisellä pakkasella hankaluus on se, että pitää pukea paljon vaatetta ja sitten tulee liikkuessa hiki. Lauhemmalla kelillä ei tarvi tumpata niin paljoa ylle...
Miljalle on ehkä tulossa nuha. En siis oikein osaa sanoa. Vähän on rohiseva ja räkää on vähän, mutta ei tukkoinen eikä räkä valu. Miljalla on ollut sairaalasta asti sellaista pientä limaisuutta mutta se ei ole silti nuhaa. Nyt tyttö on jotenkin hieman normaalia väsyneempi ja väsyneenä kiukkuinen, joten saas nähdä... Eilisilta ja viime yö meni kyllä aika normaalisti eli hyvin. Puoli kymmeneltä nukahti, söi puoli viideltä ja kuudelta ja heräsi puoli yhdeksältä. Kymmenen aikaan ja yhden aikaan yöllä kitisi hieman, mutta rauhottui uudelleen nukkumaan tutittamalla. Nyt aamulla meinasi kyllä hermostua ihan totaalisesti kun puin sille toppavaatteita päälle. Oli reppana ihan sippi...
Miehen menemisistä: Minun mies on menossa tänään kattoon Kärppien peliä. Taitaa muuten olla ensimmäinen " meno" Miljan syntymän jälkeen. On kyllä käynyt pilkillä pari kertaa, mutta niitä ei lasketa. Esim. baarissa ei ole käynyt kertaakaan eli tavallaan varpajaiset on vieläkin pitämättä. Ehkä siksikin, että oltiin sairaalassa perhehuoneessa eikä silloin kyllä juuri ryyppäämään lähdetä. Eikä mies ois sieltä malttanutkaan lähteä. Kai se on ollut tämän kaksi kuukautta itsekin aika väsynyt eikä ole kauheasti iltarientoihin kaivannut. Ei se kyllä ennenkään hirveästi kaupungilla laukkonut. Minun mielipide miehen menoihin on se, että tuulettumassa saa käydä, kunhan ei tavaksi ota (eli harva se viikonloppu) enkä kyllä päästä sitä yksin mihinkään yöreissuihin. Ainakaan vielä kun Milja on niin pieni. Kyllä se vielä ehtii... On se ensi viikolla lähdössä Helsinkiin koulutukseen kahdeksi päiväksi, mutta me ollaan tytön kanssa silloin mummolassa. Ja työhön liittyvät asiat on erikseen. Ei siis mitään rellestämistä. Näin meillä.
Milja ei vielä liiku nukkuessaan sängyssä mihinkään. Korkeintaan " valuu" vähän alemmas. Meillä on edelleen pinniksen pääpuoli hieman korkeammalla, johtuen ihan siitä Miljan " limaisuudesta" . Ei varmaan enää tarvis olla, mutta ei ole tullut otettua korokkeita pois... Ja hyvin nukkuu... Pinnasänky on ihan meidän sängyssä kiinni, mutta reunaa ei ole laskettu eli se on ihan " normaaliasennossa" . Pinnis on vuorattu pinnasuojuksella ympäriinsä, joten sittenkin kun Milja alkaa liikuskelemaan sängyssä, niin mitään vahinkoa ei satu.
Virikkeistä: Mikäli Milja on tyytyväinen itsekseen, en ole koko ajan tuputtamassa seuraani. Esim. aamulla saan syötyä aamupalan samaan aikaan kun tyttö on lattialla ilman vaippaa. Käyn toki välillä porisemassa ja laittamassa jotain lelua katseltavaksi, mutta minusta on ihan hyvä antaa olla itsekseenkin. Ja joku kirjoittikin siihen virikepinoon, että jos virikkeitä antaa liikaa/koko ajan, lapsi ei opi niitä itse hakemaan. Ja minusta tuntuu, että jos lapselle koko ajan lepertelee ja sitä leikittää, niin se alkaa vaatimaan sitä eli ei osaa enää olla yksikseen.
Pitäisi alkaa taas hieman järjesteleen paikkoja. Jotenkin täällä on aina kaaos. On likaisia vaatteita, vaippoja, lehtiä, astioita...kukahan täällä sotkee?!? =D Ja aion jättää kodin siistiin kuntoon reissun ajaksi. On sitten paljon mukavampi tulla takaisin kotiin.
Jaahas, nyt taidan siirtyä sohvalle romaanin pariin. Eilen luin yhden tosi hyvän kirjan. Siis ihan totta, luin kokonaisen kirjan yhden päivän aikana. Onneksi Milja nukkui hyvin. En olis millään malttanut lopettaa kesken... :) Kuinka paljon te muut mammat luette ja millaisia opuksia? Omia suosikkeja on rakkausromaanit (Nora Roberts, Cathy Kelly jne.) ja rikosromaanit (Tess Gerritsen, J.D.Robb). Välillä tulee luettua paljonkin ja välillä on pitkiä taukoja. Nyt on taas iskenyt innostus...
Kivaa päivää jälleen kaikille!
Äippä ja Milja 8vko5pvä
Saa nähdä milloin joudun tästä juoksemaan, vaavi nukkuu ulkona..
Piti jollekin uudelle sanoa että tervetuloa vaan joukkoon tummaan, eilisessä pinossa:)
Viime yö oli taas niin pätkittäinen että oksat pois, nyt herra tosin nukkui ekan pätkän 21-01, ja itsekin olin jo klo 22 sängyssä. Sitten taas aamuyöllä ähistään ja tuhistaan.
Herra tulee lauantaina 2kk ja me ei vieläkään olla koko perhe käyty esim mummojen luona, sinne on 100km. Itse asiassa vaavi on autoillut vaan neuvolassa ja kerran kaupassa vähän kauempana. Mites teillä?
Musta tuntuu että ei kertakaikkiaan viitsi raahata kaikkia lapsia (3) kauppaan, on se tavallaan henkireikäkin päästä itsekseen hetkeksi ja mies katsoo poikia sen aikaa.
Mä alotin sitten sen laihdutuskuurin, ja aika huimaa, kilo painoa pois ja reidestä 4 cm?!?!?! Päivässä siis.. No, on mulla mistä lähteäkin:(
Mutta viesteilemisiin, aurinkoisin terveisin rockari:)
Nyt juuri Juho on sitterissä tässä mun vieressä ja jos kerran viihtyy niin olen hyvillä mielin koneella,Juholla on lelu kädessä ja mä välillä aina höpötän sille ja katselen sitä.
Monesti Juho on lattialla jumppalelun alla kun esim.lypsän tai teen ruokaa kun eihän se läheskään aina nuku silloin.Tänään on ollut tunnin pätkäunipäivä paitsi yöllä nukkui klo 21-6.30.
sitten aamuunet YLEENSÄ on 2-3 tuntia mutta oli siis vain tunnin,sitten valvoi ja väsyi,annoin velliä ja maitoa ja nukahti kesken syötön,mutta taas vain tunnin nukku,ollaan menossa äidille kylään(asuu yksiössä) ja siellä ei nuku kans kun pikkupätkiä että voipi olla väsynyttä poikaa illalla...
mun imetys sei onnistu enää enkä ota siitä mitään stressiä,Juho ei huoli niin ei huoli,vaikka miten olen yrittänyt,en voi sitä pakottaa,on ollut pullolla kuitenkin ekasta päivästä asti joten siihen taisi tottua liikaa vaikka huolikin 2,5kk silti rintaa.
Nyt Juho saa velliä,lypsettyä rintamaitoa ja nannia.
Hyvin kasvaa!ootan jo tiistain neuvolaa kun ollut sitten 5 viikkoa väliä edellisestä neuvolasta,tuossa ajassa pitäisi kasvaa jo paljon.
62 cm vaatteet on sopivia...
taidankin mennä lypsämään kun tyttö on isänsä kanssa luistelemassa(-9 nyt) ja sitten mennään äidille,laitan sitterin pöydälle kun Juho voi tylsistyä yksin...
äityliini ja Juho 3kk2pv
Tuli taas pikaisesti kurkkaamaan mitäs tänne kuuluu. Heräsin jo puoli viisi, syötin tytön ja sitten en saanut enää unta. Mulla on kurkku niin kipeä ja aamulla oli kuumetta. Toivottavasti en saa sitä tartutettua vauvaan. Itkua aamulla tuhersin kun mies meni töihin, jotenkin olen kipeänä aina niin raukkaparka ja hemmottelua vain haluaisin... No hyvin meillä on tytön kanssa mennyt, just syöttelin sitä sängyllä ja hän nukahti. Vähän kutittelin jos olisi enempi maitoa huolinut, mutta ei uni vei voiton. Mielenkiintoista olisi tietää miten saan sitä maitoa tungettua tytöön... Taidan mennä tutkiskelemaan imetystuki sivuja!
Meillä tyttö viihtyy hyvin sitterissä, katselee myös mielellään mun touhuamista. Nykyisin viihtyy myös matolla yksin ja yhdessä. Mahallaan hän on vasta paripäivää viihtynyt ja innoissaan tutkii ympäristöä! Muutenkin hän kulkee sylissäkin mieluusti kasvot menosuuntaan ja pää keikkuu puolelta toiselle, kuolavana vaan jää jälkeen :)
Nyt en muista mitä muuta piti vielä laittaa. Taidan mennä vähän lypsämään ja juomaan jotain kuumaa.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
kertokaa hyvät ihmiset mulle,onko mun maidossa jotain vikaa vai onko poika vaan suursyömäri,kun vauva ei pysty nukkuu kuin maksimissaan sen kaks tuntia ja sitten herää nälkään. eilenkin illalla huomasin,et se alkoi ensin imee kättään ja sitt heräs siihen ja söi tosi paljon ja jatkoi taas uniaan.samaa se tekee myös päivisin,joten se ei voi olla vaan sitä iltatankkaustakaan. maitoa multa tulee vielä ihan runsaasti,ettei se siitä oo kiinni... onko vinkkejä? ainakin uskoisin,et se nukkuis pidempäänkin,jos vaan sais sellaista mahan täytettä,joka pitää kylläisenä pidempään. itse omasta mielestä syön hyvin ja paljon paljon kasviksia + hedelmiä... voiko se maito sitten silti olla " laihaa" ? miten siitä sais kermaisempaa?
joo.. ei mulla tänään enempää,on taas kiirus tekee jotain kotitöitä.. mutta jos tiedätte,mitä tehdä,niin olisin kiitollinen tiedosta :)
annu ja kasimir 9vk4p
Meillä on klo.13 neuvola joten en ehdi paljoa kirjoittaa. Kauheesti jännittää taas mennä neuvolaan pitkästä aikaa. Pikkuinen saa rokotuksenkin. toivottavasti ei tuu kauheen kipeäksi siitä =)
Annukka23: mun mielestä siitä maidosta ei voi itse tehdä rasvaisempaa. tärkeää on syödä terveellisesti. Meillä ei välillä nukuta ees sitä 2 tuntia päivässä putkeen. Nytkin on ollu pari viikkoa jo sellainen kausi menossa että nukutaan hyvällä säkällä tunti putkeen päivällä. Yöllä nukutaan sitten kyllä enemmän. onneksi :)
Ihanan rauhallista, poika nukkuu ulkona ja tyttö meidän sängyssä. Ajattelin jättää tänään omat päikkärit väliin, kun ei ole mieletön väsy, ja on niin kiva kun on omaa aikaakin.
Onneksi yö meni hyvin, pelkäsin vähän että tyttö näkee painajaisia, kun sattui eilen varsin outo tapaus: Oltiin lähdössä kaverin luota kotiin, olin juuri saanut Niklaksen autoon, kun tyttö alkoi itkeä ihan paniikissa. Otin tytön syliin, ja ennen kuin tajusin mitä tapahtui, KOIRA hyppäisi vauvan päälle autoon! Jonkun naapurin koira oli päästetty ulos ja se pelästytti tytön ihan paniikkiin ja tosiaan änki meidän autoon. Pidin sitten toisella kädellä huutavaa tyttöä sylissä ja toisella ängin koiraa syvemmälle autoon, että ei enää tallo vauvaa. Voitte uskoa että meikäläinen säikähti, vaikka onneksi vauvalle ei tullut mitään ja tyttökin vain säikähti. Ja tämän koiran omistaja ei edes pyytänyt anteeksi!!! Kaikkea sitä voikin sattua.
Täytynee tästä mennä salaiselle namukätkölleen ennen kuin lapset herää, käpertyä hetkeksi sohvannurkkaan napostelemaan ja lukemaan lehtiä. Olla vaan kerrankin tekemättä yhtään mitään (ja miettiä niitä tekemättömiä hommia).
Liinuksi, mäkin olen muassani miettinyt tuota virikkeistämistä. Tässä vaiheessa olen sitä mieltä, että pieni aika ihan omassa rauhassa oloa, pieni aika äidin puuhien seurailua sitteristä tai liinassa ja pieni aika virikkeistämistä, leikkejä ja muita on musta hyvä meidän Karpalle. Kyllä se rupeaa hinkumaan, kun ei halua olla enää yksin/sitterissä.. Mä teen yleensä niin, että kun laitan Karen sitteriin keittiössä, selitän sille mitä puuhaan ja sitten välillä vilkuttelen tai tuon vaikka jonkun mausteen haisteltavaksi. Vaikka en ismeihin usko, niin tässä Anna Wahlgren (joka muutoin on vähän kilahtanut, anteeksi vaan) puhuu järkeviä, siis siitä, että lapsi pitää osallistaa maailmaan eikä eristää siitä ja että kolmikuisena lapsi “otetaan käyttöön” eli puuhiin mukaan. Vielä Karppa ei ole niin vanha eivätkä esineet pysy kunnolla kädessä, joten sitten vaan juttelen.
Virikkeistä puheen ollen: onko joku muu käynyt vauvaleffassa tai vauvajumpassa? Miten oma vaavi on suhtautunut muiden itkuun? Meidän Karpan alahuuli värähtää heti kun joku sanoo hink ja pian onkin täydessä itkussa. Itse koen sen posittiivisena: on hyvä asia että pikkuheppuli on empaattinen. Tarttuu se naurukin!
Oltiin pari viikkoa sitten vauvanäytöksessä, ja se oli tosi hauskaa! Parhaimmat poikarakkauskohtaukset jäivät välistä Brokeback Mountainissa, mutta ei se mitään. 300 hulinoivaa vauvaa oli vaan niiiin hauska näky!
Chic76, teidän puklailuista: jos homma ei helpota, niin voisiko olla, että vaavilla on refluksihäiriö (maito virtaa edes takas ruokatorvessa)? Nyt taas intoilen imetystukilistasta, mutta siellä keskusteltiin paljon tuosta, ja jotkut olivat saaneet välitöntä helpotusta lääkityksestä, vaikka moni lääkäri oli ensin kieltäytynyt reseptistä.
Meillä puklaus liittynee ennemminkin siihen, etten meinaa välillä saada Karea röyhtäisemään. Iltaisin, jos Karppa nukahtaa ennen sitä, en kyllä millään raaski herättää, mutta yöllä vauveli sitten joko puklaa tai aamuyöstä karjuu kivuliaita pieruja.
Ai joo, ja sekä ilmavaivat että puklailu voivat myös liittyä siihen, että syödessä menee ilmaa vatsaan ja sitä voi mennä paitsi siksi, että vauva hotkii jos edellissyötöstä on aikaa myös siksi, että imuote on väärä. Itse hämmästyin sitä, kun tajusin otteen olevan väärän, vaikka se alkoi oikein. Lastenosaston tuttipulloilun ja ties minkä johdosta ote oli kapea, ja suupielestä meni mahaan ilmaa ja aiheutti itkua. Tähän sain imetystukisivuilta apua, heh!
Tyttö 9910, oot onnentyttö, jos miehesi menot ovat tuossa! Meillä mies osallistuu kun on kotona ja sisaruspuolten asiat varmasti kunnossa, mutta paljonko kotona on, on usein työvoitto... nyt se taistelu kyllä uuvuttaa.
Annukka23, annatko vain yhden rinnan kerrallaan? Jos nimittäin vaihtelet yhdellä syötöllä rinnalta toiselle, saa vauva vain nk. etumaitoa, joka on laihempaa. Kun vauva tyhjentää rinnan loppuun, tulee lopuksi se kaikkein rasvaisin maito, vähän kuin sienestä puristettuna lika tulee sienestä vasta viimeiseksi :). Eipä silti, meidän Karppakin syö edelleen tunnin välein päivällä, kahden yöllä (paitsi ekan yörupeaman 3,3,5 h, ja sekin on ihan uutuusjuttu). Sitten jos nälkä jää, voi antaa toistakin rintaa.
JUHO LÖYSI KÄTENSÄ,tuijotteli niitä lumoutuneena=)ihana
tää vaan piti teidän kanssa jakaa=)
samalla vastaan yhteen kyssäriin,vanhaan eli Linea negra näkyy vieläkin ja on yli navan...
Tapasin tänään Katjan, Kanervan ja Kaapon ja kuulin, että Yahoon listaa ollaan siivoamassa. Ajattelin käydä lisäämässä tietoni Databaseen, mutta olinkin jo pudonnut sieltä pois. Vieläkö sinne voi liittyä uudestaan?
Päivi (joka yrittää vastaisuudessa kirjoitella vähän useammin) ja Leevi 2,5 kk
Toki voi liittyä uudestaan.Liity vaan niin sua sitten ohjastetaan tarkemmin.. :)
En nyt ehdi kirjotella..katotaan jos huomenissa taasen.
Paitsi yks juttu pakko hehkuttaa!!!!!!!!!!!!!!
Nea KÄÄNTY tänään MASULTA SELÄLLEEN!!!!! Ihan tosi,monta kertaa!!!! Tuosta noin vaan oppi ja aina kun laitoin uudestaan masulleen niin sai pönkättyä ittensä takas selälle.Fiksu tyttö käytti päätään apuna..sen painon avulla pääs käännähtämään!! Saatiin vielä todistusaineistoa dvkamerallekin :DD
(Äityliini,tämä on se paikka jossa näitä asioita saa kertoa ;) täällä ainakin ihmiset ymmärtää kuinka ihunaa se on kun vauvat oppii uusia taitoja :D
Nyt hyvää yötä kaikille!!
-Tiggr & kääntyilevä Nasu x)
Ehdin tanne vasta nyt kun pikkuneiti on untenmailla :-) Ja talla kertaa luin parin edellisen paivan pinot ensin.
Empputhe - minun piti jo aikaa sitten sanoa etta tervetuloa Englantiin ja jos haluat kysya neuvoja niin voit mailia mulle tumble_@hotmail.com ja yritan vastata - tieda sitten mita nailla kaaliaivoillani osaan kertoa?!? Vaipoista kuitenkin, taalta saa vaippoja supermarketeista ja ihan pikkuisista kaupoistakin ja tietysti sitten apteekeista yms. Pamperseja loytyy joka kaupasta varmasti - mulla on menossa ' testataan nyt sitten kaikki mahdolliset vaipat' kausi - taalla jokainen supermarket myy oman brandinsa vaippoja ja sitten on paalle viela nama Bootsin ja Superdrugin omat ja tietysti Huggies vaipat. Mulla ei oo mitaan tietoa mita Suomessa myydaan niin en osaa verrata sinne, mutta yleisesti ottaen markettien omat brandit on halvempia kuin nuo tunnetut merkit.
Meilla on myos kadet loytyneet - on hauskan nakoista kun pikkuneiti niita tuijottelee ja kaantelee siina naamansa edessa :-)
Meilla leikitaan leikkimatolla ja sitterissa - siina on sellanen kaari missa riippuu erilaisia leluja.
Quarra kysyit aiemmassa pinossa sektiohaavasta. Mulla ei enaa koske siihen tai mihinkaan alempiin kerroksiin (??), mutta sita kutittaa ja huomaan sita aina raapivani mika ei varmaan ole kovin hyvasta?
Meilla on nyt kahtena aamuna ollut lunta talojen katolla ja autot ihan lumessa - ei todellakaan normaalia taallapain Englantia tahan aikaan vuodesta, mutta minusta on ollut kiva katsella aamulla ulos (varsinkin kun ei ole tarvinnut sita omaa autoa lahtea puhdistamaan kun paivalla se lumi on jo sulanut kun meidan on pikkuneitin kaa johonkin pitanyt lahtea!).
Tumble
Aurinkoinen päivä taitaa taas tulla. Meilläkin on neiti alkanut pyöriä pinniksessä melkoisesti.Potkii jaloilla ittensä päätyä vasten ja sitten niskat kasassa siinä sätkyttelee.Meillä on pinnoja otettu pois ja sänky on sivuvaununa oman sänkymme kyljessä kiinni.Niin eikös tuo välillä sukella siitä aukosta meidän sänkyyn ja ähisee siinä mitä ihmeellisemmissä asennoissa.Alkaa tuntua jo hieman vaaralliselta meidän yötouhut,kai se täytyy köyttää petiin kiinni :)
Tuolla kun oli keskustelua vauvan virikkeistä,niin ajattelin kysellä kuinka paljon teillä vauvat hereilläoloaikana vain katselee äitin touhuja sitteristä tai lattialta? Tulee joskus huono omatunto,kun vauva vaan kiltisti yksin köllöttelee ja äiti puuhailee omiaan.Sitä ajattelee,että pienellä on kovin tylsää ja yksinäistä.Mutta ei kai sitten,jos hyvin viihtyy...
Jaahas,saankin justiinsa vieraita,nyt pikasiivoukselle..kamala kaaos,niinkuin joka aamu