No kiva, ekana koulupäivänä on tarjolla PUUROA!
Mun lapsen eka koulupäivä on ihan taatusti pilalla kun joutuu syömään puuroa! Miksei voi olla jotain muuta?
Kommentit (16)
Nyt kovaan ääneen ja monta kertaa hoet lapselle, että "sun eka koulupäivä on nyt pilalla, kun ruokana on puuroa", niin lapsikin varmasti ymmärtää, että päivä on pilalla.
Kuolkoon nälkään ellei ruoka kelpaa. Kouluruoka pitäisi laittaa maksulliseksi.
Kyllä. Ilmaista ruokaa ja joku kehtaa heti valittaa, kyllä on koulun ja oikeastaan kaiken arvostus hävinnyt tästä maasta. Tekis hyvää ihmisille, jos kaikki edut otettais vähäksi aikaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Niin oli aikoinaan minullakin. Ei pilannut päivää.
Samoin mulla, vispipuuroa. Muistan kuinka helpottunut olin, koska pelkäsin että ruokana olisi ollut jotain pahaa.
Puurot on lasten lempiruokia koulussa nykyäänkin.
Laita ihmeessä lappu opelle, et sun lapsen ei tartte tollasta syödä, kun päivä menee pilalle! Vaadi palvelua.
Puuro oli anonut mun lempiruokaa koulussa, ei limaklänttejä, ei Kinder-perunoita, ei pizzakalaa tai jönssöniä...
Kaltaisiltasi ääliöiltä pitäisi ottaa maksu siitä lapsen kouluruoasta söi lapsi sitä tai ei.
Kyllähän koulusta olisi pitänyt tulla menu kotiin hyvissä ajoin, josta olisitte perheen yhteistuumin valinneet miellyttävän ja tarpeeksi tasokkaan annnoksen . Eihän sitä sentäään puuroa, ei.
Meillä muuten oli torstai usein puuropäivä peruskoulussa. Onko se kenties joku vanha perinne?
Täällä kanssa torstaina puuroa. Ok, se oli nimetty joksikin pertin voimapuuroksi (voi jeesus), mutta puuro mikä puuro.
Naapuri(maalais)kunnissa olikin sitten nakkikastiketta, kalaa, lihakeittoa ja makaronilaatikkoa. Kaupungissa vedetään puuroa.
Omana kouluaikanani muistan että puuro oli suorastaan herkullista verrattuna moneen muuhun kouluruokaan keitetyn marjakiisselin kanssa.
Tätä menoa eivät muuta saakaan nää oman maan kasvatit, pitäähän kunniavieraille olla parempi ruoka.
Niin oli aikoinaan minullakin. Ei pilannut päivää.