Repi tukasta pitkin luokkahuonetta...
Sattuiko teillä olemaan aamulla tv auki kolmosella? Tuli juttua siitä kun opettaja kiusaa oppilasta. Juontaja ketoi kuinka häntä opettaja haukkui tyhmäksi, rumaksi ja repi tukasta pitkin luokkahuonetta. Järkkyä... Onko muilla jotain tämmöisiä kokemuksia et opettaja olis kiusannut?
nimim samaa kokenut
Kommentit (4)
hän alkoi kiusaamaan itsekin muiden mukana.
Istuin ensimmäisellä historiantunnilla luokan villikon vieressä ja hän teki minulle koko ajan huomautuksia opettajasta. Vaikka en reagoinut näihin juttuihin mitenkään, oli opettaja sitä mieltä, että olin häiriköinnissä mukana. Tuon jälkeen ei ollut mitään väliä kuinka hyvin osasin, sain järjestään huonompia arvosanoja. Kerrankin vertasin yhden tytön kanssa vastauksiamme. Hänellä oli reaalivastauksessa yksi faktatieto enemmän kuin minulla, muuten meillä oli samat faktat. Hän sai 5 pistettä, minä 3. Kun valitin, sain armosta 4-. Tuon jälkeen en sitten enää historiankirjaa avannut vaan vastasin kokeisiin pelkän tuntien kuuntelun ja yleissivistyksen perusteella. Yhteiskuntaopin tunneilla aikanaan lukion lopussa annoin sitten opettajalle takaisin. Luin jo tuolloin oikeustieteellisen pääsykokeisiin ja nappasin opettajan kiinni asiavirheestä toisensa jälkeen.
Minä jouduin yhden piskuisen naisopettajan silmätikuksi yläasteella. Antoi huonoja arvosanoja, siis tosiaan vääntämällä väänsi arvostelut alaspäin. Kerran pyysin perusteluja ja rouva sai raivarit - ei tullut perusteluja. Pilkkasi pienimmästäkin syystä koko luokan kuullen, kertoi perättömiä juttuja minusta (mm terveysasioita, sairastin muka sitä ja tätä) muille luokille jne. Kerran törmättiin kaupassa vuosia yläasteen jälkeen. Olin yhden ystäväni kanssa, joka taas ironista kyllä oli ko opettajan lempioppilaita. Ystäväni kuulumisia kyseli laveasti ja kommentoi jne, sitten heitti pilkallinen ilme naamalla minulle, että " no mikäs susta on tullu" . Opiskelin silloin ja kerroin että opiskelen ja mitä ja missä. Siihen rouva loihi lausumahan " riittääkö SULLA muka äly siihen" . Just niin...
Miehelle taas sattui oikein kunnon häirikköopettaja (yläastella sekin). Haukkui tyttöjä huoriksi, lähetteli vanhemmille herjauskirjeitä, kannusti oppilaita mm kertomalla kuinka heistä tulee korkeintaan paskakuskeja yms yms.
n laskemaan ja kysyi mikä numero minulla on matikasta, ei varmaan vitosta kummempaa. :(
Olen ikuisesti katkera miehelle vaikka joutuikin pyytämään anteeksi minulta. :´(
Ihan kuin elämäni ei olisi ollut ilman opettajan haukkumisia jo tarpeeksi vaikeaa. Olin myös muiden oppilaiden silmätikkuna ja kiusan kohteena. :(