&&&torstiaSYYS04väki&&&
ennen kuin kakrut herää.
Ihanaa, Jatu, että mies pääsi kotiin ja diagnoosin kanssa:)) Mutta onhan tuo kurjaa jos joka kerran kohtauksen sattuessa ambulanssilla tarkistukseen...
Onnea Ynis uusista hankinnoista! Niin, Jatun tavoin: varaudutaanko me nyt koko-menyyseen?
Mies on kuopuksen kanssa parantanut otettaan kotivastuiden suhteen, vaikka siivous jääkin mulle (sitä ei häiritse:(((). Omia menoja saa olla molemmilla, mulla välillä huono omatunto, kun päivätki roikun töissä (niin, nainen saa huono omatunnon aikaiseksi mistä vaan, ainakin tämä tapaus) ja jään väh. kerran viikossa lasilliselle työkavereiden kanssa. Yhdessä meidän pitäis tehdä enemmän. Jos edes säännöllisesti, kerran kuussa leffaan/syömään/teatteriin.
Munkin pitäisi lukea Sinkkosta, varmaan, että ymmärtäisin hieman toisen sukupuolen lapsuutta.
Tealle unohdin sanoa, tsemppiä päivähoitouraan! Tämä koskee nimenomaan äitejä, lapsille asiat tuppaa olemaan helpompia.
nyt aamukaffe ja lapset ylös.
s.
Kommentit (42)
hän kuiskaa väpäjävällä äänellä. Kuka on Huttunen ja mitä sanoo hän?
Minul on pari, ihan nimmarilla varustettuna. Äiti-kulta toi odotuslukemiseksi. Kyynelehdin sitten oikein huolella, kun luin mitä_kaikkea_lapsilleen voi tehdä. Nämä kun olivat yleisopuksia, ei niin poikateemalla. Pistää kyllä välillä ihmetyttämään tuo ihmisluonteen syvääkin syvempi mustuus ja uskomattoman kekseliäs pahuus. Nimim. työpaikan kahvipöydässä taas iltapäivälehdet, yök.
Meitsi töissä. Kiirettä vähän pukkaa ja ajatusvähyyttä, tai ei itse töissä, mutta noin niinkuin henk.koht. Illalla en ole vielä viitsinyt koneilla kun lasten kanssa olisi kiva tehdä jotain, esims, siivota niiden jälkiä. Mies on LOISTAVA koti-isä, ihan kuin olisi harjoitellut lasten kanssa olemista, heh heh.
Eipä muuta. Ai piti paljastaa salaisuus. Teen samoja hommia työpaikalla kuin jo viime keväästä kotona. Se, mihin täällä käytetään päivä, tulee kotona tehdyksi Kukkasen päiväunien aikana. Huonommalla palkalla. Ilman aikuisseuraa ja työtilaa+kaikkia tarpeellisia laitteita. Mutta ehkä paremmassa seurassa.
Ei kerrota kellekään, muuten menisi maailman kirjat sekaisin.
Omanapa Kukkuu
supattaa tämä jatkoksi. . . Näitä luin, luin, luin kun Ykkönen ja Kakkonen olivat pieniä vielä. Nyt alan kierroksen alusta, Sinkkonen odottaa kirjastossa noutoa. Ja kolme muuta Sinkkosta varauksessa, kun Jatulle näitä mainostin niin halusinkin lukea taas itse.
Piiri yes.
Kattauksesta pönttöön = Arabiasta Arabiaan :D
Hyvää mieltä toivottelee
höpertyvä apya, vähänniinkun apua
Siis astmasta ja allergioista.
Jatketaanko piirissä?
Menee taas ihan algeeriaksi muuten koko pino päiviksi, mä kun pääsen vauhtiin :(
Kerppu
Pistän s-postia tuleen. Jos joku haluaa liittyä algeeria-piiriin ni laittaa mulle viestiä.
Arabiasta arabiaan.... huh huh.
Hih.
Sinkkonen,luettu on, kyllä ajatuksia herättävää.tosin väliin aika teoreettista. Tahkokalliolla taitaa olla enempi käytänönvinkkejä. Jokuaika luin kirjan " Lastenkasvatuksen aarrearkku" ja sei oli minusta tosi hyvä,kirjoittajaa en nyt muista. Käytännönläheinen,selkeä ja lämminhenkinen.
Miehet läks kalaan...!!! Hmm.tuskin on Vilhosta vielä pilkkijäksi.....mutta täytyy antaa innokkaan isin yrittää. aamupalaksi vilho oli syönyt perunamuussia ja poroa : )
Ilmottaudun kakkavahtiin,vieleäkään en ole ihan varma millainen se normaali kakka on. miksi sitä ei opetettu lääkiksessä,pöh
meillä sen kun hyvät yöt jatkuu,ihanaa enää ei tarvitse löytää homehtuneita pulloja sängyn alta.
tiivii
Ihan oikeasti saa meidän astiat tulla testaamaan:) Pidetäänkö mammakekkerit joskus? Kuka tulis kylään Länsi-Vantaalle?
Piletti, meillä on suht paljon Teemaa, mutta kun sitä on katellut jo vuosikaudet ja kulumisen jälkikin alkaa vähän näkyä, niin aloin himoita uutta " parempaa" astiastoa. Jouluna kun ihmiset tenttas lahjatoiveita, keksin lahjakortit Anttilaan, jotta pääsenkin kerralla kunnolla ostelemaan kokoja:) Ajatuksena oli alunperin alkaa vähitellen kerätä niitä.
Sitten sinne toiseen Arabiaan, tosin Pampersin kautta. Pikkuneidin pamperseihin on alkanut tulostua taas kiinteämpää ainesta ja normaalin pahan hajuistakin. Tomaatti ei ole kauhean montaa päivää ollut edes pois, mutta ihan kuin vaikutus näkyis jo heti.
Onko muuten neuvolalääkäristä apua allergioiden suhteen? Voiko siis laittaa verikokeeseen tms.? Meilläkin oireet on tosin tota löysää pahanhajuista kakkaa. Posket ja suun ympärys kuivuu, mutta nyt vaikuttaa taas pakkanenkin.
Täytynee alkaa lähteä anoppilaan. Saa mies tulla sieltä hakemaan koko konkkaronkan töistä tullessaan. Esikoinenhan on ollut siellä iltapäivän. Pikkurinsessa muuten veteli täysin hiljaisessa kämpässä 3h päikkärit ja minä 2h!
Aamulla pikkurinsessalla oli yöpuku märkänä pissasta ja vaippaa vaihtaessa pissasi työhuoneen matolle. Onneksi maton voi pestä omassa koneessa, joten nyt se jo roikkuu puhtaana kuivumassa.
Voitteko muuten kuvitella, että esikoiselle mahtuu viime kesäiset kengät ihan täysin vielä jalkaan?! Voiko jalka olla kasvamatta vuoden? Eihän ne kengät ole voineet niin tajuttoman isoja olla viime vuonna?!
T: Ynis ja oma napa, sorry
Niinpä niin, minäkin olen usein joutunut ihmettelemään tuota ihmisluonteen uskomattoman kekseliästä pahuutta. Lähinnä siis työssäni. Ja aina kun olen varma että nyt olen todella nähnyt kaiken niin ehei, erehdyn valitettavasti jälleen.
Työhöni liittyen olen myös saanut perehtyä paljonkin Sinkkoseen. Siis lähinnä olen istunut seminaareissa tai luennoilla. Olen kyllä lukenutkin hiukan hänen teoksiaan. Laiminlyödyt vauvat-seminaarissa luennoi kiinnostavasti varhaisesta vuorovaikutuksesta. Siitä kaiketi kirjoittanutkin aika paljon? Minua kyllä Sinkkonen on puhutellut, välillä tuntui että alan jo kyllästyä kun jossain vaiheessa tuntui että oli joka puolella luennoimassa. Mutta nyt taas kun on ollut " kuvioista poissa" , on hänen pohdintojaan ollut virkistävää uudelleen lukea/kuunnella. Minä tykkään, että Sinkkosella on selkeä tapa ilmaista asioita. Selkeä ja ytimekäs.
Arabiasta arabiaan, hih. Koko-astiasarja on munkin mielestä kaunis. Se suklaanruskea on tosi MAKEA väri :) Valkoinen-ruskea-yhdistelmä tuo mieleen ihanat suklaaherkut joissa yhdistyy valkoinen suklaa sekä tumma suklaa. Namnam. Miten niin olen perso suklaalle .. Suklaakakku-tapaamista odotellessa.
Ayap, voimia voimia edelleen! Kiva, että Pyörsky jo paranemaan päin ja ruokakin maistuu.
Kiva kuulla myös, että Tealla ja tytöllä lähti mukavasti käyntiin tuo hoitokuvio. Ayapin elinkaari/hoitokaari tähän liittyen varmaan itselläkin hyvä pitää mielessä sitten tulevaa töihin menoa ajatelleen.
Varasin itselleni lauantaiksi kosmetologin, sitten painun katselemaan itselleni jotakin kevätvaatetta (jos naama ei ole kuin pakanamaan-kartta .. tai sama se, kuka siitä välittää.) Illalla tyttökavereiden kanssa leffaan katsomaan Ylpeys ja ennakkoluulo. Minulla siis omaa aikaa lähes koko lauantai. Jippiii.
Eipä kai muuta tällä erää.
Voikaa hyvin kaikki!!
Alli
Minä voin kyllä tulla testaamaan uusia astioita. Täältä meiltä ei kovin kauaa edes Länsi-Vantaalle ajele :) Varsinkin jos uusilta astioilta tarjoillaan suklaaherkkuja.
Mammakestit hyvä idea!! Nyyttärityyliin? Heh, tämä pinohan on varsinainen ohjelmatoimisto :) Kivaa.
Alli
Auto kulkee täältäkin :)
Kutsu kun käy niin eiköhän meitä tuu, sun leipomukset yms on " pinonkuuluja" (vrt.maailmankuuluja)
Ja seura parasta ;-)
Kerppu
Huttunen siis. Eikö niin? Kasvatustieteen tohtori, isyystutkija ja mitälie muuta. Oli vuosi-pari sitten hetken Vauva-lehden? kolumnistina ollessaan koti-isänä muistelisin että kaksosten ja vauvan kanssa.
Sinkkoseen sen sijaan en oo perehtyny. Psykan appron oon tehny, mutta en kyllä muista miestä tuolloin vielä mainitun. (minäkö vanha????) Eikä mitään mielenkiintoa nyt lukea mitään tuollaista, vaikka hyvää vois tehdäkin. Mulle riittää tällä hetkellä nämä arkielämän opetukset (elämänviisaus a´la T@hti)))
T@hti
ps. Palaan vielä varmaan illalla viisastelemaan, kunhan käydään kylässä ensin
ps.2 Jokohan Lila on vauvanhaussa siskoon kyllästyneenä? ja missä onkaan T-P?
Kiva, että on huhuiltu:) Tänään tultiin Oulun reissulta ja sain selailtua pinot läpi.
Mitä jäi mieleen?
Mimmulille hali ja tsemppiä työnhakuun.
Sairastupiin paranemista tasapuolisesti.
Nealle ONNEA uudesta taidosta! Vai pitäskö sanoa rohkeudesta ottaa kävelytaito käyttöön:)?
Jatun miehelle paranemista!
Voi, en minä muista millään kaikkia.
Aamut ovat aikaistuneet meilläkin. Tosin luotan vielä siihen, että täällä kotona taas nukutaan pidempään. Mummuloissa on molemmissa sen verran valoista makuutilat verrattuna kotiin, että veikkaan sitä yhdeksi syyksi aikaisiin aamuihin. Äitini ei tätä usko... Meillä makkarin saa melko pimeäksi, joten uni maistuu pidempään. Viime yönä Onni heräs jo 4 aikaan ja sitten nukkui joten kuten meidän välissä 6 asti. Ja kitisi koko yön. Ehkä se oli se pienen pieni banaani haukku illalla? Se kun oli sellaista kovaa, siis raakaa banskua.
Käytiin tiistaina Rukalla laskettelemassa miehen kanssa. Pakkasta oli jotain 12 ja kova tuuli, joten palelin ihan hulluna. Mutta oli ihan kiva käydä, lapsivapaata nääs:=)
Nyt pitää mennä käymään kaupassa. Paremmalla ajalla sitten taas lisää. Tuosta astmalääkkeestä minäkin mietin sitä, että ei kai tuolla putkilolla saa mitään meneen keuhkoihin asti, kun se jää sen tötterön seinämille.. Meilläkin on toista kuukautta taas rohissut henki pojalla, nuhan jälkijuttuna.
T-P is back:)
Olin äsken aika hurja :) Muistin, että olin jättänyt rattaat taas ulos ja mise ei tulekkaan töistä suoraan kotiin, joten oli pakko lähetä viemään ite rattaita varastoon. Molemmat lapset olivat puolipukseissa, tietty. Päätin sitten, että Otso saa jäädä kotiin kattomaan lastenohjelmia ja me Valman kanssa viedään rattaat varastoon. Meillä kun ole lankapuhelinta, mutta mulla on kaksi kännykkän (pisnisnainen kun olen;)). Neuvoin Otsoa painaamaa kaksi kertaa vihreetä luuria, niin minä vastaa. Olimme tulossa takas hississä, kun Otso soitti ja kamalasti selittti lastenohjelmasta.
Tarkoittaako mammakutsut lapsilla vai ilman, Ynis?
Lempo: Otsolla lääkeenä Klacid. Se on pääasiassa ylähengitystieinfektioiden hoitoon. Otsollahan oli tosi tukossa nenäkin. Flixotide on kortisonisuihke, joka otetaan myös sillä tötteröllä. Olen ymmärtänyt, että Ventoline (yms.) on kauhkoputkia ja -rakkuloita avaava ja Flixotide tai muu kortisoni hoitava. Eikä olekaan tarkoitus että avaavaa käytetään kovin kauan yksinään. Ventoline saattaa aiheuttaa levottomuutta, mutta ilmeisesti käytön myötä levottomuus vähenee.
Tämmöistä tällä kertaa.
Pile
PS. Vai arabiasta arabiaan :D
Törmäsin hepun hienoihin aatoksiin aikoinaan miestutkimuksen luennoilla (oli muuten mielenkiintoinen ala opiskella!). Siis miestutkija, erityisen ansioitunut ja palkittu isyystutkija. Jyväskylän yliopistosta. Korostaa hoivaavan isän mallia, joka hyväksi sekä lapselle että miehelle. Kritisoi kovasti Sinkkosta sen vuoksi, koska tämä korostaa liiaksi poikien LUONTAISTA aggressiivisuutta. Huttusen mielestä tuollaisten pinttyneiden ennakkoluulojen jankuttaminen pikemminkin rakentaa ja luonnollistaa aggressiivista ja pakenevaa miehuutta. Huttunen on loistotyyppi ja hieno persoona. Isä, joka elää niin kuin kirjoittaa.
Tässä nopsasti googlattuna muutama linkki, jos kiinnostaa tietää lisää:
http://www.stm.fi/Resource.phx/vastt/tarvo/tane/tiedotteet/tied2005-01…
http://mikaeli.mikkeliamk.fi/mikaeli/arkisto/arvot/isyystutkija/
http://www.evl.fi/kkh/to/kkn/kksv/20042/jouko.htm
Ja loistoeepos miehelle vaikkapa lahjaksi tässä, mukava ja tärkeä myös naisen lukea: Huttunen Jouko: Isänä olemisen uudet suunnat.
kirjoittaa siis. Pari päivää olen taustaillut, eikä asiaa ole tosi´n nytkään. En vain halua aivan porukoista pois jäädä ;)
Tea: Onnea hyvin alkaneesta hoidosta! Siitä se lähtee :D
Ayapin elämänkaari-ajattelu kuulostaa oikein järkeenkäyvältä. Sopii varmasti moneen muuhunkin asiaan, niinkuin nyt vaikka työhön menemiseen, siis äidin kannalta. Minä olen varsin sopeutunut nyt, laitostunut kohta ;)
Sinkkosesta sinkkosesta: Miehellä oli lainassa Sinkkosen kirja poikalapsista. Oli lainannut isien kerhossa joltain. Minä en ehtinyt lukea, kun jo palautti. Näin tämä häpeällinen äiti-työssäkäyvä *vajoaa pöydän alle naama punaisena*
Keskimmäisen yöretki oli sujunut mainiosti :)) Emmekä syleile vielä Arabiaa kumpikaan - en minä eikä tyttönen - Kun olen pöpöä odottanut koko viikon, iskee se varmaan, kun vähiten osaan odottaa (pohdiskelin murpphylaiseen tapaan ja työtoveri arvaili, että reissussa sitten varmaan....)
04,
3
:kirjoitti Antsa (äidin huom.)
Kiusallista, kun poika pääsee nykyään näppikseen käsiksi ;)))
Tälläisiä ohimennen (täältä hrrr--pakkasten keskeltä)
♥Saamuska ja sortin sakki
Miten se onnistuis? Siis päiväunia ajatellen. Kuinka moni nukkuu ulkona ja vois uniaikaan olla täällä? Meneekö liian tiukille, jos ei ole unilla täällä. Joku viikonloppukin vois käydä, lapsilla tai ilman. Ihan miten muut haluaa??? Hyvä ruoka ja seura ilman lapsiakin ois aika ihanaa! Teretulemast vaan! Viikonloppu vaan menee huhtikuulle, kun ollaan reissussa välillä. Viikon päästä meillä on myös aikaa, mutten raaski lapsia jättää taas, kun nyt lauantainakin mennään 30v-kemuihin.
Hilu, hyvä idea tulla meidän kanssa päiväksi ja lähteä illalla kotiin. Pika-alus tuo kuitenkin nopeasti kotiin, joten ei ole kovin pitkästyttävää yksinkään matkata. Ollaan lähdössä klo 9 aamulla, joten hyvin ehtisit olla päivän meidän kanssa! Vinkiksi muillekin, jos ei yön yli halua lähteä!!!
T: Ynis
Äiti lähti :-(((, sisko myös :-DDD " teen aaltoja" . Äiti tulee taas kun olen rv 41, niin lupaili. Kipii! Kaverit kävivät vielä illalla kylässä. Nyt väsyttää.
Lila rv 40
Ps. minä taidan olla juntti. Ei mitään hajua mistään Sinkkosista.. :-/ Varmaan jotain olisi hyvä lukea..
Kasvatusopukset on lukematta. Muuten on tietty tullut luettua erilaisista aiheista lehdistä yms.
Mieletöntä, että la täyttyi! Jännittää sun puolesta! Toivottavasti kaikki sujuu miellyttävästi, onko sulla itellä levollinen mieli synnytystä ajatellen? Muistan, että sulla on ollut pelkoja.
T: Ynis
Juu, en ole teitä jättänyt, taustalla pyörin kun ei ehdi kirjoittamaan. Hirmu kiire koko ajan, remontti etenee, nyt on jäljellä enää Lillin huone, poikien huoneen vaatekaapit ja kaikki listat.
Samoin työnhaku, eilen laitin just seitsemän hakemusta menemään. Siitä yhdestä paikasta ei ole vielä kuulunut, rauhallisesti odottelen. Tänään kävin työpaikalla juttelemassa syksyn järjestelyistä ja aikomukseni tehdä kuutta tuntia kiinteällä työajalla otettiin ihan positiivisesti vastaan.
Maanantaina on esikoisen 8-v synttärit merirosvoteemalla ja sitä varten olen väsännyt aarrekarttaa, aarretta, kehitellyt ohjelmaa ja silleen. Varmaan kiireet helpottaa ensi viikon alun jälkeen, sitten ehdin paremmin taas keskittymään elämän tärkeisiin asioihin, kuten palstailuun :-)
Kauheasti olisi kommentoitavaa, mutten ehdi kaikkia, jotain kuitenkin.
Mimmuli, eivät valinneet parasta :-( No heidän menetys. TOivottavasti pian löytyy jotain parempaa.
Lilalle ponnistusvoimaa :-) ja jaksamista viimeisiin odotuspäiviin.
Jatu, minullekin tuli nuo sappikivet mieleen, äidilläni oli. Onkohan ne jo tutkittu?
Ayapille lämmin halaus, koita jaksaa.
Muillekin allergisten äideille voimia. Me päästään Lillin kanssa Prick-testeihin Jorviin vajaan kahden viikon päästä. Pitäisikö siis antaa Lillille nyt " kaikkea" , myös sellaista mitä jo olen omatoimisesti poistanut hänen ruokalistaltaan, näkyykö ne sitten varmemmin testeissä vai miten? Lillihän ei dramaattisia reaktioita saa, vain näppylöitä sun ympärille ja löysän vatsan. Poistettu on toistaiseksi maito ja omena.
Voi ei, paljon olisi vielä asiaa, mutta nyt on pakko mennä pyllynpesulle (siis Lillin, ei minun) ja sitten suunnata kohti uimahallia esikoisen uimakouluun.
Palaillaan!
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥