Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan enemmän kuin yhden lapsen, koska pelkään että se lapsi kuolee

Vierailija
08.08.2016 |

Ja jos ainoa lapsi kuolee niin koko maailma romahtaa. Kun on monta lasta (vähintään 2) niin sitten ainakin jää se toinen. Ja todennäköisyys että molemmat lapsest kuolis on aika pieni. Olenko ainoa joka ajattelee näin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toinen lapsi sitä kuollutta korvaa ja aika kyseenalaista tehdä useampi vain siitä syystä, mutta toisaalta siinä on pointtiakin. Kyllähän toki elävä lapsi pitää elämässä paremmin kiinni kuin se, että menettää "kaiken".

Mutta kyllä mä haluaisin olla toivottu lapsi ihan oikeasta halusta saada lapsi, enkä syntyä vain siksi, että äippä pelkää toisen kuolevan ja olisin ikään kuin korvaaja.

Vierailija
2/12 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ajattele

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika omituinen ajattelutapa. Miksi edes pelkäät, että lapsesi kuolisi?

Vierailija
4/12 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma romahtaa silti vaikka yksi lapsi jäljelle jääkin.

T. Sen maailman romahtamisen kokenut

Vierailija
5/12 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ainoa lapsi kuolee niin koko maailma romahtaa. Kun on monta lasta (vähintään 2) niin sitten ainakin jää se toinen. Ja todennäköisyys että molemmat lapsest kuolis on aika pieni. Olenko ainoa joka ajattelee näin?

No itse ainakin kuulun jutun, jonka mukaan vanhemman polven etelä-pohojalaaset puhuivat kuinka on hyvä että lapsia on useampia että on ns. "särköövaraa".

Eli elämä ei romahda  aivan täysin jos se yksi ainoa rakas lapsi menetetään.

Vierailija
6/12 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun menisinkin noin... mun mummoni synnytti kaksi lasta, toisen hautasi muutaman kuukauden kuluttua synnytyksestä, toisen 81-vuotiaana.

Vierailija
7/12 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiin, ei se aina auta. Isoäitini on haudannut kaikki kolme lastaan ja toinen isoäitini puolet omistaan.

Vierailija
8/12 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihan pimeää ajatella lapsia joinain oman elämän shakkinappuloina. Kannattaa varmaan olla hankkimatta lapsia ollenkaan.

Vierailija
9/12 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit joutua silti kokemaan ainoan lapsesi kuoleman jo ennen kuin lapsia on useampi. Serkkuni esikoinen menehtyi 2kk:n iässä kun tuli kätkytkuolema.

Älä ajattele kuolemaa, ajattele elämää.

Vierailija
10/12 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut, että mitä useampi synnytys, niin sitä todennäköisempää, että sinä kuolet synnytyksessä ja lapset jäävät orvoksi?

Vierailija
11/12 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen oikeastaan just päinvastoin. Kyllä se maailma romahtaisi vaikka lapsia olisi 10 ja yksi kuolisi. Ajattelen, että näin on hyvä kun on yksi terve lapsi, jos toisen kanssa jokin menisi vikaan(kohtukuolema, vakava synnynnäinen vamma tms) olisi elämä pilalla. Jos tälle yhdelle kävisi jotain maailma romahtaisi mutta eipä olisi muita kärsimässä, ei tarvitsisi jaksaa. Ei tätä rakasta lastani voisi kukaan korvata. Osittain siksikään en halua enempää lapsia kun en usko että muita lapsia voisi rakastaa ihan yhtä paljon kuin esikoista.

Vierailija
12/12 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän sitä ajateltiin vielä sata vuotta sitten, kun lapsikuolleisuus oli paljon suurempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän