Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-mies teki alhaisen tempun, lapset vihaa minua äitiään nyt

Vierailija
08.08.2016 |

Erottiin pari kk sitten ja sanoin, että eron syistä ei ole syytä lapsille puhua. Lapset 14 ja 16, asuvat minulla kun mies muutti pois. Ovat luonnolisesti järkyttyneitä kun isä muutti pois. Mutta ei asia heille kuulu. Ja kuitenkin mies oli sanonut että syy oli se kun häntä petin. Ja nyt lapset syyttää minua vaikka isä heidät hylkäsi ja lähti pois. Mies pelasi lapset minua vastaan. Rikkoi kaiken ja meidän perheemme lopullisesti minulta. Nyt vanhempi lapsikin huorittelee kun jotain komennan.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pettämiseni on oma tapahtumansa ja miehen ja minun välinen asia, mikä ei lapsille kuulu millään lailla. Miehen päätös lähteä suin päin suhteesta ja hylätä lapset yrittämättä edes päästä yli on toinen asia ja koskettaa lapsia. Nyt yrittää vierittää syytä minun niskaani ja kääntää lapset minua vastaan ja pakoilla vastuuta omasta teostaan, joka kuitenkin kaikkineen on paljon kamalampi koska lapset kärsivät.

Ap

Kas, koulukirja esimerkki narsististahan se siellä.

Vierailija
42/52 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mies kauhea sika, kun ei kerta hyväksynyt sitä, että jakelet tavaraasi muille. Kyllä olisi vain pitänyt läpi sormien katsoa ja jatkaa perheenä... Ihan oikein, että joku puhuu totuuksia lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pettäminen ei kerran kuulu lapsille millään lailla, mitä heille pitäisi sanoa syyksi, kun isä on muuttanut pois ja "hylännyt" lapsensa? Jos äiti antaa sellaista viestiä kotona, että isä on nyt muuttanut pois ja hylännyt meidät, eikö isällä ole oikeus korjata tätä väärää käsitystä hieman. 14-v ja 16-v kyllä ymmärtävät mitä petetyksi tuleminen on, ja miksi pettäjän kanssa ei kannata jatkaa. Koska pettää myös uudelleen. Jos isä olisi halunnut jäädä suhteeseen ei välttämättä tarvitse kertoa vanhempien ongelmista mitään, mutta pitäähän lapsille jokin syy kertoa miksi vanhemmat eroavat.

Vierailija
44/52 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehelläni oli sivusuhde, jonka seurauksena päädyttiin eroon. Mies kielsi myös kertomasta lapsille syytä. Olin kuitenkin niin rikki, itkuinen ja shokissa, että kerroin lapsille syyn. Muuten käytökseni olisi ollut täysin selittämätöntä. Jos lähtee pettämään, siitä on otettava vastuu.

Ei se ole mitään vastuuta vaan lapsen niskaan sysäämistä. Aikuisten välinen suhde on aikuisten välinen suhde ja jokin syy sillekin on ollut, että mies on kokenut tarpeen pettää. Lapsille ei todellakaan kuulu pätkän vertaa eron syyt eikä parisuhteen ongelmat. Ja meilläkin mies petti, ei todellakaan sotkettu lapsia siihen millään tavoin. 

Sinäkö sitten vastaat lasten tulevista ongelmista, kun joutuvat käsittelemään tuon ikäisenä aikuisten välisiä asioita? typerä olet. 

Tiedätkö, mitä asiantuntijat suosittelevat kertomaan lapsille eron syistä? Ikätasoisesti mahdollisimman rehellisesti. Tietenkään parisuhde itsessään ei kuulu lapsille eikä yksityiskohtia ole syytä kertoa mutta rikkinäisimmät lapset ovat ne, joille ei koskaan kerrottu mitään syytä ja joiden elämässä on se elefantti olohuoneessa koko ajan. Esim. serkkuni vanhemmat erosivat ja äiti oli ihan hajalla.

Serkku kertoi, että äiti vaan itkee ja isä ei suostu puhumaan. Oli siinä lapsi - sillä hetkellä 10-vuotias - ihan hädässä vanhempien erotessa. Muodosti kyllä ohikuulleista sanoista käsityksen ja tiesi tietenkin, että isä oli tehnyt jotain mutta vasta aikuisena sai vihdoin tietää mitä. Ja vasta silloin alkoi se paraneminen, se ymmärrys, että ero oli todellakin paras ratkaisu eikä kyse ollut vain jostain satunnaisesta riidasta (isällään oli ollut monivuotinen sivusuhde ja tämä nainen oli raskaana).

Lapset eivät ole tyhmiä. He osaavat yllättävän nokkelasti muodostaa kuvan siitä, mitä oikeasti on tapahtunut. Ja heillä on tarve puhua siitä, yrittää ymmärtää. Vanhempien tehtävänä on saada lapsi vakuuttuneeksi, että molemmat rakastavat häntä edelleen, vaikka eivät asu enää yhdessä. Parhaiten tuo onnistuu rehellisyydellä.

Esim. serkkuni tapauksessa isän olisi pitänyt kertoa, että on tehnyt äitiä kohtaan väärin ja on siitä pahoillaan mutta että mikään ei muuta hänen tunteitaan serkkuani kohtaan. Ja äidin olisi pitänyt kertoa, että hänellä on paha mieli isän teon takia mutta että hän selviää tästä kyllä ja että sekä hän että isä rakastavat kaikesta huolimatta lastaan.

On käsittämätöntä, miten vaikeaa ihmisten on ottaa vastuuta teoistaan. Jos omilla valinnoillaan satuttaa puolisoa pahasti, pitäisi sentään kyetä tunnustamaan se ja kertomaan siitä rehellisesti lapsille. Miksi pettäjät kuvittelevat, että satuttaessaan lasten toista vanhempaa ei muka lapsiin sattuisi? Lapset eivät elä irrallaan vanhemmistaan vaan ovat osa  kokonaisuutta ja osa vanhempien parisuhdetta. Kun petit miestäsi, petit samalla myös lapsiasi. Petit teidän perheenne. Hajotit sen.

Vierailija
45/52 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehelläni oli sivusuhde, jonka seurauksena päädyttiin eroon. Mies kielsi myös kertomasta lapsille syytä. Olin kuitenkin niin rikki, itkuinen ja shokissa, että kerroin lapsille syyn. Muuten käytökseni olisi ollut täysin selittämätöntä. Jos lähtee pettämään, siitä on otettava vastuu.

Ei se ole mitään vastuuta vaan lapsen niskaan sysäämistä. Aikuisten välinen suhde on aikuisten välinen suhde ja jokin syy sillekin on ollut, että mies on kokenut tarpeen pettää. Lapsille ei todellakaan kuulu pätkän vertaa eron syyt eikä parisuhteen ongelmat. Ja meilläkin mies petti, ei todellakaan sotkettu lapsia siihen millään tavoin. 

Sinäkö sitten vastaat lasten tulevista ongelmista, kun joutuvat käsittelemään tuon ikäisenä aikuisten välisiä asioita? typerä olet. 

Pettäminenhän on aina petetyn vika, just. Ensin joutuu peyetyksi ja sitten päälle syljetään, että oma syy.

Vierailija
46/52 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala täällä on lapsellista porukkaa. Se pettäminen ei todellakaan ole mikään maailmanloppu! Sellasta sattuu ja se kuuluu myös elämään. Jos on tarve käydä suhteen ulkopuolella, on MOLEMPIEN hyvä tarkastella sitä suhdetta ja miettiä, puuttuuko suhteesta jotain vai onko kyseessä esimerkiksi ihan vaihteluntarve. Harva jaksaa oikeasti seksiä ja läheisyyttä vain yhden ihmisen kanssa vuosikausia, pahimmillaan jopa kymmeniä vuosia. On täysin inhimillistä, että harhautuu, jos tilanne tarjoutuu eteen eikä seb tarvitse tarkoittaa muuta kuin sen toisen kaipuuta kokea jotain uutta. Sitä puolisoa on hyvä myös oppia ja opetella ymmärtämään tällasissa tilanteissa eikä ehdollistamaan rakkautta liikoja. Ttotuushan on se, että ei meistä kukaan ole niin täydellinen, upea ja mahtava, ettei sen toisen voi koskaan tehdä mieli tai olla tarve käydä muualla. Ja ei en ole pettänyt, mutta minua on petetty. En siitä saanut mitään kummempia traumoja.

Tiedän myös paljon pareja, joissa naista on petetty jokaisessa suhteessa. Tiedän eräänkin naisen, joka on hirvittävä kontrollifriikki: ei voi mennä nukkumaan, jos lakanat rypyssä, tavarat vähänki epäjärjestyksessä. Hirvittävä tosikko ihan kaiken suhteen. Sängyssä hyvinkin estoinen. Siinä voi silloin katsoa myös peiliin ja miettiä, voisiko itsessä olla jotain sellaista, mikä voisi olla hyvä muuttaa. Hänen tämän hetkisellä miehellään on myös sivusuhde, jonka sain vahingossa selville. 

Kun ei tämä maailma ole niin mustavalkoinen. Ainoa asia, mikä on mustavalkoista in se, ettei Lapsia KOSKAAN missään nimessä sotkea aikuisten suhteeseen! Eikä pistetä heidän vastuulleen käsitellä suhteen asioita. Ei ikinä. 

Vierailija
47/52 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kyselevät usein, miksi jonkun kaverien vanhemmat ovat eronneet. Kaverit itse 5-10v. kertovat heille mitä ihmeellisempiä selityksiä. Sanon yleensä lapsilleni, että oikea syy on se kun rakkaus on loppunut toista kohtaan. Silloin pettää, jättää.

Sinuna menisin lasten ja miehen kanssa puhumaan erosta psykologille. Tai ainakin selittäisiT lapsille, että rakkaus loppui. Petit miestäsi. Kadut sitä. Mutta äitiään heillä ei ole syytä huoritella. En itse sallisi sitä.

Vierailija
48/52 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pettäminen ei kerran kuulu lapsille millään lailla, mitä heille pitäisi sanoa syyksi, kun isä on muuttanut pois ja "hylännyt" lapsensa? Jos äiti antaa sellaista viestiä kotona, että isä on nyt muuttanut pois ja hylännyt meidät, eikö isällä ole oikeus korjata tätä väärää käsitystä hieman. 14-v ja 16-v kyllä ymmärtävät mitä petetyksi tuleminen on, ja miksi pettäjän kanssa ei kannata jatkaa. Koska pettää myös uudelleen. Jos isä olisi halunnut jäädä suhteeseen ei välttämättä tarvitse kertoa vanhempien ongelmista mitään, mutta pitäähän lapsille jokin syy kertoa miksi vanhemmat eroavat.

No ei todellakaan tarvitse, kun ei se niille lapsille pätkän vertaa kuulu! Miten ihan oikeasti VOI olla noin vastuuttomia vanhempia? Ja te sitten lisäännytte ja lykitte lisää tapauksia psykoterapiaan koska ollaan aivan liian itsekkäistä ja lapsellisia hoitamaan oman suhteen asiat AIKUISTEN kesken. 

Lapsille ei tarvitrse kertoa erosta mitään muuta kuin sen, että isä ja äiti on päättäneet, ettei jatka yhdessä enää, mutta molemmat vanhemmat ovat jatkossakin lasten elämässä mukana ja joskus parisuhteet loppuu - itseasiassa suurin osa suhteista loppuu ennen kuolemaa eikä se tarkoita, että kyseessä on ollut epäonnistunut suhde. Kaikkea aikansa. Ja kertoa lapsille, mitä tämä kaikki käytännössä tarkoittaa heille. 

Vierailija
49/52 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän se avioliittonne rikoit ja teidän suhteenne oli lasten koti. Vika nyt ei ole millään lailla miehen.

Vierailija
50/52 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöhän käyttää sanaa aivan oikein. Eipä suomessa parempaakaan sanaa ole suhteessa pettävälle. Ikävämpi tietysti ap:lle, jos siitä loukkaantuu.

Vierailija
51/52 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehen vika , ja mies on perheenrikkoja, kun sinä petit miestä?

Av-mamman logiikka on aina aukoton.

Mies pettää, koska mies on sika.

Nainen pettää, koska mies on sika.

Näin toimii naisen logiikka.

Jos sulla on tollanen ajatusmaailma, niin suurimmalla osalla muista ei ole. Älä yleistä yksittäistapauksen perusteella.

Vierailija
52/52 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pettämiseni on oma tapahtumansa ja miehen ja minun välinen asia, mikä ei lapsille kuulu millään lailla. Miehen päätös lähteä suin päin suhteesta ja hylätä lapset yrittämättä edes päästä yli on toinen asia ja koskettaa lapsia. Nyt yrittää vierittää syytä minun niskaani ja kääntää lapset minua vastaan ja pakoilla vastuuta omasta teostaan, joka kuitenkin kaikkineen on paljon kamalampi koska lapset kärsivät.

Ap

Syy ON sinun pöljä!!

Lasten kuuluu saada tietää, ettei isä hylännyt ja kyllästynyt HEIHIN vaan epärehelliseen puolisoonsa.

Sinä vain haluaisit siirtää syyn isän niskoille - melko hienosti seisot tekojasi takana.

Ja ihmetyttää tuo kitinä siitä, että sen velvollisuus olisi ollut työstää asia ja get over it - siis miksi h*vetissä? SINÄ teit täysin paskasti ja hänen ei tarvitse elää asian kanssa, tai antaa sinun kaataa syyllisyyttä sinun pettämisestäsi hänen niskoilleen. Katsos rouvaseni - teoistaan täytyy tässä elämässä vastata ihan itse - jopa lastensa edessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän