Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOLIBRIEN UUSI PINO

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin taas aloittaa uuden pinon niin ei tarvitse niin kaukaa etsiskellä..!

Ensinnä lämpimästi tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille!

On kiva huomata että uusia kolmosen haaveilijoita riittää vaikka osa on siirtynyt yhteisöön ja osa odottajien puolelle (minne toki kaikkien toivotaan siirtyvän ennemmin tai myöhemmin!)

TUHANNESTI ONNEA plussanneille!

se tunne on aivan mieletön kun odotettu plussa ilmestyy ruutuun!

Minä odottelen sopivaa hetkeä kierukanpoisto-ajan varaukselle, mutta jostain kumman syystä unohdan sen virka-aikana tehdä ja muistan sitten kun ei enään voi soittaa.. Mistähän mahtaa johtua..?

Kai se on sitä viimehetken rimakauhua!

Jos huomenna muistaisin heti aamusta soitella neuvolaan, niin ehkä itsekin pääsisi toukokuulla plussailemaan!!

Eipä tälläerää muuta

Vierailija
2/23 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tais tulla hieman takapakkia.. Mä olen ollut koko ajan siinä uskossa, että kuukauden parin sisällä alotetaan yritys. Nyt mies on sitten (taas...) sitä mieltä, että nämä kaksi riittää. Mies muuttaa mieltään mieltään kuin tuuliviiri, viime aikoina tosin on ollut kovasti sitä mieltä, että ei enempää. Minä kun olen haaveillut vielä ainakin 2 lapsesta!

Mutta kai minä saan olla mukana porukassa, vaikka mies ajatusta 3. lapsesta onkin vastaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsesta asti haaveillut kahdesta lapsesta. Tosin kun meille syntyi esikoinen, niin olinkin miehen kanssa sitä mieltä että kolme lasta olisikin oikein passeli.

Nyt meillä on pojat 01/2004 (kaksi vuotta) ja 09/2005 (5 kk). Ikäeroa pojilla on 1 v 7 kk. Ikäero on ollut ihan mainio. Tosin kait monilla pienten lasten vanhemmilla tulee tunne, että välillä tuppaa olemaan rankkaa. Kuitenkin suurimmaksi osaksi on ollut helppoa, vaikka tämä kuopus onkin ollut aika vaativa vauva.

Nyt haaveilen jo toisesta raskaudesta, vaikka tiedän että näin pian se olisi todella rankkaa. Olen molemmissa raskauksissa kärsinyt todella voimakkaasta pahoinvoinnista. Olen siis oksentanut rv 5-20. Mieheni on myös seuraavat kaksi vuotta erittäin kiireinen eli on nytkin paljon pois kotoa. Kolmas lapsi tuntuu tällä hetkellä mahdottomalta ajatukselta, vaikka haaveilenkin raskausdesta. Hullua!!!

Emme kuitenkaan halua iltatähteä, vaan kaikki lapset keskenään suhteellisen pienellä ikäerolla. Tällä hetkellä se kolmas lapsi tekisi tilanteestamme aika rankan. Ehkä yritys voi alkaa vuonna 2007.

Onko muita samassa tilanteessa olevia?

T: Ona

Vierailija
4/23 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko liittyä joukkoonne?

Olen 26 vuotias ja meillä on ennestään 06/02 tyttö (luomu) ja 07/04 tyttö (hoidoilla tehty) Ja nyt olemme yrittäneet sitten kolmatta luomuna. Onnistumisesta en tiedä mitään kun kierto on niin epäsäännöllinen kuin vain voi olla. Mutta katsotaan nyt mitä tuleman pitää.

Menenkin tästä lukemaan kuulumisianne!

Oikein aurinkoista talvipäivää toivottelee

Ilmis

Vierailija
5/23 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kun on kyse epäsäännöllisistä kuukautisista niinkun minun kohdallani on, niin aikaa en voi varata etukäteen.eli muutaman päivän varoitusajalla pitäisi saada aika terveyskeskukseen ja se sitten taas on vaikeaa meidän paikkakunnallamme.eli ehkäpä pitäisi vaan varata parikin aikaa jo etukäteen, jos vaikka sattuisi oikeaan kohtaan.no, olipas sepustus :)eli ongelmansa kullakin.kovin ko odottaa että saisi kierukan pois.täytyykö kierukan poisoton jälkeen odottaa kuukautisia ennen kuin alkaa yrittämään vai voiko heti?onko kokemuksia kierukan poistosta, alkaako sen jälkeen vuoto uudelleen tai sekoittaako kiertoa?itsellä vasta ensimmäinen kierukka, joten ei tietoa.

Vierailija
6/23 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meneillään kp 32/35 ja eilen kirjoittelinkin omasta hätä-housuilusta :). Eilen siis sain puhtaan negan ja nyt todella huokaan ja rauhoitun ja testaan, kun sen aika on.

Oonalle sen verran, että ei näitä juttuja puhtaalla järjellä tehdä. Minulla on nimittäin myös takana kaksi tosi rankkaa alkuraskautta pahoinvoinnin kanssa (kokemusta tipasta ja osastohoidosta :S), mutta SILTI olemme miehen kanssa jättäneet pahat muistot taa ja alkaneet kolmosen yrityksen :).

Lisäksi meidän kuopuksella on ollut rankka ensimmäinen vuosi olisi kovasti tervetullut meidän perheeseen!!!

Ei muuta kuin tervetuloa uuden kuumeilijat ja haaveilijat ja yrittäjät- kyllä tänne mahtuu :).

Sansku

Vierailija
7/23 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli minulta se otettiin pois kierron puolivälissä (kuukautisten jälkeen) ja minun mielestä poisoton ajankohdalla ei ole väliä. Lääkäri vaan sanoi, että onnea yritykseen ja mikäli lasta ei heti toivota, pitää ottaa muu ehkäisy käyttöön!

Vierailija
8/23 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen toimesta, kun sulla johann@!

On aika turhauttavaa kun toinen ei osaa päättää..ja itellä on ainakin sellanen periaate, että se vauva tehdään molempien tahdosta, eikä vaan toisen.... mutta ei lannistuta!

Minä oon ainakin toiveikas huhtikuun suhteen että sitten yritys alkaa, kun se on jo kertaalleen sovittu!

Tilasin sen vauva-lehdenkin.. Mulla taitaa kuume olla ihan huippulukemissa!

Vierailija
9/23 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois kieron muuna ajankohtana.tietysti voisi ottaa jo maaliskuun kuukautisten jälkeen pois :)onnea kaikille yritykseen!!meillä lapset 4/01 ja 5/03

Vierailija
10/23 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kun ei tässä ole muutakaan tekemistä.. Telkusta ei tule mitään katsottavaa enään tähän aikaan ja nukkumaan ei viitsi mennä kun ei nukuta yhtään, joten surffailen täällä pinoilla.

Vierailija
11/23 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjottelinkin jo tuonne toiselle palstalle mut tämä taitaakin olla enempi mulle..vai onko tämä kolmatta yrittäville?itellä jo neljäs haaveissa...ja tänään mies sanoi et voitaisiin alkaa yitys kuhan saan kierukan pois..tosin kauhea pelko jo nyt PONNISTUSVAIHEESTA,miehelle sanoinkin jo et haluisin section tjn.mut hän puhu niin kauniisti et oothan ennenkin hengissä selvinny ja et oishan isi siinä..rupesin sitten hulluna miettiin et entä jos..tosin olen kyllä vannonut ettei KOSKAAN enään..no taidan mennä asioitten edelle.voi kun ei kauhean kauaa tarvis yrittää,keskinmäisessä meni vuosi..tosin pojat sai alkunsa heti..mulla myös rankat alkuraskaudet..tipas sairaalassa jne.mutta niin ku joku kirjotti" ei järjellä vaan tunteella"

Vierailija
12/23 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsimpäs taas koneen ääreen. Tänään minäkin yritän soittaa ja varata ajan tuohon kierukan poistoon, meillä kun se tapahtuu ehkäisyneuvolassa niin soittoaika sinne on 12-13 ja enhän minä koskaan silloin ehdi/pysty soittamaan, asiakaspalvelu ammatissa kun olen. Tai pitäsikös vaan sanoa asiakkaille et nyt just ei kerkiä teitä palvelemaan kun pitäisi hoitaa vauva-asiat kuntoon =)) No joo, ehkä tämä osaksi on myös tuota viimehetken rimakauhua josta mammutti80 jo puhuikin! Mutta jos tosissaan tänään sitten yrittäisi vaikka väkisin soittaa.

Tuosta kierukasta vielä että mä kyselin täällä jokin aika sitten tuosta poistamisesta ja sain vastauksia tähän tyyliin : Silloin kun kyseessä on poisto voidaan se tehdä milloin tahansa, jos kierukka vaihdetaan uuteen niin silloin se tehdään kierron alussa. Niin ja jos halutaan varmistua että EI tule raskaaksi niin kierukka tulee poistaa kuukautisten aikana.

Kai tuokin asia selviää kun soittaa neuvolaan.

PLUSSA onnea kaikille jotka sitä nyt jo odottavat!

Niin ja tervetuloa minunkin puolestani tänne kolibrien nykyisin aika pieneen joukkoon!

Mukavaa viikonloppuakin kaikille!

Vierailija
13/23 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessämme kovasti kolmatta kuumeillaan. Esikoinen on 6v ja kuopus 8kk. Vauvakuume on vaivannut kuopuksen syntymästä lähtien. Yritystä takana joulukuulta, jolloin ekat menkat synnytyksen jälkeen. Nyt menossa kp 34/26-32 ja menkkoja ei kuulu, mutta Acon 10 näytti kyllä pitkää miinusta kp 31, joten täti varmaan löytää meillekkin...:-(, tosin menkkamaisia oireita ei ole, muttei liiemmin mitään raskauteen viittaavaakaan.

Opiskelut on kesken, rakennusprojekti edessä jne, mutta meidän kohdalla on itsestään selvää, että jos kolmas lapsi joskus saadaan niin parempi mitä pikemmin annetaan mahdollisuus, koska taustalla pienoista lapsettomuutta, vaikka molemmat lapsemme ovatkin luomuja.. Niinkuin joku jossain mainitsi ei lastenhankinnassa ole järjellä mitään tekemistä.. siinä pelataan tunteella, ja hyvä niin :-)

Kyllä kaikki järjestyy...

Plussasäteitä kaikille testaajille ja Onnea jo plussanneille!!

Vierailija
14/23 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aivan sama tilanne kuin teillä, Johann@ ja mammutti80. Syksyllä sovittiin et kolmas lapsi saa tulla jos on tullakseen ja yritys aloitetaan maaliskuussa, voi että olin onnessani tästä päätöksestä.

No nyt on maaliskuu ja eilen rupes mies jo topputtelemaan et jaksaakos sitä kolmatta kun välillä palaa pinna jo näihin kahteenkin! Miehen mieletä lasten kasvatus pitäisi siis olla niin auvoista, että koskaan ei menettäisi hermoja. AARGH suututaa!

Olen myös itse sitä mieltä kanssa että lapset " tehdään" yhdessä, yhteisellä päätöksellä ja tuo miehen päättämättömyys vain ärsyttää sauunnattomasti. Nuorin lapsistamme täytti juuri 2v.

Täytyy vain toivoa että miehen mieli muuttuisi ennen ovista ;)

Vierailija
15/23 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mäkin haluan, että lapsi on sitten molempien haluama, eikä vaan mun " läpijyräämä" päätös. Luotan kyllä siihen, että miehen mieli muuttuu ja ehdin tulla raskaaksi, ennen kuin se muuttuu taas ;)

Ymmärrän kyllä miehenkin kannan, hän on ollut kotona koko ajan, sen jälkeen kun kuopus on syntynyt. Hänellä on rakas harrastus, joka tuo välillä rahaakin, mutta viime aikoina ei ole ollut paljoa harrastukselle aikaa. Syy ei ole se, että minä vaadin olemaan lasten kanssa vaan se, että hän itse haluaa touhuta muksujen kanssa, mutta samalla harrastus ja hommat kärsivät.

Olen ollut nyt ihan hissukseen pari päivää, en ole puhunut lisälapsista. Ainoastaan kysyin, että kun olen menossa ensi viikolla lääkärille, että pyydänkö pillerireseptin, kun kerran tämä lapsiprojekti nyt lykkääntyi. Ei kuulemma tarvitse, eli elättelen toivoa! :)

Vierailija
16/23 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi vielä kirjoittamatta, että yhden välietapin olen vielä itselleni laittanut. Haluan olla ennen seuraavaa raskautta samassa painossa kuin ennen esikoisen odotusta. Vielä olisi siis 3 kiloa pudotettavana.. Edelliset raskaudet ovat olleet niin lähekkäin, että haluan tiputtaa kaikki raskauskilot, ennen kuin hankin uusia. Ja olisihan se kiva edes käydä siellä vanhoissa lukemissa!

Vierailija
17/23 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii..

Tänään sain sen vihdoin tehtyä -eli varasin sen kierukanpoistoajan!

(eipä oo kummoset tuulettelun aiheet)

Sain tosin ajan vasta ens kuun alkuun, mutta toisaalta sitten voi heti alkaa yrittään (jos isäntä on samaa mieltä!) ja tätin pitäis tulla vieraileen puolen kuun maissa -jos ei suutu kun kierukka otetaan pois- niin olis hyvät mahikset plussata heti sillon, eikä täti tulis ollenkaan!! Meniköhän vähän sekavaks..

Aloin heti sunnitteleen pientä pintaremppaa, mikä toteutetaan ennen kolmannen syntymää, kun menee huonejärjestys uusiks, mutta en uskalla ääneen vielä puhua, kun en tiedä miehen ihan lopullista kantaa vauva-asiaan. Sanoi kyllä kun ilmotin kierukan poistosta että illalla vois hieman sitten " harjoitella" ..Mitähän siis harjoitellaan..??!! Jää nähtäväksi.

No siinä taas omaa napaa oikein kunnolla...

..niin ja piti vielä mainita, että mulle sanottiin, että ei tarvitse olla kuukautisia kun kierukka poistetaan ja on parempi, ettei ole jos otetaan papa...

Hauskaa viikonloppua kaikille!!

Vierailija
18/23 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvakuume on kyllä ihanaa...varsinkin kun itse pitkään miettisin olisiko kaksi hyvä luku, koskaan ei kuitenkaan oltu tehty vielä päätöstä, jääkö lapsiluku kahteen. viime joulunaikaan itselle tuli kauhea vauvakuume ja juteltuamme päätimme alkaa yrittämään keväällä.itselle tuli niin valtavan onnellinen olo päätöksemme tehtyä. lapset on ihania, meillä vaan painanut vaakakupissa lasten sairastelu, varsinkin kuopuksen,mielessä on vielä hyvin valvotut yöt.näköjään aika kultaa muistot!!

kaikille oikein paljon onnea yritykseen!!!meillä siis yritys alkaa huhti-tai toukokuussa...pitäisi tässä vielä laihduttaa sitä ennen ja myös sen olen päättänyt, että jos tulen raskaaksi jatkan kuntoilua enkä anna painoa tulla niin paljon kun edellisillä kerroilla(20kg)

mukavia viikonloppuja!

Vierailija
19/23 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaaan milloin kolmonen antaa merkkejä itsestään. Tämä eka yrityskieto ja kp 27 menossa. Viikonpäästä ajattelin testailla jos aihetta on! Oireita on alkanu parin viime päivän aikana ilmaantumaan, pahoinvointia (etenkin aamuisin), rintojen kipuilua ja aamulla nenäntukkoisuutta. Mulla on 11/02 ja 11/03 syntyneet tytöt ennestään.

Vierailija
20/23 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, muttei sille mitään voi, uudella kierrolla ovistikut käyttöön..

Plussasäteitä muille piinailijoille!!!

Pettyneenä huokailee yksi kolmatta kuumeileva... :-( :-(