Olen köyhä. Menin metsään marjoja keräämään.
Sain itselleni ja perheelleni talveksi mustikat. Lisäksi myin kaksi sangollista a 40 e. Eli 4 e/l.
Suosittelen.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan marjan poimintaa, päätin kuitenkin mennä metsään, lainasin poimurin, ilmainen ämpäri oli. Vanhaa itikkamyrkkyä ja ohuet pitkähihaiset vaatteet, löysin vanhat kumpparitkin.
Periaate oli kunhan kävelen hiljakseen ja tulen pois kun alkaa oikein vi...taa.
Reilussa tunnissa oli marjoja puoli ämpäriä, noin 5litraa, sitten riitti myrkyn teho lopui ja kärpäset hyökkäsi ja hiki oli mieletön, päivä oli lähes helteinen
Kävelin läheisen järven rantaan, riisui vaatteet ja uin.
Olo oli kuin Everestillä kiivenneelle kun kuivattelin, tosi hyvä kokemus ja enemmän minä "tienasin" kuin omissa töissä ainakin 15€/h puhtaana käteen eikä edes tarvinnut mennä lenkille työpäivän jälkeen.
Ei se köyhyyttä poistanut, mutta moneksi päiväksi sain voittajaolon.
Tämä voittajafiilis, joka tunnetaan käsitteellä flow on yksi lisäetu, jonka marjastaja saa. Rankan fyysisen uurastuksen jälkeen saaliin kanssa poissa metsästä ... siinä on sitä ikiaikaista kivikauden ihmisen onnistumisen oloa.
Tavoite on vaan asetettava sille tasolle, että sen saavuttaa. Vaikka siten vaan piirakkamarjat ja tattikeittoainekset.
Ei kyllä pitäisi köyhän marjoja poimia vaan liittyä sellaiseen puolueeseen, joka ottaa porvarilta rahat pois ja antaa proletaarille.
Kävin metsässä. En löytänyt sieniä, jotka olisin tunnistanut ja mustikoita löysin pari litraa. Missä ne marjat luuraa?
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi neljääkymppiä. Prismassa suomalainen pakastemansikka maksaa 6,45€/kg. Tästä kun vähennetään alv niin nettohinta on 5,2€. 10 litran ämpärillinen mustikoita painaa noin 7kg, eli 35€ ämpäristä on ehdoton yläraja.
En tiedä testä, mutta minä ainakin välitän lähimmäisistäni niin paljon, että olisin valmis heiltä ostamaan vaikka vähän ylihintaistakin mustikkaa ihan vaan siksi, että voisin samalla huomaamatta tukea heitä rahallisesti. Plus että saisinpahan puhdistettua mustikkaa, jonka tietäisin olevan suomalaista ja käsinpoimittua, ja käyneen läpi lähimmäiseni laatutarkistuksen :) Mut minä oonkin tällainen, jota femma sinne tänne ei kauheasti ahdista.
Herralle nro 2:
Onko sinut joku muualta tullut pullauttanut ulos työpaikastasi? Entä onko muualta tullut iskenyt akkasi? Jos ei, niin pidä mölyt mahassasi. Mustikoista ja muista marjoista sekä sienistä suurin osa jää poimimattomina mätänemään metsiin. Ei siis iskenyt kolmaskaan mahdollisesti vitsikkääksi tarkoitettu argumentti. Keksi jotain parempaa. Nuo on niin loppuun kaluttuja.
Mitä tekemistä Prisman pakastemansikan hinnalla on tuoreiden perattujen KOTIMAISTEN mustikoiden myyntihinnan kanssa? Ostan mieluummin kotimaisia tuoreita marjoja kuin ulkomailta tuotuja pakastettuja. Olen kerran saanut yli viikon kestäneen noron juurikin pakastemustikoista. Pussin kyljessä luki pienellä, että olivat puolalaisia. Puoli kahvikupillista riitti sairastuttamaan. Makukaan ei ollut sitä kuin suomalaisissa marjoissa, missä lienevät sähkölinjoilla kasvaneet.
Vaikka en taida kovin köyhä ollakaan, ihan mielelläni käyn lähes päivittäin läheisessä metsässä keräämässä litran tai pari mustikoita, ja samalla voi katsastaa kantarellipaikat. Pakastimessa on talveksi mustikat ja kantarellejakin jo jonkin verran. Siikli-perunat ja kantarellikastike on lähes päivittäistä herkkua tähän aikaan vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan marjan poimintaa, päätin kuitenkin mennä metsään, lainasin poimurin, ilmainen ämpäri oli. Vanhaa itikkamyrkkyä ja ohuet pitkähihaiset vaatteet, löysin vanhat kumpparitkin.
Periaate oli kunhan kävelen hiljakseen ja tulen pois kun alkaa oikein vi...taa.
Reilussa tunnissa oli marjoja puoli ämpäriä, noin 5litraa, sitten riitti myrkyn teho lopui ja kärpäset hyökkäsi ja hiki oli mieletön, päivä oli lähes helteinen
Kävelin läheisen järven rantaan, riisui vaatteet ja uin.
Olo oli kuin Everestillä kiivenneelle kun kuivattelin, tosi hyvä kokemus ja enemmän minä "tienasin" kuin omissa töissä ainakin 15€/h puhtaana käteen eikä edes tarvinnut mennä lenkille työpäivän jälkeen.
Ei se köyhyyttä poistanut, mutta moneksi päiväksi sain voittajaolon.
Hyvin samanlaiset fiilikset viikonloppuna! Mökiltä mentiin metsään kauniina lämpimänä päivänä, löytyi hyvä paikka. Puolitoista tuntia kerättiin innoissaan. Tuolla seudulla ei ollut hyttysiä eikä kärpäsiä ollenkaan häiritsemässä. Kun sankot oli melkein täynnä lähdettiin takaisin, pulahdus uimaan ja yksi kylmä olut tai vissyä. Ihana lämmin ja rento olo lihaksissa ja levännyt mieli. Tuo myös työssäkävijälle paremmin helpotusta oloon kuin terapia ja hieronta yhteensä.
Muista ap että noista myynneistä pitää maksaa VEROA.
Käräytänpä sut nyt verotoimistolle !
Ei karise, ei. Mutta kun niitä ämpärillisiä on vaikka 10 myytäväksi, sillä rahalla saa jo marjastuskuukauden ruuat. Iso raha köyhälle, kun silläkin säästyneellä rahalla voi ostaa vaikka jotain sellaista, johon ei muuten tavallisilla tuloilla ole varaa.
Lähdenkin tästä marjaan, heippa!
Ps. tahtoisiko joku lähteä kaveriksi? Olisi mukavampaa kun ei tarvitsisi olla yksin, ja osaan kyllä opastaa kaverinkin pois metsästä. Kaupan päälle saa sienineuvontaa.