Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Turkuun. Kokemuksia kaivataan! :)

Vierailija
07.08.2016 |

Olemme muuttamassa Turkuun nyt syksyllä pääkaupunkiseudulta. Olen käynyt Turussa turistina ja tykkään täysillä, mutta tavallista arkea en tunne.

Jos esim. lapsi sairastuu, kuinka helppoa on saada lääkäriaika omalta terveyasemalta (keskusta)?

Jos tarvitsee lääkäriä illalla/yöllä, minkälaisiin jonoihin kannattaa varautua sairaalan (?) päivystyksessä?

Pärjääkö julkisten varassa vai olisiko parempi hommata lapsille kalliiksi tulevat sairasvakuutukset?

Tietäisikö joku vielä puheterapiajonoista? Kuinka vaikeaa/helppoa on päästä kunnalliseen puheterapiaan alle kouluikäisellä lapsella?

Onko Turussa joitakin homekouluja tms. joita kannattaa välttää?

Kiitos! :)

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelen Suikkilaa lapsiperheelle, oikein mukava ja rauhallinen lähiö. :) Leikkipuisto lapsille, hyvät ulkoilureitit ja lyhyt matka länsikeskukseen, keskustaan ja Raision myllyyn. Suikkilassa on sekä yksityinen että kunnallinen päiväkoti, ja varsinkin tuota kunnallista voin henkilökohtaisesti suositella! Myöskään Suikkilan alakoulusta minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa

Vierailija
62/66 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paljasjalkanen kirjoitti:

Turku on ihan kiva kaupunki, mutta esim Kaarinalla taitaa mennä (toistaseksi) paremmin.

Kaarina on todettu useina vuosina suomen väkivaltaisimmaksi kaupungiksi, sekä kaupungiksi jonka läpi kulkee eniten huumeita. Toki taloudellisesti voi mennä hyvin..

No höpsis. Kaarina oli vuonna 2015 Suomen kuntien väkivaltatilastoissa sijalla 141.

Suosittelen Kaarinaa. Erittäin hyvät varhaiskasvatus- ja perusopetuksen palvelut. Kouluissa pienet luokkakoot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskallatko mainita tässä esimerkkejä kouluista, joita ehdottomasti välttäisit?

Kiitos! :)

Pääskyvuori on ainakin yksi.   Uskoisin että googlettamalla löytyy tietoa. Aika monessa 60-70-luvun koulussa on homeongelma koska niissä ei ole kunnon  ilmastointia.

Ihanko oikeasti Pääskyvuoren koulussa on sisäilmaongelmia? Itse olen käynyt sen koulun ja muistan sen ihanana paikkana. Vaikea kuvitella, että siellä ois hometta, tms. mutta toki onhan tässä vuosia vierähtänyt ja kaikki on mahdollista. Suosittelen muuten Pääskyvuorta asuinalueena :)

Vierailija
64/66 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kiittelen kaikista näistä kommenteista!

Olen nyt viettänyt aikaa oikotiellä ja katsonut asuntoja kaikista alueista, joita on tähän asti ehdotettu. :)

Ap

Vierailija
65/66 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on kyllä viihtyisä kaupunki.puheterapiaan ei kyllä ainakaan oma lapseni ole päässyt vaikka tarvetta olisikin.Homekouluja on ainakin luolavuori joka on väistötiloissa.Ja turun stainerkoulu.Ainakin omasta mielestäni turun paras koulu on kyllä ilpoisten koulu.Todella viihtyisät tilat ja iso ja monipuolinen piha.Kiusaamista ei tiätääkseni ole juuri ollenkaan.Opettajat ja ohjaat mukavia ja ammattitaitoisia.Siistit tilat.Iso plussa on myös se että koulussa on koulupsykologi ja kuraattori ja terkkari.Joka on ainakin turussa nykyään melko harvinaista.Koulussa myös oppilaat saavat vaikuttaa.

Vierailija
66/66 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju. Ap, miten olette  viihtyneet vai joko olette ehtineet muuttaa pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan