Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko meidän pitänyt mennä väliin?

Vierailija
07.08.2016 |

Näimme miehen kanssa eilen tappelevan pariskunnan. Nainen huusi miehelle ja läpsivät toisiaan. Mies retuutti naista hiuksista, nainen potki miestä. Olin menossa väliin, niin oma mies kiskoi taksiin.

Jäi ahdistamaan. Nainen oli kuitenkin huomattavasti pienempi kuin mies.

Mies sanoi ettei asia kuulunut meille, kun kumpikaan ei huutanut apua... En tiedä mitä ajatella.
Mielestäni mieheni olisi ainakin voinut jotain sanoa edes.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itse olisin soittanut hätänumeroon. Kerran näinkin vähän samantapaisen tilanteen ikkunasta, varmaan joku humalaisten riita...

Vierailija
2/9 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, tilannetta näkemättä paha sanoa, ehkä olis, mut tietty aina riski, että tulee itelle turpiin myös...

Vastaavassa tilanteessa karjuin kerran kauempaa niin paljon ku ääntä lähti kirosanojen kera, että jos ette prkl lopeta ja vähän äkkiä ni soitan poliisit. Mies ja nainen lopetti toistensa lyömisen ja tuuppimisen ja luikkivat eri suuntiin niskojaan nakellen. Tiedä sit, mitä kotona myöhemmin tapahtui. :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin olisin tehnyt kuin eka vastaaja. Puhelu hätänumeroon. Olisi hirveä olo, jos ei edes yrittäisi auttaa, saati sitten jos kävisi jälkikäteen ilmi, että toinen olisi esim. vammautunut tai kuollut tappelun seurauksena. Se ajatus, että tietäisin, että olisin voinut auttaa ja estää sen tapahtumasta, mutta en estänyt. Yksi puhelu ei suurta vaivaa vaadi, jos ei uskalla mennä väliin.

Vierailija
4/9 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tietenkin soittanut hätänumeroon.

Vierailija
5/9 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastaavassa tilanteessa soittanut hätänumeroon. En uskaltanut mennä väliin. Häkessä sanoivat, kun kerroin olevani vähän piilossa, että ihan oikein tein, etten mene väliin ja että soitin. Odotttelin sen aikaa, että poliisit tulivat paikalle. Ei mulle koskaan soitettu takaisin, joten ei  kai siitä mitään isompaa tullut. Poliisihan soittaa takaisin, jos tarvitsee todistajia tai tarkentaakseen tietoja.  

Vierailija
6/9 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joka läpsäytyksestä kannata ekana hätänumeroon soittaa. Kunnon karjaisua olisit voinut ekana kokeilla.

Vierailija
7/9 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä oli muitakin ihmisiä eikä kukaan tehnyt mitään. Jos mies ei olisi ollut kanssani, olisin juurikin huutanut heille jotain. Mies inhoaa kaikkea tuollaista, eikä ikinä välitä känniläisten ongelmista. Itse olen soittanut usein sammuneille apua ja yhden kerran tappeluunkin. Tuntuu todella ahdistavalta olla yksi niistä jotka ei auta..

Ap

Vierailija
8/9 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinä oli muitakin ihmisiä eikä kukaan tehnyt mitään. Jos mies ei olisi ollut kanssani, olisin juurikin huutanut heille jotain. Mies inhoaa kaikkea tuollaista, eikä ikinä välitä känniläisten ongelmista. Itse olen soittanut usein sammuneille apua ja yhden kerran tappeluunkin. Tuntuu todella ahdistavalta olla yksi niistä jotka ei auta..

Ap

Sinulla on terve omatunto, hyvä niin.

Kysypä joskus mieheltäsi, miltä hänestä tuntuisi, jos sinä olisit joskus yksin kaupungilla ja joku sekopää hyökkäisi kimppuusi. Toivoisiko hän, että joku puuttuisi asiaan vai olisiko hänestä ihan ok, että kaikki kävelevät ohi?

Ulkopuolisena kun ei edes välttämättä voi tietää onko kyseessä oikeasti pariskunta vai joku sattumalta uhriksi joutunut. Tai vaikka seonneen eksänsä tai sukulaisensa ahdistelema. (Ja oikeasti mitä sitten vaikka olisikin pariskunta, ihan yhtälailla pitäisi soittaa apua, mutta miestäsi voisi auttaa eläytymään tilanteeseen paremmin, jos hän tajuaisi, että siinä hakattavana saatat olla huonolla tuurilla juuri sinä. Vaikka keskellä kirkasta päivää.)

Ihmisiä on jopa raiskattu ja pahoinpidelty kuoliaaksi ihmislauman katsellessa, kun kaikki ovat ajatelleet, että on sen kuuluisan jonkun muun asia soittaa apua.

Vierailija
9/9 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miestä kiinnosta. Ei jaksa ajatella "juoppojen ongelmia" ei häntä muutenkaan tunnu muiden asiat kiinnostavan.

Kyllä mun perään soittelee ja käskee käyttämään taksia, mutta tuntemattomat ovat hänelle ihan samantekeviä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän