Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mua aina tuijotetaan? Koska olen ruma?

Vierailija
07.08.2016 |

Pukeudun mielestäni ihan normaalisti, olen hygieninen, meikkaan, mutta kasvoni ovat epätavallisen rumat. Eli meikki ei sinällään auta. En meikkaa liikaa. Oon 20v.

Minulle siis on kadulla sanottu, että näytän hirveältä (lapsi sanoi) ja yleensä miehet sanovat "aika.. hahahha" tai "toi ei ollu hyvännäkönen" jne. No tänään joku mies ja nainen, n. 20v molemmat, kävelivät kauempana ja nainen katsoi minuun, sitten hän kääntyi sanomaan miehelle jotain, ja sitten se mies katsoi minua. Katsoin pois, ja mies katsoi vieläkin. Huvittuneet ilmeet molemmilla. Katsoin sitten taakse, jos ois joku muu ollu siel, mutta ei ollut. Tämmöstä käy vähän väliä, ja mua rupee ärsyttää. Onko oikeesti noin ihmeellistä jos joku on ruma, vai mikä hitto ihmisiä vaivaa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asut Helsingissä? Ei siellä kyllä tuijoteta.

30 km Helsingistä ja kyllä tuijotetaan. Eivät kaikki tosin, mutta about joka kerta kun menen ulos niin muutama ihmistä.

Vierailija
22/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko pistää silmistä alaspäin kuvaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko pistää silmistä alaspäin kuvaa?

En.

Vierailija
24/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kunnolla ruma, se on jo kaunista.

Vierailija
25/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nyt. Haluan tietää miksi sua haukutaan

Vierailija
26/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku julkisuuden henkilö joka muistuttaisi sua?

Vierailija
27/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku julkisuuden henkilö joka muistuttaisi sua?

No ei ole, harmi vaan.

Vierailija
28/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minun on ihan hirveän vaikea uskoa nyt tätä AP:n juttua. Suomalaiset ihmiset ovat luonteeltaan yleensä pidättyväisiä ujouteen asti. En minäkään mikään ruusu ole mutta pitkän elämäni aikana on pari kertaa joku jotain huomauttanut. Kummallakin kerralla huomauttajat olivat mieskaksikko, ressukat saivat kai toisistaan rohkeutta esitellä typeryyttään julkisesti. Tämä tilanne Helsingissä. En tiedä, onko maaseudun paikkakunnilla eri tavat. Täällä ihmiset eivät juurikaan piittaa muista kuin itsestään. Ei niitä kiinnosta.

Täällä on pikemminkin niin, että joskus joku on nähnyt oikein vaivaa saadakseen ihmiset tuijottamaan, siltikään oikein kukaan ei huomaa.

Vierailija
29/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten minun on ihan hirveän vaikea uskoa nyt tätä AP:n juttua. Suomalaiset ihmiset ovat luonteeltaan yleensä pidättyväisiä ujouteen asti. En minäkään mikään ruusu ole mutta pitkän elämäni aikana on pari kertaa joku jotain huomauttanut. Kummallakin kerralla huomauttajat olivat mieskaksikko, ressukat saivat kai toisistaan rohkeutta esitellä typeryyttään julkisesti. Tämä tilanne Helsingissä. En tiedä, onko maaseudun paikkakunnilla eri tavat. Täällä ihmiset eivät juurikaan piittaa muista kuin itsestään. Ei niitä kiinnosta.

Täällä on pikemminkin niin, että joskus joku on nähnyt oikein vaivaa saadakseen ihmiset tuijottamaan, siltikään oikein kukaan ei huomaa.

No itseasiassa ne taisivat olla ulkomaalaisia. Ruskettuneita molemmat, tummat hiukset. Ehkä bulgarialaisia tai espanjalaisia tms.

Vierailija
30/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä kuva, niin arvioidaan. Muuten ei  voi sanoa.

Vierailija
31/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse arvioita! On sanottu että olen ruma jo ihan tarpeeks monta kertaa. Ja tiedän sen itsekin.

Vierailija
32/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asut Helsingissä? Ei siellä kyllä tuijoteta.

Helsingissä ei tuijoteta muita kuin valkoihoisia, perussuomalaisia, epämuodikkaita, maalaisjuntin näköisiä, lihaa syöviä heteromiehiä. Heitä me halveksimme, siksi tuijotamme.

Vierailija
33/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse arvioita! On sanottu että olen ruma jo ihan tarpeeks monta kertaa. Ja tiedän sen itsekin.

Jos kerran tiedät, niin miksi helvetissä sitten kyselet asiaa?!?

Vierailija
34/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan siksi, että oikeastiko ihmiset tuijottaa tolla tavalla rumia ihmisiä? Luetun ymmärtäminen ei näköjään hallussaaa...

Vierailija
35/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen samoin ajattelen. Itsesääli on rumaa kauniillakin, rumalla vielä enemmän, katkeruus siihen yhdistettynä on jo täydellinen moka. Ihan itsestäsi on ap kiinni mitä muut sinusta ajattelee. Älä valita jos et halua asian muuttuvan.

Vierailija
36/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan siksi, että oikeastiko ihmiset tuijottaa tolla tavalla rumia ihmisiä? Luetun ymmärtäminen ei näköjään hallussaaa...

Haukotus... Mene sisälle nyt itkemään kurjuuttasi.

Vierailija
37/37 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Iso kyllä. Minulle on apteekkarit nauraneet röyhkeästi ja avoimesti päin naamaa minut nähtyään, joku tuolla edellä sanoi ettei suomalaiset mukamas ujoudeltaan muita uskalla arvostella, pah sanon minä. Suomalaiset voivat olla tietyissä asioissa junttimaisia, muusta maailmasta jäljessä ja luonteeltaan sulkeutuneita mutta mitä tulee asioihin kuten paskanpuhuminen, kyräily, juoruilu, muiden ihmisten sairaalloinen kadehtiminen ja arvostelu, niin suomalaiset ovat näissä asioissa kyllä ihan omassa luokassaan. Ja jos joku todella on todella niin naiivi että kuvittelee etteivät aikuiset ihmiset kiusaisi muita ihmisiä, ovat kyllä todella pahasti pihalla. Miksipä luulette että työpaikkakiusaamisen kaltaiset ilmiöt ovat edes olemassa?

Ei tämä maailma operoi niin kuin te haluatte, ottakaa ne ruusunpunaiset lasit pois silmiltä ja katsokaa totuutta silmiin. Ihmiset voivat olla ihan täysiä paskoja toisilleen ilman mitään tähdellistä syytä. Mutta jos olet jollakin tavalla muista poikkeava, niin voit olla varma että saat hyeenoiden kaltaisten kiusaajien ryhmittymän tai joukkion perääsi.

Itse olen siis ihan objektiivisilla määreillä hivenen poikkeavan näköinen, minua on kiusattu ihan lapsuudestani asti. Ensinnäkin olen piirteiltäni hieman tummempi kuin keskiverto suomalainen kaduntallaaja, lisäksi kasvoni ovat todella epäsymmetriset, minulla on pienet ja vihaisen näköiset silmät todella syvällä päässä, ne myös karsastavat hieman mikä saattaa herättää ihmisissä huvittuneisuutta ja ihmetystä. Minun kasvoni ovat nuoresta iästäni huolimatta roikkuvat, ihan kuin Bulldogilla, suuni on pieni ja suu pielet valuvat alaspäin, leukalinjani on hieman huono, mikä tekee kasvoista muodottoman ja taikinamaisen näköiset. Pääni on yläosasta aika kapea, eli kasvot kapenevat yläosasta, levenevät keskikohdasta ja taas kapenevat leukaa kohti, tämä luo oudon vaikutelman, kasvoni ovat ikäänkuin epäsymmetrinen kuu missä on huonot mittasuhteet ja hassut, toisiinsa sopimattomat piirteet.

Voit vain kuvitella miten minua tuijotetaan kuin ilmestyskirjan petoa tai Alienia, joskus ihmisten reaktiot minua kohtaan ovat niin äärimmäisiä ja yli-ampuvia että välillä kuvittelen tulevani hulluksi ja että nuo reaktiot olivat vain minun oman mielikuvitukseni tuotosta, mitä ne selkeästi eivät olleet.

Sillä jos jokin asia tapahtuu lukemattomia kertoja sen yhden tai kahden kerran sijasta, niin kyllä silloin alkaa kuka tahansa normaalilla järjellä varustettu ihminen haistamaan palaneen käryä. Kummallisia ja hassujakin sattumia on maailma täynnä mutta ei niitä sattumia voi olla ihan liikaa kuitenkaan.

Mutta kaikki tällainen ohitetaan humpuukina tai turhana valittamisena koska ne ihmiset jotka eivät ole olleet mitään tällaista itse todistamassa tai henkilökohtaisesti läpikäyneet, eivät ymmärrä että kyseinen ilmiö edes on olemassa. Syrjitäänhän ihmisiä ihonvärin, painon, vamman tai seksuaalisen suuntautumisen takia, joten miksi ei myös ulkonäönkin? Mutta ihmiset joiden kapea-alaiseen ja ahtaaseen maailmankuvaan ei mahdu mikään muu kuin se mikä on itselle totta tai itse koettua, ei muunlaisia asioista tai ilmiöitä ole edes olemassa.

Tulipa pirun pitkä teksti, pahoitteluni siitä mutta oli pakko päästä avautumaan jonnekin. Toivottavasti ne ihmiset jotka kokevat kiusaamista ja syrjintää ulkonäkönsä takia, voivat saada tekstistäni voimaa ja tunteen siitä etteivät paini yksin ongelmansa takia. On meitä muitakin.