Vauvalleni ei kelpaa peruna!
Aloittelen kiinteitä ja peruna ei kelpaa, enemmän tulee rinnuksille kun menee suuhun, ja oikein yökätään. Olen sekoittanut perunaan perkkaanaa-ei, parsaa-ei, bataattia-ei vain kelpaa. Onko jotain vinkkejä et saisin maistumaan? Maitoa vielä tulee et pärjätään, vaavi on vähän yli 5kk.
Kommentit (6)
mut en mitenkään paljon niin et vähän ohenee. Tottuukohan jos laitan hedelmäsosetta joukkoon?
joten aloitin pelkällä bataatilla, sitten lisäsin porkkanaa ja vasta aika myöhään aloitin perunan syötön. mikäs pakko sitä pottua on heti vetää?
pakota ruokaa joka ei maistu. Sen sijaan kaikki muut, porkkana, bataatti, riisi, vihannekset, kala, lihat, kesakurpitsa, kukkakaali,parsakaali ovat maistuneet ja niita sekoittelin sitten miten milloinkin, lihat ja kalat tietty tuli myohemmin kuvioon. Muistaakseni maissi meni hyvin alas, seka ruusunmarjasose, jota sekoittelin muiden ruokien joukkoon. vasta 8-10kk ikaisena lisailin tavallista pottua ruuan sekaan ja johan maittoi. Ala pakota.
Olen 30v ja vierastanut perunaa vauvasta lähtien =).
Oletko sekoittanut perunaan maitoa (Tuttelia, rintamaitoa)? Luulisi, että mitä enemmän maitoa, sitä tutummalta maistuu. Meilläkään poika ei suostunut aloittamaan pelkällä perunalla, mutta peruna-porkkana -sekoitus meni alas. Samoin se kaupan kasvissose, jossa on muistaakseni lisänä noiden lisäksi myös maissia. Jostain syystä kaupan sose oli jossain vaiheessa ainoa, mitä poitsu suostui syömään, vaikka olisin sekoittanut itse aivan samoja aineksia keskenään.