Uskovatko ateistit oikeasti, että maailmankaikkeus oli jossain kohtaa nuppineulan kokoinen?
Ja sitten vielä kehtaavat väittää olevansa rationaalisia ajattelijoita :D
Kommentit (17)
Tietääkseni monet teistit ja agnostikotkin uskovat tuohon.
Paavi ainakin on sitä mieltä. Oletko sitä mieltä, että paavi on ateisti?
Mistä se sinun jumalasi oikein on putkahtanut? Miksi itsestään voi syntyä jumala, muttei mitään paljon yksinkertaisempaa?
Uskon teoriaan alkuräjähdyksestä ja sitä edeltäneestä singulariteetista ("maailmankaikkeus nuppineulan päässä") siihen asti kunnes joku esittää teorian, joka sopii sitä paremmin havaintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Uskon teoriaan alkuräjähdyksestä ja sitä edeltäneestä singulariteetista ("maailmankaikkeus nuppineulan päässä") siihen asti kunnes joku esittää teorian, joka sopii sitä paremmin havaintoihin.
Minäkin odottelen, että pensas puhuisi minulle.
Eihän se, ettei usko jumaliin tai jumalaan kerro hal-vattuakaan ihmisen ajatuksista maailmakaikkeuden syntyyn. A-teismi kertoo vain sen, ettei usko jumalaan/jumaliin. Mut ymmärrän kyllä, tätä on vaikea käsittää, koska kerran Jumala (kuka on ilmeisesti aina - joko Jumala tai Saatana, yrittää ihan Perkeleesti ujuttaa kirvoitusvihreitä minun tesktiini - ollut olemASSA) päätti luoda maailmankaikkeuden. Ja antoi vielä minulle vapaan tahdon. Uskoa, tai olla uskomatta.
Big Bang teoriaan en usko, eikä minun uskomukseni vaikuta todellisuuteen hal-v*ttuakaan!
Itse asiassa keskustelin juuri eilen tästä asiasta vaaleanpunaisen elefantin kanssa.
Jotkut myös kuulemma uskoo maan olevan pallo. Vaikka jokainen voi todeta empiirisesti sen olevan litteä katsomalla ulos ikkunasta...
Vierailija kirjoitti:
Jotkut myös kuulemma uskoo maan olevan pallo. Vaikka jokainen voi todeta empiirisesti sen olevan litteä katsomalla ulos ikkunasta...
Niinpä. Ja jokainen näkee omin silmin, että aurinko kiertää kerran vuorokaudessa litteän maan ympäri. En ymmärrä näitä hihhuleita, jotka väittää ihan muuta.
Täh. Miten ateismi liittyy maailmankaikkeuden historiaan?
Pidän itseäni ateistina tai ainakin agnostikkona. En _usko_ mihinkään, mutta voin hyväksyä mahdolliseksi tai todennäköiseksi totuudeksi sellaisia teorioita, jotka hyvin perustellaan. Alkuräjähdysteoria ei ole mielestäni aukoton, sitä paitsi, se ei kerro mitä oli ennen alkuräjähdystä. Varmaan siinäkin ollaan kuitenkin ainakin jo osittain jonkunlaisen totuuden jäljillä ja mielenkiinnolla seuraan asiaa koskevia tiedeuutisia.
En ole mitenkään hylännyt edes jonkunlaisen hengellisen toisen maailmankaikkeuden olemassaoloa. Raamatussakin on paljon fiksuja juttuja mutta uskikset ovat satuhömppä-Jesse-rituaali-diipadaapahässäköillään vieneet perus-kristinuskon sellaiselle tasolle, että siihen en usko tekemälläkään. Sama varmaan pätisi suurimpaan osaan muistakin uskonnoista, mutta uskonnollisuudessa yleensä voi olla hyviäkin - ja kenties jopa totuudellisia - puolia.
Joo, viimeistään silloin kun ihmiskunta onnistui lähettämään luotaimen Marsiin muutaman kymmenen miljoonan kilometrin päähän, avaruuden mittakaavassa olemattoman kokoiselle kivenmurikalle. Sitten kun Jumala toimittaa jotain vastaavanlaiset operaatiot mahdollistavaa dataa, siirryn pitämään jumalaa fyysikkoja luotettavampana lähteenä. Tähän mennessä Jumalalta peräisin oleva informaatio on ollut sentasoista että kasvit luotiin ennen aurinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ja jokainen näkee omin silmin, että aurinko kiertää kerran vuorokaudessa litteän maan ympäri. En ymmärrä näitä hihhuleita, jotka väittää ihan muuta.
Joo. Väitetään että aurinko pysyy paikallaan. No eikä pysy, riittää kun katsoo taivaalle aamupäivällä ja iltapäivällä! Selvästi on liikkunut!!!
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten korkeimmastakaan tornista ei näe maailman reunalle?
Kannattaa katsoa Youtubesta kun Lawrence Krauss selittää asian. Siitä on useampia luentoja videoituna, löytyvät etsimällä "krauss lawrence universe from nothing", hän vastaa luentojen lopussa myös esitettyihin kysymyksiin.
Kaikkivoipa jumala kertoi mulle, että nuppineulan kokoinen se on.
Vain 1,25% tuloista maksoi tämä fakta. Eli tämä on halpa!!
Suhteellisen törkeä olkiukko, mutta eipä sulta voi muuta olettaakkaan.
-m36