Kuka teistä muistaa Mikkelin panttivankidraaman?
Parin päivän päästä siitä tulee kuluneeksi 30 vuotta.
Kommentit (22)
Muistan kyllä uutiset asiasta, olin tuolloin 7-vuotias.
joo, muistan hyvin, vaikka muksu olinkin.. se oli aikamoinen uutinen aikanaan
Muistan kuinka televisiosta näytettiin suoraa lähetystä.
Muistan. Pääsin reserviin kaksi kuukautta aiemmin Mikkelistä. Onneksi menin vapaaehtoisena.
Olin 9-vuotias mutta muistan, koska asuin silloin Mikkelissä. Käytiin räjähdyksen jälkeisenä päivänä kaupungilla etsimässä setelinkappaleita. Ei löydetty mitään.
Muistan, vaikka olin 6-vuotias. Muistan myös Palmen murhan, Tshernobylin ja Kekkosen kuoleman. 1986 oli tragedioiden vuosi.
Muistan hyvin. Olin maatalouslomittajana ja tilan emäntä, joka oli kanssani navetassa, kun isäntä oli lomalla, juoksi tuvan ja navetan väliä kuuntelemassa radiota uutisia tapahtumasta. Kuka muistaa Lahden ja Ilpo Larhan ampumisjutun, taisi olla 1994? Entä Mika Murasen? Tai Sanna Sillanpään?
Luin jostakin sellaisen jutun, että kun tämän kaappaajan äiti oli myöhemmin hautajaisissa pohtinut, että pääsiköhän se poika taivaaseen, oli läsnäollut poliisi todennut, että "sinnepäin se ainakin läksi".
Lol.
Ketkä oli ne vangit jotka oli karussa jonain kesänä 80-luvulla? Muistan kuinka radiosta kuunneltiin lähetystä. Pelotti kun samalla suunnalla liikuskelivat missä olimme.
Muistan kyllä uutisista sen räjähdyksen. Järkytti. Sitten poliisin toimintaa puitiin viikkokausia.
No muistan hyvin, koska toinen naispanttivangeista oli tuttu. Niitä sirpaleita tuli kropasta ulos vielä vuosikausia. Mutta kaipa siinä on vain tyytyväinen, et selvisi hengissä, eikä tullut isompaa vammaa. Mut kiusaa noistakin oli.
Erittäin hyvin, koska kävin siinä Jakomäen KOP:ssa vain paria tuntia ennen kaappauksen alkua. Jälkikäteen puistatti, kuinka lähellä oli..
Vierailija kirjoitti:
Muistan, vaikka olin 6-vuotias. Muistan myös Palmen murhan, Tshernobylin ja Kekkosen kuoleman. 1986 oli tragedioiden vuosi.
Challenger, Arwo Mikkonen ja Cliff Burton kuolivat...
Vierailija kirjoitti:
Ketkä oli ne vangit jotka oli karussa jonain kesänä 80-luvulla? Muistan kuinka radiosta kuunneltiin lähetystä. Pelotti kun samalla suunnalla liikuskelivat missä olimme.
Ne oli Kakolan karkumatkalle Reijo Hammar & co. Vuosi 1988. Hammar tappoi yhden porukasta Lapissa. Jäivät kiinni Ruotsissa. Meillä oli muovinen ruotsalainen poliisiauto ja oli jännää kun telkkarista näkyi ihan samanlaisia oikeita Poliisi-volvoja. Oltiin samoilla kulmilla lomalla ja mietittiin millon törmätään heihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Henri Toivonen. Oli muuten kamala vuosi. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Henri Toivonen. Oli muuten kamala vuosi. :(
Itkin.
kesä-88 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne oli Kakolan karkumatkalle Reijo Hammar & co. Vuosi 1988. Hammar tappoi yhden porukasta Lapissa. Jäivät kiinni Ruotsissa. Meillä oli muovinen ruotsalainen poliisiauto ja oli jännää kun telkkarista näkyi ihan samanlaisia oikeita Poliisi-volvoja. Oltiin samoilla kulmilla lomalla ja mietittiin millon törmätään heihin
Niinpä olikin. Kiitos tietopläjäyksestä. :)
Vierailija kirjoitti:
Muistan kyllä uutisista sen räjähdyksen. Järkytti. Sitten poliisin toimintaa puitiin viikkokausia.
Vuosikausia.
Tietääkö kukaan miksi ne ei ampuneet kaappaajaa lopulta kiväärillä vaan konepistooleilla? (Yksikään n. viidestä luodista ei ollut osunut, sillä tuulilasi ilmeisesti kääntää ysimillisen luodin lentoradan niin viistoon)
Muistan. Se oli kauheaa kuunnella radiosta. Kun ajo Jakomäestä Mikkeliin alkoi... Pientä tyttöä pelotti.
Minä muistan, hirveä määrä poliisiautoja ajoi pillit päällä kaapparin perässä.
Ja se selvitynyt pankkineiti oli kerrassaan loistava kaikissa haastatteluissa.