Antti Tuisku - mitä mieltä?
En ole Antti Tuiskua livenä nähnyt, eikä ole siihen mielenkiintoakaan, koska en ole hänen musiikistaan kiinnostunut. Tuota Weekend-keskustelua seuratessani minua on kuitenkin ihmetyttänyt se sen yli-itsevarma asenne ja se että se vielä uppoaa yleisöön. Arvostan toki sitä, että pystyi saamaan yleisön puolelleen paikassa, joka ei ollut Tuiskun genrelle se ominaisin, se on merkki hyvästä esiintyjästä toki.
Minua vain ällistyttää ja huvittaa se mitä Tuisku keikoillaan puhuu, että "Mie ymmärrän että te hämmennytte, kun näette tällaisen alfauroksen" ja sitten vielä julistaa olevansa ainut mies paikalla, yleisössä olevat "miehet" on pelkkiä poikia. "Onko täällä poikia, hän huusi kurkku suorana. – Mutta täällä on vain yksi mies, ja se on Antti Tapani Tuisku". Hieman ristiriitaista kun miettii Tuiskun tuotantoa ja heleää neitimäistä ääntä, sekä pitkälle koreografisoitua esiintymistä taustatanssijoineen. Olkoon mitä on, mutta mikään alfa tai äijä se ei kyllä ole. Miksi tuollaista pitää edes jauhaa? Minulle tulee vain syvä myötähäpeän tunne ja tuntuu taas kusen taso nousseen Tuiskun päässä korkealle. Olenko yksin mielipiteeni kanssa? Vai onko se vaan niin, että tuollainen teennäinen yli-itsevarmuus ja itsensä korostaminen puree nykynuorisoon?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Kaikista ei tarvitse tykätä. Moni tuttava on kyllä tänä kesänä sanonut yllättyneensä kuinka hyvä Tuiskun show on ollut, vaikka ei mikään fani olekaan.
En minä sitä showta kritisoikaan, vaan asennetta. Kyllä rekvisiittaa saa artistilla olla ja imagoa luoda, niinkuin tuo Peto, mutta kusipäisyys on asia erikseen.
Menen ensi viikonloppuna katsomaan keikkansa. katsotaan vatkaanko peppuani mukana. En erityisesti tykkää musiikistaan, mutta ainakin vain elämää-ohjelmassa oli kivan oloinen tyyppi.
Tässä on jonkun ammattilaisen näkemys miksi suosionsa on niin kova
http://www.mtv.fi/viihde/musiikki/artikkeli/antti-tuisku-on-suomen-suur…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut sellaista sanaa kuin itseironia?
Samalla "itseironiallahan" se on julistanut olevansa Suomen suurin pop-tähti tms. Ei tuollaista tarvitse julistaa, jos oikeasti on. Itseironia ei muutenkaan sovi esiintyjälle, ei tuollaista huudeta, jos sitä ei tarkoiteta.
Oletko nähnyt niitä ohjelmia, henkilöhaastatteluja, joissa on kertonut koulukiusattutaustaansa. On hienoa, että on pystynyt sieltä nousemaan itsevarmaksi esiintyjäksi, joka uskaltaa sanoa olevansa hyvä. ja kyllähän hän on Suomen suurin pop-tähti tällä hetkellä.
Saa saa, tottakai, mutta tämän ketjun pointti oli juuri se, että sillä on mennyt yli. Ei minua Tuiskun menestys haittaa, tai se että ylipäätään keikkailee, vaikken hänen musiikistaan pidäkään, vaan tuo asenne. Olen itse nähnyt joitain maailmantähtiäkin livenä, U2, Red Hot Chili Peppers, AC/DC, Muse ym, eikä kenenkään ole tarvinnut alentaa itseään huutamalla että katsokaas tänne niin näette alfan.
Tuiskun kohdalla minulle tulee hylkimisraktio, enkä edes haluaisi nähdä häntä livenä. Tuntisin itseni idiootiksi yleisössä, jonka miehiä neitimäinen artisiti pojittelee ja väheksyy. Ja ei, Tuisku ei pidä itseään neitimäisenä, vaikka sitä yleisön silmissä onkin. Kyllähän sillä kroppa on kunnossa, mutta olemus ja laulu on neitimäinen.
En oikein ymmärrä miksi sitten jaksat murehtia hänen esiintymisiään.
Pointtina oli tiedustella mitä muut ajattelevat, lähinnä ihmettelin että miksi tuollainen uho uppoaa yleisöön kuin kuuma veitsi voihin. Tuntuu siltä että nykyään jos artisti huutaisi yleisölle että haistakaa vittu mua kiinnostaa vain teidän rahat, niin yleisö varmaan hurraisi sillekin.
Niin, jos täällä olisi siihen vastauksia, niin meistä jokainen voisi olla esiintymässä loppuunmyydylle festarille.
Ai että sinun mielestäsi artistin keikoilla käyviltä ihmisiltä ei voi kysellä, mikä siinä vetoaa? Minä kyselen yksittäisten ihmisten mielipiteitä, en yritä tarkaista tähteyden kaavaa. Hyvin tänne on jo kommentteja tullutkin.
Vierailija kirjoitti:
Kiva persoona, itseironiasta huolimatta liian kesy ja koulupoikamainen idea, hyvä esiintyjä, tyhjää ja tylsää musiikkia, ohut ja mielenkiinnoton ääni ja laulu. = En lähde pois jos festareilla esiintyy, muttei tulis mieleen aktiivisesti hakeutua keikoilleen tai ainakaan kuunnella levyltä musiikkiaan.
Tämä. Sympaattinen poika joka on pakottanut itsensä laulajaksi, vaikka äänen suhteen luontaisia edellytyksiä erittäin vähän. Samoilla eväillä se Madonnakin toki teki itsestään maailmantähden, mutta Tuiskulta puuttuu sellainen näkemys, ei ole suunnannäyttäjä, vaan suomentaa muiden keksimää, kuten ruotsipoppia suomalaiselle yleisölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla "itseironiallahan" se on julistanut olevansa Suomen suurin pop-tähti tms. Ei tuollaista tarvitse julistaa, jos oikeasti on. Itseironia ei muutenkaan sovi esiintyjälle, ei tuollaista huudeta, jos sitä ei tarkoiteta.
Oletko nähnyt niitä ohjelmia, henkilöhaastatteluja, joissa on kertonut koulukiusattutaustaansa. On hienoa, että on pystynyt sieltä nousemaan itsevarmaksi esiintyjäksi, joka uskaltaa sanoa olevansa hyvä. ja kyllähän hän on Suomen suurin pop-tähti tällä hetkellä.
Saa saa, tottakai, mutta tämän ketjun pointti oli juuri se, että sillä on mennyt yli. Ei minua Tuiskun menestys haittaa, tai se että ylipäätään keikkailee, vaikken hänen musiikistaan pidäkään, vaan tuo asenne. Olen itse nähnyt joitain maailmantähtiäkin livenä, U2, Red Hot Chili Peppers, AC/DC, Muse ym, eikä kenenkään ole tarvinnut alentaa itseään huutamalla että katsokaas tänne niin näette alfan.
Tuiskun kohdalla minulle tulee hylkimisraktio, enkä edes haluaisi nähdä häntä livenä. Tuntisin itseni idiootiksi yleisössä, jonka miehiä neitimäinen artisiti pojittelee ja väheksyy. Ja ei, Tuisku ei pidä itseään neitimäisenä, vaikka sitä yleisön silmissä onkin. Kyllähän sillä kroppa on kunnossa, mutta olemus ja laulu on neitimäinen.
Pointtina oli tiedustella mitä muut ajattelevat, lähinnä ihmettelin että miksi tuollainen uho uppoaa yleisöön kuin kuuma veitsi voihin. Tuntuu siltä että nykyään jos artisti huutaisi yleisölle että haistakaa vittu mua kiinnostaa vain teidän rahat, niin yleisö varmaan hurraisi sillekin.
Niin, jos täällä olisi siihen vastauksia, niin meistä jokainen voisi olla esiintymässä loppuunmyydylle festarille.
Ai että sinun mielestäsi artistin keikoilla käyviltä ihmisiltä ei voi kysellä, mikä siinä vetoaa? Minä kyselen yksittäisten ihmisten mielipiteitä, en yritä tarkaista tähteyden kaavaa. Hyvin tänne on jo kommentteja tullutkin.
Voi toki. Ja luulen, että tässä nykymaailmassa, joka on täynnä selfievillitystä ja itsensä korostamista, eivät nuoret (joita keikoilla selvästi enimmistö on) enää näe tuollaista itserakkautena. vaan se on heille esikuva, itseensä saa uskoa. ei tarvitse lähteä enää marttyyriasenteella, " Teen parhaani ja katsotaan mihin se riittää" vaan saa sanoa, että halua olla paras ja on oikein uskoa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi toki. Ja luulen, että tässä nykymaailmassa, joka on täynnä selfievillitystä ja itsensä korostamista, eivät nuoret (joita keikoilla selvästi enimmistö on) enää näe tuollaista itserakkautena. vaan se on heille esikuva, itseensä saa uskoa. ei tarvitse lähteä enää marttyyriasenteella, " Teen parhaani ja katsotaan mihin se riittää" vaan saa sanoa, että halua olla paras ja on oikein uskoa siihen.
Tuiskun tapauksessa se vaan ei jää siihen itseensä uskomiseen, vaan itsensä korottamiseen keinolla millä hyvänsä, jopa muita alentamalla. Se ei ole merkki hyvästä itsetunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuiskun tapauksessa se vaan ei jää siihen itseensä uskomiseen, vaan itsensä korottamiseen keinolla millä hyvänsä, jopa muita alentamalla. Se ei ole merkki hyvästä itsetunnosta.
Ja varmasti siksi se vetoaa nuoreen yleisöön, jolla on myös kasvukivuissa heikko itsetunto.
Onko jossain joku Antin viimeaikainen haastettuvideo. Olisi kiva kuulla, onko tosiaan muuttunut niin ylimielisen oloiseksi muutenkin, mikä tästä ketjusta lavashowstaan nyt on annettu.
Eniten minua häiritsee nuo sana sanalta samat välispiikit joka keikalla ja etenkin tämä yleisössä olevien miesten pilkkaaminen. Hauskaksi vitsiksi varmaanin tarkoitettu mutta liika on liikaa ja yliampuminen ei ole enää hauskaa. En usko että kenelläkään, Antillakaan, on varaa väheksyä yleisöään.
Banaani. Hihihihi :D
http://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e15/11378185_1655…
http://img.yle.fi/ylex/kuva-arkisto/article8130654.ece/ALTERNATES/w580/….
http://static.iltalehti.fi/viihde/tuisku_uusi_etu_at2509_vi.jpg
http://static.iltalehti.fi/viihde/tuiskuetu223042016LP_vi.jpg
Tuiskuhan haluaa nyt nauraa itselleen ja tuoda itseironiaa! Ja kyllä, on sanonu ettei itse sovi tavallisen miehen muottiin ja siitä on ihan biisikin.. Älkää ottako kaikkea niin vakavasti :D
Tuisku on autotunetettu piipittäjä. En tajua miten kukaan voi kuunnella moista.