Mies haluaa tyttövauvan nimeksi Iita. Onko se ihan kamala?
Kommentit (44)
Mun lapsi on Ida. Ei yhtään tykkää, jos kutsun häntä Iitaksi.
Iita on ihana nimi.Tulee mieleen sellainen pikku-emäntä joku touhuaa iloisena.
Ida ja Iida ovat ihan kivoja, Iita on jotenkin halventava, mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vaan kuin se Iita ei aina ole pikkuinen emäntä, jos elää saa. Voi tulla iso emäntä, tai jotain muuta.
Iita on lujan ja itsenäisen naisen nimi.
On kaunista, jos miehesi haluaa antaa lapsellenne rakkaan isoäitinsä nimen. Toisen nimen voinet sinä valita.
Ihan söpö nimi, olisiko Ilta varteenotettava vaihtoehto?
Iida olisi parempi tai sitten Iita toiseksi nimeksi. En pidä Iitasta, siitä tulee tosiaan joku itku-iita mieleen. Vahvan naisen nimi se ei ole, päinvastoin. Isoäidin nimeä voi kunnioittaa myös hieman sitä muuttamalla tai olla ihan kokonaan sitä käyttämättä niin ei tule muiden isovanhempien kanssa mitään turhaa mölinää.
Haluaisitko itse olla iita? Minä en...
Vierailija kirjoitti:
On kaunista, jos miehesi haluaa antaa lapsellenne rakkaan isoäitinsä nimen. Toisen nimen voinet sinä valita.
Onko isoäiti rakas ja oikeasti hyvä ihminen? Entäs muut isovanhemmat, miksi tämä isoäiti olisi parempi kuin vaikka ap:n isoäiti?
Ite tykkään nimestä Iita, sympaattinen, topakka ja iloinen. Perhepiirissä mua kutsutaan Iitaks, en tiä mistä ovat keksineet.
Ei nimi miestä pahenna, eikä naistakaan. En oikein käsitä, miten joidenkin mielestä jonkun ihmisen nimi voi olla RUMA. Se on nimi, herrantähden. Ja hei, Iita on hyvä nimi!
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko itse olla iita? Minä en...
No, toivottavasti sitten et ole Iita. Minä olen, eikä siinä ole mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan kuin se Iita ei aina ole pikkuinen emäntä, jos elää saa. Voi tulla iso emäntä, tai jotain muuta.
No sitten se on Iso-Iita, kuten laulussakin.
Iita on ihan yhtä hyvä nimi kuin Iidakin. Nykyään pienillä lapsilla niminä on paljon Hildaa, Marttaa, Oivaa ja Einaria. Iita ei edes poikkea kamalasti nykyisestä vauvannimitrendistä.
Iso-Iitahan siitä tulee mieleen. Jos tyttö kasvaa "isoksi", oikein sopiva nimi.
Vierailija kirjoitti:
Iso-Iitahan siitä tulee mieleen. Jos tyttö kasvaa "isoksi", oikein sopiva nimi.
Villi veikkaus, että tämän vauvasukupolvi ei ole kuullutkaan iso-Iitasta... Yhtä yhdentekevää parinkymmenen vuoden päästä kuin muutkin "kivikauden jutut".
Nimitrendit muuttuu, ne nimet, jotka omassa tai äidin lapsuudessa oli noloja, onkin tulevaisuudessa normaaleja nuorten nimiä.
Kumpikin on kauniita nimiä ja löytyvät omasta lähipiiristä. :) Iita on vanha nimi.