Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko ystäväsi samasta sosiaaliluokasta kuin sinä?

Vierailija
06.08.2016 |

Voivatko eri sosiaaliluokista tulevat ja tämän johdosta mahdollisesti eri maailmoissa elävät olla ystäviä, joilla riittää puhuttavaa? Kokemuksia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/13 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erilaisista "luokista" ystäväni ovat. Aina jotain yhteistä nimittäjää kuitenkin löytyy, täysin eri maailmoissa ei Suomessa kukaan sentään elä. Ei täällä nyt mitään säätyjä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielensisäiset maailmat voi olla aika erilaiset ihan yhden ja samankin ryhmän sisällä.

Vierailija
4/13 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas.

Vakipiiriimme kuuluvia henkilöitä ammatillisen taustan mukaan: tohtori, ekonomi, putkimies, sairaanhoitaja, opiskelija, toimistovirkailija, muusikko, taiteilija ja lääkäri.  Istumme usein iltaa yhdessä joko koko porukalla tai ainakin osalla.

Yhteinen nimittäjä on pohjatus kiinnostus ja tiedonhalu monenlaisista asioista.

En oikein käsitä, mikä sai ap:n tekemään aloituksensa. En ole koskaan valinnut ystäviäni statuksen tai ammatin perusteella, siinä valinnassa aivan muut tekijät ovat merkityksellisiä.

Vierailija
5/13 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi olla ja on. Luonnekysymys, ja jossain määrin samanlaiset arvot helpottavat asiaa, vaikka ei joka asiasta tarvi samaa mieltä ollakaan.

Vierailija
6/13 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Uusia tuttavuuksia tulee aina välillä vastaan mutta lupaavasti alkavat ystävyydet kaatuvat aina jos liian erilainen koulutus ja työ. Monesti ns. työväki ja akateemiset elävät liian erilaista elämää, eri arvot, kiinnostuksen kohteet jne.

Vierailija
7/13 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen akateeminen, lihava ja mt-ongelmainen keski-ikäinen parisuhteessa elävä nainen. Ystäväni mahtuvat moneen luokkaan. Itselleni ei löydy viiteryhmää.

Vierailija
8/13 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillonhan sitä vasta juttua riittääkin :D

Vierailija
9/13 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla samankaltaisia. Itse köyhästä duunariperheestä. Olen aina tullut toimeen vähällä eikä mulla oikein ole mitään yhteistä keskiluokkaisten tai rikkaiden kanssa. En ymmärrä miten esim. jotkut laukut tai merkkivaatteet tms. voivat olla niin tärkeitä jollekin.

Vierailija
10/13 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mutta saisi olla. Olen tutkijapiireissä pyörinyt ikäni eikä sitä sielun paloa löydy maistereista.

Vierailija
11/13 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnet vääriä maistereita

Vierailija
12/13 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystäväkin on eri sosiaaliluokasta kuin minä. Huomattavasti alempaa. Hyvin tullaan toimeen, loistavasti vallan.

Vierailija
13/13 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenperheeni on työväenluokkainen ja rahasta oli tiukkaa. Vanhempani asuvat edelleen vuokra-asunnossa, vaikka halutessaan olisivat toki myöhemmin voineet hankkia oman kerrostalokaksion pikkukaupungista. Pelästyivät lamoista eivätkä ole uskaltaneet velkaantua. Nyt toki on jo myöhäistä, kun ovat eläkkeellä molemmat.

Itse olen koulutuksen kautta "kohonnut" alempaan keskiluokkaan. Ystäväni ovat kaikki keskiluokkaisia myös taustoiltaan. Mieheni on samantapaisesta taustasta kuin itse. Vanhemmillaan ei ole koulutusta, mut miehen isä onnistui yrityksessään ja tienasi rahaa hyvin sitä kautta. Sivistys kuitenkin puuttuu.

Huomaan usein eläneeni hyvin erilaisen elämän kuin ystäväni. Arvostan nykyistä elämääni ja pyrin lapsilleni varmistamaan paremmat lähtökohdat kuin itselläni oli. Ystävyyssuhteisiin ei taustani ole kuitenkaan vaikuttanut eikä tietysti nykyään (yli 40v) sillä suurta merkitystä olekaan. Perintöä ei oo tulossa ;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi