Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu maksamaan vuokraa

Vierailija
06.08.2016 |

Ollaan muuttamassa yhteiseen kotiin mutta sopivaa ei ole vielä löytynyt. Mies muutti omistamastaan asunnosta meille kun sai omansa myytyä. Nyt kuitenkin kun yhteistä uutta kotia ei ole löytynyt, ehdotin miehelle että alkaisi maksaa vuokraa siltä ajalta kun ollaan täällä. Mies osallistuu ruoka- ynnä muihin kuluihin ja vesilaskuunkin tasapuolisesti mutta hänen mielestään hänen ei tarvitse maksaa vuokraa täällä olostaan. Minusta kuuluu koska kuitenkin asuu täällä. Mitä mieltä raati on?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä olla muuttamatta yhteen, koska mies on ilmiselvästi todella hankala kusipää.

Vierailija
22/35 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on vuokra-asunto, niin pitää maksaa puolet vuokrasta. Jos sinun omistusasunto, niin puolet vastikkeesta ja laskuista. Laina on sinun maksettava itse, koska saat rahat takaisin myytyäsi asunnon (jollei sitten arvo ole alentunut ja jäätkin miinukselle, mutta tämä on sinun riski ei miehen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, että naisia ollaan palstalla aina syyttämässä "lompakkoloisimisesta", mutta miehille se on ihan okei elellä yh-äidin kustannuksella. Ni ei ole!

Jos mies on myynyt asuntonsa ja käy vielä töissä, niin kyllähän hänellä on rahaa majoittaa itsensä vaikka minne. Jos asuu nyt tilapäisesti ap:n asunnossa, niin itsestään selvästi hänen tulee osallistua asumiskuluihin. Millä perusteella hänen muka ei tarvitsisi osallistua?

Ainoana syynä näen se, jos ap on itse toiminnallaan estänyt sen, etteivät ehtineet hankkia yhteistä asuntoa ajoissa.

Mutta kyllähän miehen asenne kertoo aika ikävästä piirteestä hänessä, joten eiköhän aikamoiset neuvottelut koko suhteen yhetispelistä olisi paikallaan ennen kuin mitään tulevaisuuden suunnitelmia punotaan. Ainakin ap on nyt saanut varoituksen, että hänen tulee hoitaa omat raha-asiansa täysin erikseen miehen asioista. Jos ap:n lapset (edellisestä suhteesta?) tulevat mukaan uuteen yhteiseen kotiin, niin siinäpä varmaan tulee kiistaa jos miehen asenne on jo nyt tuollainen.

Vierailija
24/35 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksetaan vuokra puoleksi, mutta ruokaostoksiin mies ei halua osallistua. (päivittäin kyllä syö)

Vierailija
25/35 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa ilmaisia lounaita, joten jokainen maksaa oman osuutensa. ja sillä sipuli.

Vierailija
26/35 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä maksetaan vuokra puoleksi, mutta ruokaostoksiin mies ei halua osallistua. (päivittäin kyllä syö)

Ja sinä siedät tätä, koska..? Jos toisella on huomattavasti suuremmat tulot kuin toisella ja asiasta on yhdessä sovittu että enemmän tienvaa maksaa enemään, asia on ok, muuten kuulostaa todella härskiltä. Kun aloin seurustelemaan mieheni kanssa, hän oli työtön ja maksoin siksi vähän enemmän kuluista, kun rahaa oli enemmän. Nyt taas mies on töissä ja minä opiskelen ja olen osa-aikatyössä ja nyt mies maksaa enemmän kuluja. Yhteistä tiimiä ollaan, kumpikin maksaa kykyjen mukaan, mutta kyllä esim vuokra menee tasan puoliksi.

Vierailija
27/35 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla nyt oma vai vuokra-asunto? 

Jos oma, niin minusta on härskiä tuollaisessa tilanteessa rahastaa toiselta vuokraa. Riittää, kun maksaa yhtiövastikkeen puolikkaan. 

Muuten tietysti vuokra puoliksi, jos on vuokra-asunto. 

Oma. Molemmilla oli omat asunnot, mies sai myytyä omansa kun yhteistä kotia ei ole löytynyt.

Aloittaja

Vierailija
28/35 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi maksaa sinun omistusasuntosi kuluja? Vuokra-asunto olisi eri asia. Koita nyt saada oma asuntosi myytyä, niin saatte ostettua yhteisen asunnon, jonka kuluista tietysti sitten vastaatte omistusprosenttienne mukaan (ei sen mukaan, kummalla on isompi palkka).

Vierailija
29/35 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oma, niin minusta on härskiä tuollaisessa tilanteessa rahastaa toiselta vuokraa. Riittää, kun maksaa yhtiövastikkeen puolikkaan. 

Oma. Molemmilla oli omat asunnot, mies sai myytyä omansa kun yhteistä kotia ei ole löytynyt.

Aloittaja

Miksi ihmeessä miehen pitäisi maksaa vuokraa? Eikö riitä ettämaksaa vesimaksunsa ja puolet vastikkeesta?

Vierailija
30/35 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän maksaa jo kaikesta, josta ap:lle tulisi muuten ylimääräisiä kustannuksia eli vedestä ja ruuasta. Saman verran vuokraa ap maksaisi siten yksinäänkin ilman miestä, joten ei ole minun mielestä kohtuullista pyytää vielä rahaa vuokraankin. Eihän esimerkiksi Kelankaan näkökulmasta mies saisi nyt mitään tukiakaan asumiseen avokkinsa luona, koska ne katsovat että toisella on elatusvelvollisuus.

Vierailija
31/35 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Vuokra kuuluu kaverisuhteisiin, ei parisuhteisiin.

Tietty on korrektia, että mies maksaa puolet yhtiövastikkeesta ja muista kuluista.

Vierailija
32/35 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perit mieheltä vuokraa, niin sitten teet vuokrasopimuksen ja muistat myös maksaa verot vuokratuloista.

Vierailija
33/35 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä miehen tavarat on? Meillä meni molemmat asunnot samaan aikaan myyntiin, mutta miehen asunto meni paljon nopeammin ja huonekalut yms varastoitiin maksulliseen varastoon. Tästä syystä pidin itse kohtuullisena ettei mies maksanut asumisesta kuin vesimaksun sinä aikana kun asuimme minun asunnossani (4kk), eli maksoin ne kulut mitä aiemminkin ja jaoimme vain ruokakulut. Ja sama olisi tehty myös siinä tilanteessa jos minun asuntoi olisi mennyt ensiksi. Yhteisessä asunnossa maksetaan kaikki puoliksi.

Vierailija
34/35 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ei ole pakko ruokkia miestä. tee vain yhden hengen annoksia jatkossa. Mä en kattelis moista.

Vierailija
35/35 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä säätöä. Muuttakaa erilleen ja kasvakaa muutama vuosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän