Sanokaa mitä sanotte, mutta olen onnellinen, että lapseni on kiusaaja eikä kiusattu!
Kun koulu taas alkaa, nämä asiat tulevat väkisinkin mieleen. Meillä on asiat hyvin, lapsi on terve, tykkää urheilla, paljon kavereita.
Lapset vasta opettelevat mikä on oikein ja mikä väärin. Totta kai sanotaan että kiusaaminen on väärin. Ehkä lapsi senkin oppii joskus, toivottavasti.
Jos näiden toisten lasten vanhemmat yrittää jotain, niin puolustan kyllä viimeiseen asti omaani, ihan niinkuin hekin tekevät.
Varmaan olisi erilailla, jos lapsi kävisi jotain eliittikoulua, mutta meidän alueen kouluissa muutenkin vallitsee vahvemman oikeus. Ei opettajat voi mitään, kun heiltä on kaikki keinot puuttua asioihin otettu pois. Lapsi pärjää hyvin siinä ympäristössä, jossa joutuu elämään. Osaa puolustautua.
Maailma ei ole ruusuinen, vaikka monet idealistit niin haluaa uskoa.
Kommentit (126)
Annat siunauksesi kiusaamiselle? Kai tiedät että kiusaaminen voi pahimmillaan johtaa kiusatun itsemurhaan. Seki on varmaan mielestäsi ok, koska onneksi ei sinun lapsesi.
SINUN on opetettava lapsellesi, mikä on oikein ja mikä väärin!! Kiusaaminen on väärin. Lapsi tietää sun asenteen ja hiljaisen hyväksyntäsi kiusaamiselle. Olet epäonnistunut kasvattajana!! Jumaliste kun kaltaisesi ihmiset saavat kasvattaa lapsia!
Ei tarvitse olla kiusaaja eikä kiusattu. Siihen väliin mahtuu muutakin, kuten vahvat, hyvällä itsetunnolla varustetut, hyvin kasvatetut lapset, jotka eivät kiusaa ja puolustavat kiusattuja.
Sinuna alkaisin nopeasti opettamaan lapselle oikeaa ja väärää, empatiaa ja muiden ihmisten asemaan asettumista.
No ohhoh! Olisikohan ollut aiheellista kasvattaa lastasi jo ennen kouluikää? Kotoahan ne asenteet periytyvät, koulukiusaamisesta rasismiin.
Minä en kyllä kehtaisi myöntää että olen kiusaajan vanhempi.
Häirikköperheen meluamiset ja häirinnät liittyvät paljon tämän paikan avauksiin. Häirinnät ja solvaamiset pyörivät muutenkin naapurin asioissa. Rahaa tai ei, naisia tai ei,muille ei huudella!
Entäpä sitten kun kohteesi kostaa ne häirintäsi? Kuten tämä Saksassa ollut tapaus. Harvoilla kiusatuilla on oikeasti ongelmia, yrität hankkia niitä heille.Muttä häirinnälläsi lietsot niitä erityisesti itsellesi.
Sama kun olisi kateellinen ja mustasukkainen nainen;sama kuin joku yrittäisi eri sarjassa kilpailla toisten kanssa ja sanoa että "helppo voitto".
Mikäli vanhemmat eivät tajua ajoissa, huonosti käy.
Toki omaa lastaan puolustaa viimeiseen saakka! Kukapa ei niin tekisi. Vanhemman ei silti pidä sokeutua oman lapsen tekemisille, jos siitä on muille lapsille haittaa, eikä silmänsä sulkemalla vahvistaa lapsessaan tätä haitallista käyttäytymistä. Se, että osaa pitää puoliaan ja kiusaa muita on kyllä kaksi eri asiaa. Lapsi ei opi empatiaa muita kohtaan, jos sitä ei ole hänelle osoitettu ja opetettu. Minusta se ei ole "hyvin pärjäämistä", jos lapsella on tarve kiusata muita.
Minkä ikäinen lapsi muuten on kyseessä? Miten teillä perheenä menee? Miten lapsi tulee omien kavereitten kanssa toimeen? Ketä hän kiusaa?
Ehkä tämä aloitus oli provo. Toivon niin.
Voihan olla että joku joutuu joskus takomaan järkeä penskasi päähän (ei vertauskuvallisesti). Sinä kun et ole kasvatustyössäsi onnistunut.
Taidat ap olla oikea eliittivanhempi. Onko lapsella isää arjessa mukana?
Minulle tuli kiusattuna olemisesta ikuinen paniikkihäiriö kohtaus ongelma joka toistuu heti painostavan sosiaallisentilanteen ohella. Jouduin vain kestämään kiusaamista koska sinunkaltaiset vanhemmat eivät ymmärrä mikä on väärin ja mikä ei. Lapsesi voi juurikin nyt pilata toisen ihmisen tulevaisuutta, toivottavasti olet onnellinen.
ihan kiva lyhyellä tähtäimellä, mutta aikuisena lapsesta tulee työtön persu.
Vierailija kirjoitti:
Annat siunauksesi kiusaamiselle? Kai tiedät että kiusaaminen voi pahimmillaan johtaa kiusatun itsemurhaan. Seki on varmaan mielestäsi ok, koska onneksi ei sinun lapsesi.
Harvalla kiusaajalla on itsellään psyyke kunnossa.
Ja mammat lähtee taas provoon mukaan. Hiphei.
Opetetaan kyllä että kiusaaminen on väärin. Toivottavasti myös oppii.
Lapsi on 10, toinen 3,5.
Perhe voi hyvin.
Ap
Olen pahoillani, että lapsesi on perinyt geenisi ja tapasi toimia.
Minun onneani asian suhteen himmentäisi aika helvetin tehokkaasti tieto siitä miten olenkaan niin pahasti ka täysin epäonnistunut vanhempana ja kasvattajana.
Mutta mieleltään vinoutuneethan eivät niin ajattele tai koe, onnellisia siis hullut.
t. Äitix2
Miksi ap olet onnellinen siitä, että lapsellasi on paha olla ja ongelmia?
Toki joo, jos maailmassa olisi aina vaan kaksi vaihtoehtoa, niin tottakai jokainen vanhempi valitsisi noin. Mutta kun mustan ja valkoisen välissä on aika paljon harmaan eri sävyjä.
Idiootti olet, jos et vaan provoile. Ja provoksiki aika huono.
Auta armiasta jos kuulen joskus että joku kiusaa/mun pojat kiusaa. Nollatoleranssi sen suhteen.
Ehkä kannattaisi muistaa, että kiusaajalla on yleensä asiat kotona huonosti, mitä purkaa sitten muihin. Katsopa peiliin.
Terveisin entinen koulukiusattu.
Vierailija kirjoitti:
Voihan olla että joku joutuu joskus takomaan järkeä penskasi päähän (ei vertauskuvallisesti). Sinä kun et ole kasvatustyössäsi onnistunut.
Monet kiusaajat kiusaavat etteivät joutuisi itse kiusatuiksi ja asetelma saattaa kääntyä hetkessä päinvastaiseksi.
1/5