Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuuko kenelläkään lapset osa isällä, osa äidillä?

01.03.2006 |

En tiedä saanko viestistäni milläin lailla järkevää, mutta yritän edes. Elämäntilanteemme on seuraavanlainen. Olemme asuneet uusperheenä vasta kesäkuusta-05 alkaen. Perheeseemme kuuluu minun lapseni 2, 6 ja 8vuotiaat, ja miehen 6 ja 11 vuotiaat. Kaikki lapset siis asuvat meillä, miehen tapaavat äitiään epäsäännöllisemmin, omillani on isäänsä nykyään todella hyvät välit, vaikka alku oli aivan kauheaa, ja tapaavat isää ja tämän uutta avovaimoa ja hänen kolmea lastaan ( tyttöjä 7, 8, ja 10v )säännöllisesti.

8-vuotias poikani on kesästä alkaen, jolloin hänen isänsä muutti yhteen uuden kumppanin kanssa puhunut, että hän haluaisi muuttaa isänsä luokse. Välimatkaa on 80km, joten sen jälkeen poika ei voisi olla luonani kuin jokatoinen viikonloppu ja lomilla. Pelkään, että poika alkaa vihata minua, kun en päästä häntä asumaan isänsä luokse, jossa hänen olisi ihan varmasti hyvä olla. Meidän perheytyminen ei ole sujunut helposti, taustalla on ex-kumppanin alkoholismia ja siitä johtuvaa vanhimman lapsen psyykkistä oireilua fyysisen sairauden lisäksi, eikä oman poikani sopeutuminen ole ollut helppoa. Pojalla vaihtui koulu tammikuun alussa muuton vuoksi, eikä hän ole saanut kavereita. Mieheni molemmat lapset ovat poikia ja kyllä he keskenään leikkivät myös, mutta biologinen veljeys ajaa kuitenkin aina ohi. En tiedä mikä olisi paras ratkaisu, mutta ajatus omasta lapsesta luopumisesta tuottaa ihan hillitöntä tuskaa. Rakastan kuitenkin lastani niin paljon, että hänen onnellisuutensa on minulle kaikkein tärkeintä. Hän on ollut nyt isällään viime perjantaista lähtien, kun on loma ja tiedän että kun hän sunnuntaina saapuu kotiin, on sopeutuminen taas vaikeaa. Mieheni ex-vaimo on alkoholisti ja terrorisoi perhettämme lastensa kautta jatkuvasti kääntämällä poikia minua ja lapsiani vastaan. Onneksi meillä on luja ja vankka suhde ja pystymme puhumaan kaikista asioista yhdessä. Että tälläiseen toivoisin kokemus ja muitakin viestejä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano että päätös olisi ollut helppo, eikä se sitä ole aina vieläkään...Erosimme pari vuotta sitten eri asuntoihin, ex sai asunnon läheltä vanhempien lasten koulua, joten alkuun toteutimme viikko viikko systeemiä koululaisten osalta eli joka toinen viikko minulla oli kaikki neljä lasta ja joka toinen viikko isällä oli koululaiset. Tämä sujui kohtalaisen hyvin, kaikki oli melko tyytyväisiä.

Viime kesänä jouduin miettimään asiaa uudelleen, koska muutin nyk mieheni kanssa noin 50 km päähän, eikä koulua voinut tietenkään jatkaa täältä käsin. Ratkaisimme asian seuraavanlaisesti eli koululaiset jäivät asumaan isälle, jolloin omat kaverit ja koulu pysyivät ennallaan. Pienemmät jäivät minulle, eskarilainen aloitti eskarin uudella paikkakunnalla ja toinen meni uuteen tarhaan.

Olen miettinyt ratkaisua paljon, koululaiset tuntuvat menettelyyn olevan suht tyytyväisiä, tosin kun he ovat jokatoinen vkl ja lomia meillä, on joka kerta paikan hakemista nähtävillä. Sisarukset ovat yhdessä joka viikonloppu, vuoro viikonlopuin isällään ja meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi