Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö joku itkettää tyttölastaan pakottamalla tälle lyhyet hiukset?

Vierailija
05.08.2016 |

Se voi olla kova paikka koulussa jos kaikilla muilla tytöillä on pidemmät tyttömäiset hiukset

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta jos tyttölapsi ei osaa huolehtia hiuksistaan, ei suostu pitämään pantaa tai muuta systeemiä joilla tukka pysyy pois silmiltä, ei harjaa ikinä tukkaansa, silloin hänen tukkansa täytyy vaan leikata lyhyeksi.

Oletko tosissasi? PANTAA? Mitä se sulle kuuluu, onko ne hiukset silmillä vai ei? eihän ne SUN silmillä ole. 

En ymmärrä näitä äitejä, kun ihan kaikkeen pitää puuttua. Meillä opetetaan pitämään hygieniasta huoli ja peseytymään joka päivä, mutta en puutu tyttöjen tapaan pitää hiuksiaan. Jos niitä haluaa pitää silmillä niin pitäkööt. 

On silmille tosi pahaksi että hiukset roikkuu lapsella silmien edessä. Tätä eivät tunnu nykyään tajuavan edes vanhemmat.

Pikkutytölle sopii hyvin otsatukka oli pituus sitten polkka tai pitkä.

No ei sovi! Otsis on kamala, ja pakottaa kampaajalle 10 kertaa vuodessa. Pitkille hiuksille riittää tasoitus kerran vuodessa! Ja hyvin harva osaa itse leikata kaunista otsatukkaa, eli "leikkaan itse" ei käy.

Vierailija
22/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta jos tyttölapsi ei osaa huolehtia hiuksistaan, ei suostu pitämään pantaa tai muuta systeemiä joilla tukka pysyy pois silmiltä, ei harjaa ikinä tukkaansa, silloin hänen tukkansa täytyy vaan leikata lyhyeksi.

Riippuu minkä ikäinen tyttölapsi, tosi hassu vaatimus että itse pitää hoitaa... Jos tyttö on kolme vuotta ja hänellä on ihanat paksut pitkät hiukset, on selvää että vanhemmat hoitavat hiukset!

Kun tyttö on sitten vaikka 8 v. niin ei voi edelleenkään jättää vastuuta hiuksista lapselle, pitkien hiusen pesu, hoitoaineet, harjaus, letitys jne... se on vaativaa puuhaa enkä edes itselleni osaa tehdä lettejä, kuinka 8 vuotias sitten osaisi! Niin leikkaatko vain sen takia että olet niin laiska ettet viitsi hoitaa lapsen hiuksia! Kamalaa!

Eräässä toisessa kulttuurissa on yleistä, että tytöt kasvattavat pitkät hiukset (halutessaan) vasta esiteini-ikäisinä, kun osaavat pitää niistä huolta. Siihen sisältyy suihkun lattiakaivon siivous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tyttölapsena itketin äitiäni haluamalla lyhyet hiukset.

Vierailija
24/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? PANTAA? Mitä se sulle kuuluu, onko ne hiukset silmillä vai ei? eihän ne SUN silmillä ole. 

En ymmärrä näitä äitejä, kun ihan kaikkeen pitää puuttua. Meillä opetetaan pitämään hygieniasta huoli ja peseytymään joka päivä, mutta en puutu tyttöjen tapaan pitää hiuksiaan. Jos niitä haluaa pitää silmillä niin pitäkööt. 

On silmille tosi pahaksi että hiukset roikkuu lapsella silmien edessä. Tätä eivät tunnu nykyään tajuavan edes vanhemmat.

hahaa, ja mitähän niille silmille käy? :D ei ne hiukset kuitenkaan sinne SILMIIN mene. et voi olla tosissasi?

No, jos haluaa lapselleen rillit jo nuorena, niin mikäs siinä. Tyhmä.

No selitäpä nyt ihmeessä, että miten hiukset, jotka heilahtavat silmien eteen, saa aikaan silmälasit? Kai nyt itsekin tajuat, ettei siinä ole päätä eikä häntää. Ei kukaan kuitenkaan pidä mitään leukaan asti ulottuvaa otsatukkaa kammattuna suoraan silmien päälle. 

Vierailija
25/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu minkä ikäinen tyttölapsi, tosi hassu vaatimus että itse pitää hoitaa... Jos tyttö on kolme vuotta ja hänellä on ihanat paksut pitkät hiukset, on selvää että vanhemmat hoitavat hiukset!

Kun tyttö on sitten vaikka 8 v. niin ei voi edelleenkään jättää vastuuta hiuksista lapselle, pitkien hiusen pesu, hoitoaineet, harjaus, letitys jne... se on vaativaa puuhaa enkä edes itselleni osaa tehdä lettejä, kuinka 8 vuotias sitten osaisi! Niin leikkaatko vain sen takia että olet niin laiska ettet viitsi hoitaa lapsen hiuksia! Kamalaa!

Eräässä toisessa kulttuurissa on yleistä, että tytöt kasvattavat pitkät hiukset (halutessaan) vasta esiteini-ikäisinä, kun osaavat pitää niistä huolta. Siihen sisältyy suihkun lattiakaivon siivous.

Okei, eli tytöt on keskitysleirivangin näköisiä 12 vuotiaiksi saakka? Paska kulttuuri, ei mitään ihannoitavaa tuossa... sama kuin joissakin kulttuureissa tytöt menee 8 vuotiaina naimisiin. Jesus I hate this world!

Vierailija
26/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hahaa, ja mitähän niille silmille käy? :D ei ne hiukset kuitenkaan sinne SILMIIN mene. et voi olla tosissasi?

No, jos haluaa lapselleen rillit jo nuorena, niin mikäs siinä. Tyhmä.

No selitäpä nyt ihmeessä, että miten hiukset, jotka heilahtavat silmien eteen, saa aikaan silmälasit? Kai nyt itsekin tajuat, ettei siinä ole päätä eikä häntää. Ei kukaan kuitenkaan pidä mitään leukaan asti ulottuvaa otsatukkaa kammattuna suoraan silmien päälle. 

Reps lol

Vierailija
27/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin tyttäreni huutaa/itkee/raivoaa kun hiukset pitäisi pestä tai harjata, todellakin hiusmalli pysyy lyhyenä. Tällä hetkellä mallina on lyhyt polkka ja senkin hoitaminen on yhtä hemmetin huutoa. Uhkasin jo, että vedän pian hiukset millin siiliksi jos homma ei ala pelittää.

Pese hiukset niin, ettei shampoo valu silmiin, harjaa niin ettet nipistele hiuksia irti päänahasta, toisin sanoen älä revi sitä tukkaa! Hoitoaineet!!! Alkaa homma pelittää!

Itse harjasin takapuoleen yltäneen tukkani 5 vuotiaasta alkaen itse, kun aikuiset repi niin että sattui! S**tana!

Vierailija
28/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On silmille tosi pahaksi että hiukset roikkuu lapsella silmien edessä. Tätä eivät tunnu nykyään tajuavan edes vanhemmat.[/quote]

hahaa, ja mitähän niille silmille käy? :D ei ne hiukset kuitenkaan sinne SILMIIN mene. et voi olla tosissasi?[/quote]

No, jos haluaa lapselleen rillit jo nuorena, niin mikäs siinä. Tyhmä.[/quote]

Nyt kyllä heräs optikonkin mielenkiinto...😂 Niin että kuinka oli?! Aiheuttaako liki- vai kaukotaitteisuutta? Hajataittoa? Karsastusta? Ja millä perusteella? Taisin nukkua sillä tunnilla ku tästä puhuttiin...😝

Vierailija
29/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ap:n kuvaus oli aika yleistä 70-80-luvulla eli tytöltä ei välttämättä kysytty millaiset hiukset haluaa vaan ne vaan leikattiin vuosi toisensa jälkeen ihan lyhyiksi vaikka lapsi olisi itkenyt. Omalla äidilläni perusteluna oli vain se että kun ne takkuuntuvat. No tokihan niin tapahtui kun ikinä ei käytetty hoitoainetta, eikä koko talossa ollut edes kunnon harjaa vaan paksut hiukset olisi pitänyt kammalla selvittää.

Minä oikeasti kärsin kamalasta poikatukastani, olisi ollut edes polkka mutta ei, samanlainen kynitty malli kuin veljelläni. Muilla oli kivat letit, lettinauhat/pampulat ja muut hiuskoristeet mutta minun tukkaani ei sellaisia saanut. Muut lapset jopa syrjivät minua kun näytin niin pojalta. Kun aloitin koulun en enää suostunut hiustenleikkuuseen ja sitten minulla olikin vyötäröön asti ulottuvat liki 30-vuotiaaksi asti.

Vierailija
30/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitteleeko siellä toisessa päässä joku parikymppinen kaikkitietävä vai ihan tyhmä teini? Ihan maalaisjärjellä ajateltuna silmille ei tee hyvää, jos koko ajan joutui siristämään silmiä, kun ne hiukset MENEVÄT silmien päälle. Kokeile itse siristää silmiäsi monta tuntia putkeen ja kerro meillekin, jos ei tunnu missään.

Vierailija
31/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö 6v on aina itse halunnut "niin lyhyet kun mahdollista". Yleensä olkapäille ulottuvaksi on leikattu, sen hyväksyy pitkin hampain :) En viitsi lyhyemmäksi vetää kun saattaa mieli ykskaks muuttua. Mut miks ihmeessä muka kaikki tytöt haluaisi pitkät hiukset??

Vierailija
32/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tytöistä on niin miesmäisiä, että lyhyt tukka näyttää paremmalta.

Vierailija
33/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli tytöt on keskitysleirivangin näköisiä 12 vuotiaiksi saakka? Paska kulttuuri, ei mitään ihannoitavaa tuossa... sama kuin joissakin kulttuureissa tytöt menee 8 vuotiaina naimisiin. Jesus I hate this world!

Eivät ole keskitysleirivangin näköisiä, vaan kauniita pieniä tyttöjä, joilla on tuuhea, kiiltävä polkkatukka, noin kolme kertaa paksumpi kuin suomalaisilla.

Turha sotkea tähän mitään lapsiavioliittoja, koska pointtina nimenomaan on, että lapset ovat lapsen näköisiä, eivät mitään miniaikuisia.

Vierailija
34/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan penskana rääkyneeni ja kontanneeni pitkin sängynalusia itkupotkuraivarin vallassa, kun äiti väkisin leikuutti poikatukan.

Toisaalta ei pahemmin kiinnostanut hiusten harjaaminen ja päässä taisi olla isojen takkujen lisäksi välillä jotain rupiakin. Pitkä tukka olisi ollut aika mahdottomuus. No olin muutenkin aika poikamainen niin pitkä tukka olisi ollut vain tiellä. Teinistä asti olen pitänyt pitkää tukkaa, nyt yli 10 vuotta.

Vierailija
35/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole keskitysleirivangin näköisiä, vaan kauniita pieniä tyttöjä, joilla on tuuhea, kiiltävä polkkatukka, noin kolme kertaa paksumpi kuin suomalaisilla.

Turha sotkea tähän mitään lapsiavioliittoja, koska pointtina nimenomaan on, että lapset ovat lapsen näköisiä, eivät mitään miniaikuisia.

Minusta voi hyvin verrata lapsiavioliittoihin. Lapset eivät saa olla lapsia, vaan heidän tulee itse selvitä itsensä hoitamisesta. Jos ei selviä, hiukset pois! Identtiset polkkatukat kaikille lapsille... Aikuisten tehtävä on hoitaa lapsia! Siksi ei mitään ihannoitavaa tuossa kulttuurissa...

Olen aina ihastellut romanityttöjen pitkiä hiuksia, kas kummaa, he hoivaavat...