Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi 13v kokee kengännauhojen sitomisen, siis rusetin teon, niin ylivoimaisen vaikeaksi?

Vierailija
05.08.2016 |

Ihan on siis ns normaali 7lk aloittava jätkä kyseessä, omat omituisuutensa on kuten kaikilla, mutta eipä ole ikinä ns narahtanut mistään motorisesta tms asiasta eikä mitään diagnoosiakaan ole. Mutta rusetin tekeminen on aivan helvetillisen vaikeata aina vaan. Ja kyllä, hermoni on mennyt jo, olen sanonut pojalla että johtuuko tuo jostakin aivoperäisestä tms en tiedä mutta normaalia ei enää ole.

ARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kehitysvamma autismi, asperger tai sitten on adhd.

Vie se heti hoitoon.

Vierailija
2/7 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pienenä olet sinä äitinä (näin oletan, että on sinun lapsestasi kyse) solminut kengännauhat tai ollut tarralenkkarit, sitten crocseja jne. Kuinka se poika pärjää n. kuuden vuoden päästä armeijassa maihareitten nauhojen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää. Mun mies, 44 v, ei osaa myöskään solmia mitään. Se on kuitenkin erittäin hyvin elämässään pärjännyt DI, joten eipä ole tämä suuri ongelma.

Vierailija
4/7 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kehitysvamma autismi, asperger tai sitten on adhd.

Vie se heti hoitoon.

*Nappaa itseään pidemmän teinin kainaloonsa ja vie heti hoitoon hoitola ruusunnuppuun joita on joka kadunkulmassa-ja välissä ja joissa on avoimet ovet kaikille heti*

ap

ps, olen työskennellyt mm adhd-nuorten kanssa ja heillä ei todellakaan ole ollut yhdelläkään "oireena" rusetin tekemisen hankaluus.

Vierailija
5/7 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin vielä vuosi sitten voinut sanoa samat sanat 12-vuotiaastamme. Rusetin teko oli käsittämättömän vaikeaa, vaikka poika on erityisen näppärä sormistaan (viulisti) ja fiksu. Tunki aina kengät jalkaan avaamatta/sitomatta naruja, luistimissa kaverit auttoivat. Kokeiltiin harjoitella "pupunkorvia" ja tavistyyliä. Tavistyylin koki yllätten helpommaksi. Lopulta halusi jotkut solmittavat merkkikengät, mitkä oli aina pakko avata. Niin se taito vähitellen kasvoi, vaikka edelleen rusetin teko on hidasta ja ne aukeavat helposti. Jostain syystä tekee rusetin ylösalaisin, en tiedä miksi. On näytetty luonnollisesti mallia myös vieressä istuen, mutta ehkä vasenkätisyyden vuoksi haluaa kääntää solmun sekä peilikuvaksi että ylösalaisin.

En mä vaan tajua miksi se on joillekin niin vaikeaa. Mieheni muuten tekee rusetit aina pupunkorvatyylillä, ei osaa tavallista rusettia.

Vierailija
6/7 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotiaalle teinille on myös vaikeaa tuoda likaiset astiat huoneestaan, laittaa roskat roskiin, pestä hampaansa, tehdä läksynsä ja mennä ajoissa nukkumaan. Arh!

Vierailija
7/7 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvat ihmiset ovat hyviä kaikessa, no Leodarno da Vinci oli.

Hyvin pärjää kun käyttää niitä hyviä puoliaan ja kiertää ne huonot. Itse teen rusetin eri tavalla kuin muut (väärin vaimoni mielestä), mutta eivät kengät ole mihinkään kadonneet vaikka harrastan 10-ottelua ja triatlonia. Kk-palkkani on 8400 euroa vsikka en osaa solmia edes kengännauhojani oikein. Ja toki tiedän että Leodarno kirjoitetaan Leonardo.