Mistä te muut tukevarakenteiset/vähemmän kauniit löydätte tarpeeksi motivaatiota laihdutukseen?
Siis jos sitä kokemuksesta tietää että laihanakin näyttää edelleen tukevalta, luita ei saa mitenkään siroksi ja naamakin on edelleen yhtä ruma. Tiedän että asia on noin sillä joskus nuorempana tuli kokeiltua melkein alipainoon asti laihduttamista ja silti näytti edelleen lihavalta: isot lantioluut ja leveä rintakehä vain paistoi nahan läpi eikä saanut tungettua edes 28 tuuman farkkuja jalkaan. En oikeasti usko että on montaa 165-senttistä, joka ei saa 50 kiloisena tungettua 28 tuuman farkkuja jalkaan, saati jonka rintakehän ympärys rintojen alta on vielä silloinkin 75 vaikka se on pelkkää luuta ja nahkaa. Ja vyötäröäkään ei näy, kun tasapaksu rintakehä jatkuu tosi alas ja ne lantion luut ovat niin isot. Nuo ylemmät lantioluut on sen verran epänormaalin isot että 50 kiloisena ne haittasi jopa ärsyttävinä möykkyinä nukkumista ja niitä kolhi joka paikkaan.
Ja siihen laihduttamiseen tarvii oikeasti todella paljon motivaatiota ja itsekuria, koska mun kohdalla se ei onnistu kuin syömällä kerran tai max. kahdesti päivässä jotain superterveellistä. Testattu on, muille sopivilla laihdutusruokavalioilla, joilla syödään muutaman tunnin välein, ei mulla paino tipu grammaakaan, pikemminkin vain nousee. Ja tuossa 50 kilossa myöskin pysyi vain syömällä kerran tai max. kahdesti päivässä. Nykyään paino on jo ylipainon rajoilla 68kg eikä se siitä mihinkään tipu. Ennen se paino josta ei millään saanut painoa alas oli 62kg, mutta astmalääkityksen myötä se pomppasi muutamassa kuukaudessa tuonne 68 kiloon ja nyt sitä ei saa siitä alas enää. En tiedä onko kilpirauhasen vajaatoiminnallakin asiaan vaikutuksensa. Mutta se on kuitenkin fakta että pitäis pystyä siihen max. kaksi kertaa päivässä syömiseen ja sen ruoan pitäis olla pelkkiä kasviksia, proteiinia ja hyvää rasvaa. Eli vähän joutuu olemaan nälässä ja sen takia siitä kuurista aina lipsuu. Ja uskon että suuri vaikutus lipsumiseen on sillä kun tietää ettei ikinä siroksi tai kauniiksi muutu. Tuntuu että se motivaatio ja itsekuri löytyisi paljon helpommin jos sitä edes muuttuisi kauniiksi laihdutuksen jälkeen tai saisi edes siron kropan.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kyllä erikoiset käsitykset tukevasta. Itse olen myös 165 cm, ja mulle ei ole koskaan teininäkään mennyt tuumakokoa 30" pienemmät farkut, syystä että olen kropanmalliltani sellainen että on ylhäältä asti leveä ns. korkea lantio. Ja tuo liivien ympärysmitta on aina ollut 75. En todellakaan pitänyt itseäni rotevana tai tukevana silti nuorena, kun painoin jotain 50 kg, vaikka näin olikin asiat. Kurvikkaana vaan, mitä pidin oikeinkin viehättävänä piirteenä.
Sinäkin lienet ns. 8-vartalotyyppiä, eli korkealantioista lajia. Sen saa puettua oikein valituilla vaatteilla oikein nätiksi, tästä aiheesta onkin täällä keskustelu tänään toisessa ketjussa joka käsitteli vartalotyyppejä.
No ehkä mulla vaikuttaa tukevaan vaikutelmaan sitten vielä lisäksi se että mulla on myös tosi isot rinnat ja raajatkaan eivät ole sirot. Esim. käsissä nuo taipeen luut on myöskin järkyttävän kokoiset. Eikä sitä minkäälaista vyötäröä tosiaan ole. Pitääpä kuitenkin etsiä se toinen ketju. En ole tätä palstaa lukenut niin en oo siksi bongannut. Epäilen kuitenkin että siinä suositellaan käyttämään jotain tunikoita joissa on leikkaus heti rintojen alla ja ne ei mun päälle mahdu rintojen kohdalta koskaan tai se leikkaus tulee keskelle rintoja.
-aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kyllä erikoiset käsitykset tukevasta. Itse olen myös 165 cm, ja mulle ei ole koskaan teininäkään mennyt tuumakokoa 30" pienemmät farkut, syystä että olen kropanmalliltani sellainen että on ylhäältä asti leveä ns. korkea lantio. Ja tuo liivien ympärysmitta on aina ollut 75. En todellakaan pitänyt itseäni rotevana tai tukevana silti nuorena, kun painoin jotain 50 kg, vaikka näin olikin asiat. Kurvikkaana vaan, mitä pidin oikeinkin viehättävänä piirteenä.
Sinäkin lienet ns. 8-vartalotyyppiä, eli korkealantioista lajia. Sen saa puettua oikein valituilla vaatteilla oikein nätiksi, tästä aiheesta onkin täällä keskustelu tänään toisessa ketjussa joka käsitteli vartalotyyppejä.
No ehkä mulla vaikuttaa tukevaan vaikutelmaan sitten vielä lisäksi se että mulla on myös tosi isot rinnat ja raajatkaan eivät ole sirot. Esim. käsissä nuo taipeen luut on myöskin järkyttävän kokoiset. Eikä sitä minkäälaista vyötäröä tosiaan ole. Pitääpä kuitenkin etsiä se toinen ketju. En ole tätä palstaa lukenut niin en oo siksi bongannut. Epäilen kuitenkin että siinä suositellaan käyttämään jotain tunikoita joissa on leikkaus heti rintojen alla ja ne ei mun päälle mahdu rintojen kohdalta koskaan tai se leikkaus tulee keskelle rintoja.
-aloittaja
No, mulla on 75G-kokoiset tissit ja ei sovi mullekaan tunikat yhtään ;) Tosin mulla on kapea vyötärö, se vaan on aika ylhäällä ja sen alla heti levenee jyrkästi lantioluut.
Tässä on se keskustelu mistä puhuin http://www.vauva.fi/keskustelu/2629011/miten_maaritetaan_oma_vartalonma…
Mä ainakin laihdutan terveyssyistä, en ulkonäkö. Ulkonäöltäni kaunista minusta ei tule siksikään että ikää on 42 v. Enkä ollut nuorena ja hoikkanakaan kaunis.
Voisko joku linkata sen vartalotyyppejä käsittelevän ketjun? En löydä sitä
-aloittaja
Ai hups kiitos. Joku jo linkkasikin näköjään. En huomannut päivttää tätä sivua ennen kuin kirjoitin tuon kommentin
-aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku linkata sen vartalotyyppejä käsittelevän ketjun? En löydä sitä
-aloittaja
Linkki on tuossa viestissä nro 4