Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihi isäni

Vierailija
05.08.2016 |

Ai että sapettaa.

Vierailemme isäni kanssa puolin ja toisin. Välimatkaa on n. 300km. Hänen ei tarvinnut viimeksi maksaa mistään käydessään meillä. Onnibussin kyydit maksoivat 10€. Tarjosimme useamman päivän ruoat ja viinit sekä konjakit. Hyvin maistui. Kuskasimme autolla nähtävyyksille (ei tarvinnut maksaa bussista). Maksoimme parkkihallimaksut. Mitään ei tarjonnut missään.

Nyt tulimme juuri hänen luotaan. Oli vaihtanut auton. Tehnyt remonttia. Suunnittelee ulkomaanmatkaa. Viivyimme yhden päivän ja yön, koska oli muitakin vierailukohteita. Tarjosi pienen ruoan. (meillä kasvavia lapsia - ei riittänyt). Halusi käydä kanssamme lettukahveilla kaupungilla. Kassalla selvisi, että suostuisi maksamaan vain lapsillemme. Siinä sitten sekoiltiin hän, lapset ja me aikuiset sekä kassa, että kukahan nyt maksaa ja mitä... Että osaa olla pihi mies.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa - ahneus huipussaan. Olen lopettanut kaikenlaisen hyysäämisen ja paapomisen, jokainen huolehtikoon itsestään. Pahinta on kuitenkin röyhkeys, kaikki otetaan iloisesti vastaan mutta mistään ei luovuta toisen hyväksi.

Vierailija
2/16 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan isälläsi on mennyt rahaa sinun kasvattamiseesi aikuiseksi?

Isäsi rahat ovat isäsi rahoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pihi on ollut koko ikänsä. Sijoituksiakin on vaikka minkä verran. Summista ei puhu. Vihjailee vain, että siinä on sinulle ja veljellesi sitten aikanaan jakamista. Ilmeisesti siihen asti pitää odotella, että summista saa mitään tietää.

Joskus kun on lapsille laittanut rahaa heidän tileilleen syntymäpäivälahjaksi, tuumaa vaan, että sieltäpä sitten tililtä näette, minkä verran laitoin. Ei voi heti summaa kertoa. Jännitetän sitten, niin kauan kun tiliote tulee.

En ole edes hänen rahansa perään. Pärjään hyvin ilmankin. Nolottaa vain tuollaiset kahvilan kassalla puljaamiset "minä maksan tämän ja tuon näistä meidän isomman porukan tilauksista". Jumaliste. Jos porukalla mennään tilaamaan syötävät ja juotavat, niin otetaan yksi lasku eikä jäädä siihen kassalle arpomaan kuka maksaa ja mitä. Kele. Eikö voisi ihan hyvää hyvyyttään lapsellensa kerran vuoteen tarjota alle 10€ maksavan kahvin ja kahvileivän?

Vierailija
4/16 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen oli ap

Vierailija
5/16 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin isä on pihi. Ei ole koskaan antanut kouluikäiselle tytölleni mitään synttärilahjaa.Voi että seurusteluaikana hävetti, kun kutsui mut ja poikakaverin sellaiseen lohenongintapaikkaan ja tokaisi et jos itse maksaisitte lohet. Hänellä kalleimmat kännyt ja vempaimet itsellään ja virkamiehen eläke.

Vierailija
6/16 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu kyllähän tuo kuulostaa ihmistyyppinä tutulta. Muo on joskus hävettäny yksinkertaisesti niin paljon että oon maksanu koko paskan jos alkaa sellanen kikkailu ja väittely vaikka kassalla. Jostain muutamista euroista

Vierailija
7/16 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammankin kerran on käynyt niin, että ravintolassa ollessamme laskun tullessa pöytään isä on katsellut muualle tai hölmönä meitä, että kuka maksaa. Kertaakaan ei tarjoudu itse kustantamaan. Olen niin suivaantunut näistä, etten jaksa etukäteen (kuten tietysti pitäisi) käydä keskustelua, että "tällä kertaa sinä sitten voisit maksaa, koska me olemme tehneet sen niin monasti".

Juu - itseasiassa kerran muistan käyneen seuraavalla tavalla. Vihjasin ennen ravintolaan menoa, että olisi hänen vuoro maksaa. Sitten sen tekikin suurieleisesti tarjoilijalle kertoen, että "minä sitten maksan tämän kaiken". Meille myös pitkin lausein kertoi, että kun te nyt olette minua kuljettaneet ja syöttäneet jne. Kerran.

Isän rahankäyttö on jäänyt mieleen lapsuudesta asti. Koskaan en saanut häneltä rahaa mihinkään, koska sitä ei ollut (vaikka oli). Paljon myöhemmin tajusin, mitä "ei ole" tarkoittaa: Rahapussissa ei ole. Tilillä kyllä.

ap

Vierailija
8/16 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaa, tämä olikin lompakkoloisten ketju, jossa keskustelevien loisten mielestä kaikkien miesten rahat kuuluu lompakkoloisten käyttöön. Toivottavasti aloittaja jää perinnöttömäksi.

Vierailija
9/16 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että sapettaa.

Vierailemme isäni kanssa puolin ja toisin. Välimatkaa on n. 300km. Hänen ei tarvinnut viimeksi maksaa mistään käydessään meillä. Onnibussin kyydit maksoivat 10€. Tarjosimme useamman päivän ruoat ja viinit sekä konjakit. Hyvin maistui. Kuskasimme autolla nähtävyyksille (ei tarvinnut maksaa bussista). Maksoimme parkkihallimaksut. Mitään ei tarjonnut missään.

Nyt tulimme juuri hänen luotaan. Oli vaihtanut auton. Tehnyt remonttia. Suunnittelee ulkomaanmatkaa. Viivyimme yhden päivän ja yön, koska oli muitakin vierailukohteita. Tarjosi pienen ruoan. (meillä kasvavia lapsia - ei riittänyt). Halusi käydä kanssamme lettukahveilla kaupungilla. Kassalla selvisi, että suostuisi maksamaan vain lapsillemme. Siinä sitten sekoiltiin hän, lapset ja me aikuiset sekä kassa, että kukahan nyt maksaa ja mitä... Että osaa olla pihi mies.

Kuulostaa ihan anopilta. Lisäksi ruikuttaa koko ajan kuinka ei ole rahaa. Maailman itsekkäin ihminen

Vierailija
10/16 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vanhempani ovat kuolleet, joten eipä tule tuollaisia ongelmia.

Eikä edes miehen kanssa, koska hänen mielestään hän tarjoaa minulle ja asiasta ei keskustella.  Emme ole keskustelleet.

Vierailija
11/16 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissaan te varakkaitten vanhempien lapset kustannatte vanhemmillene riemumielin kaiken?

Vierailija
12/16 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Isäni - lompakkoloinen tulossa taas kylään passattavaksi.

Vierailija
13/16 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissaan te varakkaitten vanhempien lapset kustannatte vanhemmillene riemumielin kaiken?

Juu, ihan pyytteettömästi ilman taka-ajatuksiahan me!

Vierailija
14/16 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useammankin kerran on käynyt niin, että ravintolassa ollessamme laskun tullessa pöytään isä on katsellut muualle tai hölmönä meitä, että kuka maksaa. Kertaakaan ei tarjoudu itse kustantamaan. Olen niin suivaantunut näistä, etten jaksa etukäteen (kuten tietysti pitäisi) käydä keskustelua, että "tällä kertaa sinä sitten voisit maksaa, koska me olemme tehneet sen niin monasti".

Juu - itseasiassa kerran muistan käyneen seuraavalla tavalla. Vihjasin ennen ravintolaan menoa, että olisi hänen vuoro maksaa. Sitten sen tekikin suurieleisesti tarjoilijalle kertoen, että "minä sitten maksan tämän kaiken". Meille myös pitkin lausein kertoi, että kun te nyt olette minua kuljettaneet ja syöttäneet jne. Kerran.

Isän rahankäyttö on jäänyt mieleen lapsuudesta asti. Koskaan en saanut häneltä rahaa mihinkään, koska sitä ei ollut (vaikka oli). Paljon myöhemmin tajusin, mitä "ei ole" tarkoittaa: Rahapussissa ei ole. Tilillä kyllä.

ap

Jos asia oikeasti häiritsee, lakkaa maksamasta isäsi kuluja. Ravintolassa voit helposti sanoa tarjoilijalle, että sinä maksat nämä oman perheen kulut ja hän maksaa omansa. Sama kahviloissa ja vastaavissa: laita lapset menemään edeltä, mene itse seuraavaksi ja laita kassalla stoppi isäsi kohdalle. Jos taas pelkät nolot tilanteet ovat ongelmana, voit ennakoida ja mennä itse joko ensimmäisenä tai viimeisenä jonoon ja maksaa omat siinä kätevästi. 

Ei isäsi tuosta muutu etkä saa häntä vastavuoroisesti teille tarjoamaan. Parempi on siis lopettaa hänelle tarjoaminen, jos asia sinua vaivaa, tai sitten hyväksyä epäarvoisuus käytännöissä. Joka tapauksessa saat pihin miehen säästöt sitten perintönä, ettet varmaan häviölle jää loppupeleissä.

Vierailija
15/16 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kuullut vastaavassa tapauksessa selitykseksi sen, että on eri asia, että yksi maksaa yhden sijasta viisi, kuin että perhe maksaa neljän sijasta viisi eli vain yhden ylimääräisen.

Oman isäni kanssa ei tuollaista tosin ole ollut. Tarjoaa ihan mielellään. Taitaa olla huono omatunto, kun painosti sairaan äiti tekemään keskinäisen testamentin (äitini olisi halunnut minun perivän hänet jo nyt).

Vierailija
16/16 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän näitä riittää. Yks kaverini kiroili kun meni ruohonleikkuri rikki (moottori tippu kun pelti oli laho). Ajattelin auttaa kaveria ja sanoin että minulla oli yksi peruskorjattu leikkuri, kaveri kysyi mitä maksaa, sanoin että 10e (piti kalliina). Ostetaan nyt kun tähän hätään ei muualta saa tai ovat niin kalliita. Mulla meni sen kunnostukseen 30e, kaveri soitti tuokion kuluttua ja raivosi siellä että paskan myit pensahana vuotaa pensaa, kävin katsomassa, tippuihan sieltä pensaa 2 tippaa minuutissa. Kaveri sanoi kun tässä on näin iso vika niin annappa 5e takaisin, annoin 15e ja otin koneen sanoin kun tästä oli niin hirveä vaiva niin saat pitää rahat. Ostin pensahanaan 1e tiivisterenkaan, vot tippuminen loppui siihen. Naapurini kirosi omaa konettaan, tää helvata ei lähe käymään. Vastasin että mulla olisi huollettu kone mutta se on kallis 40e, naapurini sanoi että halpaa ei saa hyvällä. Sanoin että koneessa on kahdenvuoden takuu, nyt se on pöristellyt viissiin viisivuotta "kalliin" ruohonleikkurin kanssa. Että näin