Voiko häävierailta tiedustella, paljonko he syövät?
Kun on se lanka, jossa meinataan tarjota 100g ruokaa naisille ja 200g miehille. Jos rahasta on tiukkaa, voinko kysyä vierailta etukäteen, paljonko he syövät? Vai voinko jo etukäteen varata naisille vähemmän? Onko 100g tarpeeksi?
Kommentit (403)
Santsikierroksella saa toisen perunan ja salaattia?
Et vastannu miten aiot hoitaa sen annostelun. 3 eri annoskokoa lautasille? Vai pitääkö vieraan sanoa 100, 200 vai 300g? Vai onko se kaikille se 100g ja sitten voi ottaa "hiukan" enemmän salaattia ja perunaa? Lisää ei saa hakea?
Enemmänhän se kakku maksaa! Säästäisit mielummim jostain toisesta kohtaa. 50e halvempi hotellihuone häämatkalla tjsp.
Yleensä ravintoloissa pelkkä pihvi hampurilaisten välissä on jo sen 180-200g
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset saavat ottaa ruokaa juuri niin paljon kuin siinä tilanteessa haluavat ottaa mutta 300g tai alle ja meille pitää ilmoittaa ensin. Ei haluta hävikkiä. Ja joudun toistamaan samoja asioita sen takia, koska täällä kysytään samoja kysymyksiä uudelleen. :'-( Halutaan tarjota ruokaa mutta ei ole varaa tarjota enempää. Me teemme parhaamme.
-ap
Miksi et voi varata automaattisesti jokaiselle 300 g per vieras? Miksi et voi pakastaa sitten sitä ruokamäärää joka mahdollisesti jää yli? Näin ei tule hävikkiä.
Apua! Vastasin kyllä! Äiti ja sisko annostelee vieraille 100g-300g ruokaa. Perunaa ja salaattia saa syödä! Häämatkaa ja hotelleita ei ole.
-ap
Kysy kuten sukulaisemme muinoin saksalaiselta aamuiaisvieraalta: "Essen Sie viel?" Viel = äännettynä fiil = viiliä (saksaksi paljon)
Vierailija kirjoitti:
Apua! Vastasin kyllä! Äiti ja sisko annostelee vieraille 100g-300g ruokaa. Perunaa ja salaattia saa syödä! Häämatkaa ja hotelleita ei ole.
-ap
Miksi et voi varata automaattisesti jokaiselle 300 g per vieras? Miksi et voi pakastaa sitten sitä ruokamäärää joka mahdollisesti jää yli? Näin ei tule hävikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä siis on jo halpa ruoka valittuna mutta eikö määräksi kannata kuitenkin valita juuri se mikä myös syödään? Ehdottakaa te sitä grammamäärää mitä olen kysynyt. 400g on minusta liikaa. Makaroonilaatikot ja muut tulee varmaan 400g rasioissa mutta kun puolestakin jo täyttyy. Ei ole 200kg miehiä tietääkseni tulossa juhliin. Mitä haittaa jos kysyy valmiiksi ruokamäärän. :'-(
Keitto ei käy, koska siitä ei täyty eikä mieskään halua sitä ruuaksi.
Montako henkeä olitte ajatellut kutsua? Jos ei rahasta ole kysymys, niin pöperöä oikeasti pitää olla niin paljon, että nälkäisimmilläkin maha täyttyy. Yksi omenakin voi painaa lähes sata grammaa.
Minä en pidä karjalanpaistista niin en halua ostaa ylimääräistä karjalanpaistia pakkaseen... Eikö ole kaikin puolin parempi ostaa sen verran kuin OIKEASTI syödään.
-ap
Ratkaisu: Pöytiin tarjoilu ei buffettia ja satsaat jälkiruokaan
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä karjalanpaistista niin en halua ostaa ylimääräistä karjalanpaistia pakkaseen... Eikö ole kaikin puolin parempi ostaa sen verran kuin OIKEASTI syödään.
-ap
Lähetä mulle loput.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Sanoit että miehesi tykkää karjalanpaistista. Miksei hän voi syödä niitä kärpäsenpaskan jämiä sitten pikkuhiljaa sieltä pois? Voin pistää pääni pantiksi että se kaikki ruoka menee mitä esille pistätte; kyllä ihmiset syö.
Miten olis laihialainen kesäkeitto eli vettä kukkalautaselta kun kerta sieltäpäin näytät olevan kotoisin?
Ap varmaan kysyy mieheltäänkin ennen hääyötä haluaako 1 min suuseksiä, 2 min vai peräti seksinnälkäisenä 3 min. Saa valita minkä vaan, kunhan etukäteen ilmoittaa. Sama yhdyntään. Haluaa tarjota, mutta pitäähän sitä rajansa seksilläkin olla!
Siitä jäisi paljon yli jos moni vieraista olisikin pieniruokainen (100g) ja niin se onkin että moni vieras on nainen. Voisin tietty ostaa 300g/vieras mutta sitten menee hirveitä määriä hukkaan. Kun etukäteen kysyn hienovaraisesti Facebookissa, paljonko tullaan syömään, ostan juuri sen verran kuin tarvitaan. Mies pitää mutta ei sekään voi syödä jättimäärää karjalanpaistia.
Me laitetaan karjalanpaisti ihan itse miehen ja miehen vanhempien kanssa ja kakuksi on kääretorttua joka on myös itse tehtyä. Eli jälkiruokaa on tietty myös.
-ap
Mukavaa vieraille :D Tulis itelle tunne että eihän tässä kehtaa syödä ollenkaan kun 200g sapuskaa ilmeisesti syö vaan siat. Ja jos nälkä jää niin saa kyllä sitten kuivia pottuja järsiä vapaasti.
Sääli että @Satuhäät loppui.
Morsian Tuuli Tunneli os Tampio ja sulhanen PA Vatipää punnitsemassa lihapala kerrallaan annoksia häävieraiden kissankuppi-lautasille...
Seuraavaksi facekysely perseen leveydestä - pienempiä palleja mahtuu enemmän siihen pikkuruiseen "juhla"tilaan...
Ja: "Lopultakaan mikään ei ollut hyvin"
Tämä jakso olisi ollut HILLITÖN!!
Ainahan sinä saat kysyä vierailtasi mitä päähäsi pälkähtää mutta varaudu siihen, että vieraat voivat pitää sinua outona, jättää vastaamatta tai jättää jopa tulematta. Etukäteen kysymällä et saa tietää tarkalleen kuinka paljon ruokaa menee, koska joku voi jäädä pois sairastumisen takia jne.
Vierailija kirjoitti:
Siitä jäisi paljon yli jos moni vieraista olisikin pieniruokainen (100g) ja niin se onkin että moni vieras on nainen. Voisin tietty ostaa 300g/vieras mutta sitten menee hirveitä määriä hukkaan. Kun etukäteen kysyn hienovaraisesti Facebookissa, paljonko tullaan syömään, ostan juuri sen verran kuin tarvitaan. Mies pitää mutta ei sekään voi syödä jättimäärää karjalanpaistia.
Me laitetaan karjalanpaisti ihan itse miehen ja miehen vanhempien kanssa ja kakuksi on kääretorttua joka on myös itse tehtyä. Eli jälkiruokaa on tietty myös.
-ap
Sitten meillä taitaa olla ihan erilainen käsitys naisten syömisistä. Ite oon pienikokoinen nainen (156 cm, 47 kg) ja syön ihan heittämällä ton 300 g....
Mun 1v 2kk ikäinen lapsi syö kerralla 1-3 vuotiaille tarkoitetun pilttipurkin, jossa näyttää olevan 200g ruokaa. Mieti siitä ap, mitä pieniruokainen nainen syö. Ja mieti myös mitä tavallinen nainen syö ja mitä isoruokainen nainen syö.