Olen 23v. ja odotan kolmatta lastani. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (24)
niin ei tarvitse kaupassa töllöttää ja ihmetellä että miten on nuori ihminen pilannut elämänsä :D
Hoidan kaikki lapseni 3v. asti kokonaan kotona jonka jälkeen lähtevät 2x viikossa osapäivähoitoon ja seurakunnan kerhoon kerran viikossa.
En tiedä miten kauan olen kotona mutta ei täältä mikään kiire ole minnekään Siwan kassalle "uraputkeen" :D
-Ap
Oletko naimisissa?
Onko kaikilla lapsilla sama isä?
niin ei tarvitse kaupassa töllöttää ja ihmetellä että miten on nuori ihminen pilannut elämänsä :D
Hoidan kaikki lapseni 3v. asti kokonaan kotona jonka jälkeen lähtevät 2x viikossa osapäivähoitoon ja seurakunnan kerhoon kerran viikossa.
En tiedä miten kauan olen kotona mutta ei täältä mikään kiire ole minnekään Siwan kassalle "uraputkeen" :D
-Ap
Vähätteletkö kenties kassatyöntekijöitä? Elele sinä siellä vain yhteiskunnan tuilla mutta älä vähättele niitä, jotka tekevät työtä.
ovat nuoruuteni avioliitosta, minulla on nyt uusi avomies jonka kanssa tulee tämä vauva ja on hänelle ensimmäinen lapsi.
Toivottavasti mennään naimisiin ja ollaan aina yhdessä ja kartutetaan lapsilaumaa :D
Terveisiä tutuille!
-Ap
-ApVähätteletkö kenties kassatyöntekijöitä? Elele sinä siellä vain yhteiskunnan tuilla mutta älä vähättele niitä, jotka tekevät työtä.
Eipä voi taas kun nauraa. Jotkut tosiaan ovat sitä mieltä , että kotiäidit elelee tuilla, ei hyvää päivää. Paljonhan tässä elellään juu, tehdään täyspäivästä ja yöllistä hommaa ja se korvaus on mullakin neljästä lapsesta vaivaset 320e/kk Joten se siitä yhteiskunnan tuilla elelemisestä.
mutta sama närkästys syntyi. Katsos kun jonkun on tehtävä töitä että toiset voi olla kotona. Kun ei ilmaista rahaa ole olemassakaan. Ja jonkun on siellä kassalla oltava että saadaan ruoka ostettua.
mä olen niin kurkkuani myöten täynnä näitä joilla ei ikinä kiire töihin tai opiskelemaan. Siinä on sitten hyvä elellä yhteiskunnan tuella
mutta sama närkästys syntyi. Katsos kun jonkun on tehtävä töitä että toiset voi olla kotona. Kun ei ilmaista rahaa ole olemassakaan. Ja jonkun on siellä kassalla oltava että saadaan ruoka ostettua.
mä olen niin kurkkuani myöten täynnä näitä joilla ei ikinä kiire töihin tai opiskelemaan. Siinä on sitten hyvä elellä yhteiskunnan tuella
Oma on valinta. itse kotona, vaikka ei tästä mitään hyödy. Opiskelut kyllä suoritettu, mutta töihin ei kiire ja kaikki tämä rakkaudesta lapsiin. Toiset painaa töissä, ja lapset vailla vanhempia. Oma on valinta. Ottaako päähän, jos ei ole kanttia jäädä lasten kanssa kotiin? Mua taas niin ottaa päähän sellaiset jotka kuvittelee olevansa jotain muita parempaa siellä töissä käymällä. Elämässä kerkeää, lapset ovat pieniä vain hetken.
Itse asiassa yhteiskunnalle tulee halvemmaksi kotiäiti joka siis hoitaa lapsensa kotona kuin hoitopaikan järjestäminen niille kolmelle lapselle. On hienoa, että joku tekee lisää kansalaisia Suomeen ja vielä hoitaa itse lapsensa! Kolmen pienen lapsen hoitaminen kotona yksin ei ole mitään ihan kevyttä hommaa joka hetki.
Sorry, olen uusi täällä!
Niin en tod. väheksy työssäkäyntiä enkä kassatyötä!
En vaan ole kiirehtimässä töihin sillä ehdin istua vielä sen 30v. vähintään siellä kassalla tai siivoojana.
Ekat lapset on 4v. ja 5v.
Itsekin tulen taas saamaan sen minimi-äitiyspäivärahan, eipä me paljo tukia saada.
-Ap
tosiaan ilmaista ole, kotiäidillekään.
Tsemppiä vaan kaikki kotiäidit, teette arvokasta työtä!
t. työssäkäyvä äiti-ihminen
olet nuorena paljon ehtinyt. No, totta puhuen aluksi kadehdinkin - itse olen "jo" 25-v ja mulla "vasta" kaksi lasta - mutta sitten luin pidemmälle: alikoulutette ja uusperheessä, ei mitenkään kadehdittava asema, päinvastoin.
Älä nyt ala kun et tiedä. minulla on kuusi lasta ja olen heidät kyllä hoitanut. Yhteensä olen ollut kotona 12 vuotta. Mutta kysymys oli enemmän siitä, että kuulostaa niin pahalta kun jollekin kelpaa vain tietyt työt.
Ehkä tama kimposi enemmän toisesta tapauksesta, mutta kyllä taas tuossa edellisessä viestissä paistoi selvä halveksunta töissäkäyviä kohtaan. Kun hehän eivät hoida lapsia. ja kun olen kumpaakin tehnyt voin sanoa, että tuhat kertaa rankempaa on olla töissä aj hoitaa kotihommat ja lasten harrastukset ja muut asiat kuin olla vaan kotona. katsos kun yhtä paljon ne töissäolevienkin lapset sairastaavt, valvovat öisin jne. Enhän minä ole kuin 7 tuntia päivvässä (joista 2tuntia päiväunia) poissa lasteni elämästä.
Mutta kun jonkun on niitä töitäkin tehtävä, jotta osa saa yhteiskunnan tukia, näin se vaan menee.
Ensinnäkin kalliimmaksi päiväkotilapset tulee yhteiskunnalle kuin kotona hoidetut. Toiseksi, yhteiskunta tukee niin vähän kotiäitejä että harva enää voi jäädä hoitamaan lapsiaan kotiin ihan taloudellisen tilanteen takia. Ja ne jotka jäävät, sitkuttelevat pienillä rahoilla. Kuten minä. Mutta olenkin kotona lasteni, en rahan takia. Töihin paluu on edessä parin vuoden kuluttua, ja sitten se loma toimistossa koitttaa:) Ei tarvitse jokapäivä juosta pää kolmantena jalkana, ja siitä ilosta sentään maksetaan. Tuntuu että jotkut ovat vaan kateellisia siitä, että toiset äidit voivat jäädä lasten kanssa kotiin . Siitä varmaan johtuu tuo älytön kuvitelma yhteiskunnan tuilla elämisestä.
olet nuorena paljon ehtinyt. No, totta puhuen aluksi kadehdinkin - itse olen "jo" 25-v ja mulla "vasta" kaksi lasta - mutta sitten luin pidemmälle: alikoulutette ja uusperheessä, ei mitenkään kadehdittava asema, päinvastoin.
Ja mitä vikaa on uusperheessä?
työntekijätkin sinne siwan kassalle, että hyvä vain ap. Tee mieluumin vielä enemmän lapsia. Sehän on luonnollista naisihmiselle halu olla äiti ja hoivata kotona!
Teille neropateille, jotka haukutte kotiäitejä yhteiskunnan loisiksi, menkää itseenne ja nähkää itsenne joskus 50 vuoden päästä. Kuka TEIDÄT sitten hoitaa???????
Tämä yhteiskunta on mätä, onneksi edes joku nuori haluaa saada luonnollisesti omia lapsia, eikä sitten vasta yli 40 vuotiaana tarkoin suunnitellun hedelmöityshoitojen kautta saadun ainokaisen, jolle kasataan koko suvun odotukset ja joka todennäköisesti sairastaa monia sairauksia äitinsä iän ja epäluonnollisen alkunsa tähden. Ei millään pahalla.
ja menty yksiin jonkun toisen kanssa. Av(i)oerohan on aina epäonnistuminen! Ja ap:n viittaus Siwan kassaan tarkoittanee, ettei hänellä ole akateemista koulutusta.
Vaikka ollaankin ihan törkeän köyhiä ja kaikki halveksuu uusperheen nuorta äitiä niin silti rakastan hirveästi lapsiani ja haluan kotona olla vaikka se on rankkaa.
Tai no joskus kyllä katson uusia hienoja taloja ja autoja vähän sillä silmällä, mutta sitten taas muistan että eivät ne sen onnellisemmaksi tee. Päinvastoin jopa joskus sen perusteella mitä olen nähnyt, samat ongelmat ne näyttää kaikilla äideillä olevan :)
Ap
Sama täällä. 23 vuotiaana olin kolmen äiti, nyt kolmekymppisenä kuuden. No klysytään vaikka et, hoidatko lapsia kotona? Onko lisää lapsia suunnitteilla?