Velkajärjestely vai maailman vanhin ammatti?
Voisin trollina esittää kysymyksen olevani kyseisen kysymyksen äärellä, mutta en sitä tee. Kuvitellaan hypoteettinen tilanne. 30 vee nainen on pahasti velkaantunut. Hänen palkkatulonsa menee elämiseen, eikä velkojen lyhentämiseen jää rahaa. Naisella on 3 vaihtoehtoa:
1. Hakeutua velkajärjestelyyn. Velat leikataan ja tästä aiheutuu vahinkoa velkojille luottotappioina. Kuvitellaan, että yksi velkoja olisi sukulainen, joka on antanut takauksen ja hän takaajana tietysti joutuu maksamaan velan, jos tämän naisen osalta velkaa leikataan.
2. Ryvetä 15 vuotta ulosotossa ja maksaa viivästyskorkoja ja odottaa, että velat vanhenevat.
3. Tehdä sivutyönä maailman vanhinta ammattia ja tienata esim 600 euroa/kk (eli 3 kertaa kuukaudessa) ja maksaa kaikki velat pois noin 3 vuodessa.
Siinäpä teille kysymys. Toivottavasti saadaan hyvää keskustelua aikaiseksi..
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä on oletus, että nainen myisi aina jossakin vaiheessa seksiä jos elämä kolhii tarpeeksi pahasti? Itse en myy, kuolen mieluumin. Eihän miehetkään myy.
Miehet eivät myy seksiä, koska tuotteelle ei juuri ole kysyntää. Naisilla tämä mahdollisuus on.
Tottakai velkajärjestely on paras vaihtoehto. Ei Suomessa kenenkään ole pakko myydä itseään. Ihan naurettava kysymyksenasettelu.
Muitakin pimeitä rahantienaamistapoja on, esim kirpputorimyynti. Käteisellä ruoka ja vähittäistavarat, laskut ja lyhennykset palkkatuloista.
Vierailija kirjoitti:
1 tai 2. En myisi seksiä mistään hinnasta koskaan. Seksi on kuitenkin elämäni yksi tärkeimmistä asioista, ei olisi syytä elää, jos ei enää voisi nauttia omasta seksuaalisuudestaan. En pystyisi vain antamaan olematta itse kiihottumatta.
No onko sinulla kokemusta tai pystytkö mielestäsi muuten samaistumaan siihen tuskaan, jollaista pahat rahavaikeudet aiheuttavat?
Voisin ehkä myydä seksiä, jos olisi siistit vakiasiakkaat, eikä niitä tarvitsisi etsiä. Tämän takia varmaan sutenöörejä on aina ollut. Se ilmoittelu ja etsiminen on melkein yhtä nöyryyttävää kuin itse akti, ja halukkaita ostajia voi tulla liikaakin. Olisi helpottavaa, kun joku seuloisi valmiiksi.
Toisaalta olen käynyt treffeillä ihan siistien ja miellyttävien miesten kanssa, enkä silti ikinä voisi mennä useimpien kanssa sänkyyn, en vaikka maksaisivat. En tiedä sitten olisiko seksi helpompaa, kun kyseessä ei olisi suhdeviritys vaan pelkkä seksi.
Olen ollut pahoissa taloudellisissa vaikeuksissa ja vakavasti seksin myymistä itsekin harkinnut, mutta en ole kuitenkaan toteuttanut. Ehkä se kertoo jotain asian helppoudesta/vaikeudesta. Jotenkin varastaminenkin tuntuisi helpommalta, vaikka ei sekään arvoilleni sopisi. Köyhällä ei ole muuta kuin ylpeys, siitä haluaa pitää kiinni.
Se on muuten rypeä, ei ryvetä :-)
Vierailija kirjoitti:
Voisin ehkä myydä seksiä, jos olisi siistit vakiasiakkaat, eikä niitä tarvitsisi etsiä. Tämän takia varmaan sutenöörejä on aina ollut. Se ilmoittelu ja etsiminen on melkein yhtä nöyryyttävää kuin itse akti, ja halukkaita ostajia voi tulla liikaakin. Olisi helpottavaa, kun joku seuloisi valmiiksi.
Toisaalta olen käynyt treffeillä ihan siistien ja miellyttävien miesten kanssa, enkä silti ikinä voisi mennä useimpien kanssa sänkyyn, en vaikka maksaisivat. En tiedä sitten olisiko seksi helpompaa, kun kyseessä ei olisi suhdeviritys vaan pelkkä seksi.
Olen ollut pahoissa taloudellisissa vaikeuksissa ja vakavasti seksin myymistä itsekin harkinnut, mutta en ole kuitenkaan toteuttanut. Ehkä se kertoo jotain asian helppoudesta/vaikeudesta. Jotenkin varastaminenkin tuntuisi helpommalta, vaikka ei sekään arvoilleni sopisi. Köyhällä ei ole muuta kuin ylpeys, siitä haluaa pitää kiinni.
Niiden velkojen kaataminen muiden päälle ei ilmeisesti käy sen ylpeyden päälle? T. Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Veloittaisin kyllä huomattavasti enemmän kuin 200€ kerta. Jos joutuisi pakon edessä olemaan makuualustana joillekin lihaville, haiseville, rumille junteille, niin taksa olisi aivan muuta kuin 200 per/akti. Siitä kidutuksesta on veloitettava kunnon taksa.
Niin mutta kuka maksaisi huomattavsti enemmän, ja miksi?
Etenkin jos ei ole nuori enää, saa olla aika spesiaali että joku maksaisi yli markkinahinnan.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai velkajärjestely on paras vaihtoehto. Ei Suomessa kenenkään ole pakko myydä itseään. Ihan naurettava kysymyksenasettelu.
Muitakin pimeitä rahantienaamistapoja on, esim kirpputorimyynti. Käteisellä ruoka ja vähittäistavarat, laskut ja lyhennykset palkkatuloista.
Miten niin naurettava kysymyksen asettelu?
Onko joku väittänyt, että olisi pakko myydä? Jos oikein tarkasti luet aloituksen, niin ehkä huomaat, että on myös kaksi muuta vaihtoehtoa... Sinäänsä tuntuu pahalta, että sinä pidät ihmisen hätää naurettavana. Jos et tiennyt, niin aloituksen hypoteettinen kysymys koskee teoreettisesti kymmeniä tuhansia suomalaisia.
ja p.s aloituksessa en puhu pimeistä tavoista ansaita. Ap
Päätyön palkalla maksat velat ja laskut. Sivutyön rahalla ostat kaupasta ruokaa ja muutenki käytät kätrisenä. Ei tarvi pankkii tallettaa.
Kiihottavaa velkainen epätoivoinen nainen. M28
Itsensä myyminen ei muuten ole maailman vanhin ammatti.
Ja en, en myisi itseäni koskaan, en mistään hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Itsensä myyminen ei muuten ole maailman vanhin ammatti.
Ja en, en myisi itseäni koskaan, en mistään hinnasta.
Kaikki varmasti ymmärtää täss yhteydessä, mitä "maailman vanhimmalla ammatilla" tarkoitan. En ala tässä ketjussa väittelemään historiasta.. Ap
Moi. Ostan sulta persettä ja maksan 200 euroa/tunti. Koska tavataan?
Vierailija kirjoitti:
Moi. Ostan sulta persettä ja maksan 200 euroa/tunti. Koska tavataan?
Ääliö.
Nopeammin sitä velkansa maksaisi, eräs ko. ammatin harjoittaja kustansi elämisensä ja opiskelunsa parissa vuodessa ja osti pian asunnonkin Helsingistä kun pääsi "oikeisiin töihin" ja oli kiva pesämuna alla.
Vierailija kirjoitti:
Veloittaisin kyllä huomattavasti enemmän kuin 200€ kerta. Jos joutuisi pakon edessä olemaan makuualustana joillekin lihaville, haiseville, rumille junteille, niin taksa olisi aivan muuta kuin 200 per/akti. Siitä kidutuksesta on veloitettava kunnon taksa.
Otat vain siistejä vakioasiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä on oletus, että nainen myisi aina jossakin vaiheessa seksiä jos elämä kolhii tarpeeksi pahasti? Itse en myy, kuolen mieluumin. Eihän miehetkään myy.
Miehet eivät myy seksiä, koska tuotteelle ei juuri ole kysyntää. Naisilla tämä mahdollisuus on.
Toki on mahdollisuus, mutta pakko ei ole. Katsos kun kyllä ne miehetkin velkaantuvat ja selviävät asiasta ihan velkajärjestelyllä tms. Ja siitähän tässä oli kyse. Itse naisena valitsen olla myymättä seksiä, oli tilanne kuinka paha tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden velkojen kaataminen muiden päälle ei ilmeisesti käy sen ylpeyden päälle? T. Ei ap
En ole tuo jolle vastasit, mutta on se parempi vaihtoehto kuin seksin myyminen.
Miksi joitakuita ärsyttää se fakta, että kaikki eivät myisi seksiä mistään hinnasta??
Vierailija kirjoitti:
Miksi joitakuita ärsyttää se fakta, että kaikki eivät myisi seksiä mistään hinnasta??
Ei se minua ainakaan ärsytä. Minusta jokaisen tulee ymmärtää se, että tämä ketju on vain arvokeskustelua tässä ei tavallaan kukaan ole oikeassa tai väärässä. Tämä on vain moraalista pohdiskelua... AP
Pystyn kyllä. Olen itsekin veloissa tällä hetkellä. Mutta en siltikään ala myymään seksiä, koska seksi on minulle yksi syy elää. Jos menetän seksuaalisen nautintokyvyn, niin elämäni yksi parhaista asioista häviää. Mikään raha ei ole sen arvoista. Miksi ihmeessä on oletus, että nainen myisi aina jossakin vaiheessa seksiä jos elämä kolhii tarpeeksi pahasti? Itse en myy, kuolen mieluumin. Eihän miehetkään myy.