Mistä kaikista maista sinulla on sukua?
Itselläni Saksa, Ranska, Ruotsi ja Venäjä. Isä ranskalainen saksalaisilla juurilla, äiti alkujaan ruotsinvenäläinen.
Kommentit (57)
Äitini on Thaimaasta ja isä ihan suomalainen, virolaista sukua kylläkin.
Isäni on amerikkalainen. Suku tulee Australiasta (puoliverinen aboriginaali).
Kelakorttityyppi kirjoitti:
Äitini on puolalainen.
Isäni isä on puoliksi tadžikki ja puoliksi puolalainen, isän äiti taas puoliksi kirgiisi (ja puoliksi puolalainen).
Isän äidin äidillä myös sukua Intiasta, mutta sitä en yleensä tule maininneeksi.
Miksi te muutitte Suomeen?
Supisuomalainen mutta kaukaista sukua Skånesta.
Mut on adoptoitu Etiopiasta eli mun etninen tausta on etiopialainen, mut sit adoptio isän äiti on venäläinen :)
Vierailija kirjoitti:
Yksi serkku asuu Ruotsissa.
Mummon kaksi sisarta muutti Yhdysvaltoihin, joten siellä minulla on aika monta pikkuserkkua ja näiden jälkikasvua. Joitakin olen tavannutkin.
Isän isoisän sisaruksia muutti myös useampi Yhdysvaltoihin ja taisi joku mennä Kanadaankin. Näiden jälkeläisistä en tiedä.
Tietty jos kaivelee sukupuuta tarpeeksi pitkälle, niin yhdestä haarasta tulee vastaan Kauttua ruukin sepäksi vuonna 1737 Ruotsista tuotettu Erik Corell. Corellien vallonisuku on varmaan levinnyt suunnilleen koko läntiseen Eurooppaan ja molemmille Amerikan mantereille.
Täällä yksi Corell. Suvun historia on hiton mielenkiintoinen, juontaa 1400-luvun Espanjaan. Monen mutkan kautta päädytty Euraan, Kauttualle. Meillä on mm Habsburgien myöntämä suvun vaakuna ja Saksassa erään Corellien sepän paja on tänä päivänä museona.
Vierailija kirjoitti:
Mut on adoptoitu Etiopiasta eli mun etninen tausta on etiopialainen, mut sit adoptio isän äiti on venäläinen :)
Etiopialaiset on kaunis kansa ja siellä on huippujuoksijoita.
Sukujuuria on varmuudella ainakin Saksasta ja Puolasta. Suurimmaksi osaksi olen suomalainen.
Sukulaisia ei sen sijaan tällä hetkellä asu ulkomailla, kuin pari serkkua Ruotsissa ja yksi taitaa asua Englannissa.
Vierailija kirjoitti:
Isä somali.
Eli nekke.
Suomalaiset vanhemmat.
Esivanhemmissa edustajia monesta maasta.
T: tuntematon
Minulla on yksi esi-isä tullut Ruotsista 1600-luvun alussa. Toinenkin on mutta sitä ei ole varmistettu. Molemmilla henkilöillä on kymmeniä tuhansia jälkeläisiä. Muuten kaikki tunnetut esivanhemmat ovat suomalaisia. Muita sukulaisia on muuttojen takia Ruotsissa, Venäjällä, Norjassa, Tanskassa, Kanadassa, USAssa, Ukrainassa, Meksikossa, USAssa ja Indonesiassa sekä Virossa.
No geenitestin mukaan olen n. 55 % suomalainen,tulos oli minulle yllätys vaikka tiesin että äidin puolella oli Ruotsista ja Saksasta tulleet esivanhemmat 1700-luvun alussa,siis luulin tätä muualta peräisin olevaa % paljon pienemmäksi.Minulla näyttää olevan myöhemmän sukututkimuksen perusteella useampikin skandinaavinen esivanhempi eri sukuhaaroissa,joku saksalainen ja hollantilainen ja valloneja.
Karjala, Ruotsi, Espanja, Irak ( valitettavasti) , Unkari
Ei mistä, vaan missä... Ruotsi, USA ja Alankomaat
Varmaan ihan suomalaisia, tosin pieni mahdollisuus, että jotain ruotsalaista liittynyt sukuun Pohjanmaan rannikolla. Pitäisi tutkia. Olisi hauska ajatella, että joku esi-isä olisi tullut lahden toiselta puolelta.
Sukulaisia on muuttanut USA:aan, Kanadaan ja Ruotsiin.