Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaimmat voileipäkakkujen täytteet , koristeluvinkit ja muut voileipäkakkuasiat ja hullut tähän ketjuun!

Vierailija
04.08.2016 |

Eli, kertokaas parhaimmat niksinne voileipäkakkujen tekemiseen.
Itse kaipailen erityisesti täytetahnoihin vinkkejä, osaan niitä kyllä tehdä, mutta uusia makuyhdistelmiä ja niksejä kaipailisin!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeesti! Voiko kamalampaa ja enemmän pois muodista olevaa tarjottavaa keksiä kuin voileipäkakku? Olen viimeksi nähnyt voileipäkakkua juhlissa joskus 80-luvulla!

Vierailija
2/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei oikeesti! Voiko kamalampaa ja enemmän pois muodista olevaa tarjottavaa keksiä kuin voileipäkakku? Olen viimeksi nähnyt voileipäkakkua juhlissa joskus 80-luvulla!

Kamalampaa tarjottavaa on vaikka hipsteripellejen raakavegaanikakut, joten kyllä on.

Oletko käynyt juhlissa 80-luvun jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pakollisen voileipäkakkudissauksen jälkeen sitten niitä oikeita vinkkejä kehiin, kiitos ;  )

Av ei olisi av, jos aloitusta jossain vaiheessa  mollattaisi tai haukuttaisi.

Vierailija
4/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvä voileipäkakku vaan on tosi hyvää. Meilläkin juhlat tulossa sunnuntaina, taidankin tehdä voileipäkakkua :)

Vierailija
5/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuorrutan voileipäkakut tuorejuusto-sulatejuustoyhdistelmällä ja koristeluun käytän herneen versoja, kirsikkatomaatteja ja kinkkua/lohta/kanaa.

Oma suosikki on palvikinkkuvoileipäkakku, jonka täytteeksi tulee tuorejuustoa, sulatejuustoa, palvikinkkua, sinappia ja mausteita ja toiseen täytteeseen omenaa, suolakurkkua, purjoa ja juustot.a

Vierailija
6/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoneesipäällykset voivat olla aika ällöjä, mä luotan aina tuorejuustoon. Ja lapset rakastaa retiisihiiriä.

Vierailija
7/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullut? :D

Vierailija
8/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kätevä käsistäsi, niin netistä löytyy hienoja pikku kasvisveistoksia. Thaimaalaiset ovat mestareita kasvikuvioissa. Syötäviä kukkia saa luomukaupoista. Itselleni uusi tuttavuus oli valmiit kasvistahnat. Niihin voi lisätä mitä tahansa kasvista tai lihaa. Ne ovat maidottomia ja munattomia. En muista mitä merkkiä käytin, mutta niitäkin saa noista luomukaupoista.

Vierailija
9/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voileipäkakun syömiseksi mitään juhlia tarvita. Riittää, että alkaa tehdä mieli voileipäkakkua.

Aiomme avajaisten aikana mässäillä voileipäkakulla, jossa on ainakin savustettua lohta, tuorejuustoa, viinirypäleitä ja muuta, mitä nyt sattuu juolahtamaan mieleen.

Vierailija
10/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juhannuksena lihavoileipäkakkua ja kuorrutin sen sulatejuuston ja rahkan seoksella.

Päällinen oli erittäin bueno.

Sulatin vesihauteessa , kermatilkassa (n. puoli desiä) 2/3 koskenlaskijaa, ja sekoitin tasaiseksi.

Kun seos oli hetken jäähtynyt , sekoitin joukkoon noin 2/3 tavallista maitorahkaa.

Päällisestä tuli sopivan juustoinen, sileä, kiiltävä ja maukas.

Vierailija
11/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kyllä niistäkin, missä täytteissä on pohja ranskankermasta tai smetanasta ja sit siihen jotain omenapähkinäpalsternakkaraastetta tms. Ei liikaa suolaa ja raikas lopputulos.

Vierailija
12/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tahnavinkkejä ja makuyhdistelmiä, kiiiiiiiiiiiiiiitos.

Vierailija
13/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Miltä kuulostaa esim. valmiiksi voidellut metwurstilla tai juustolla päällystetyt voileipäkeksit, joihin tulee puoleen juustoa ja puoleen metwurstia sekä kurkkusiivu ja pieni oksa persiljaa päälle? Näitä oli yleisesti meillä päin mm. lakkiaisissa 70-luvulla. Paremmalla väellä oli ihan voileipiä ja ehkä sekä kurkkua ja tomaattia saman leivän päällä. 

Vierailija
14/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä sä voileipäkakkus, inhottavampaa en tiedä, enkä kyllä aikoihin nähnytkään😧

Vierailija
15/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorejuusto on se perinteisin, helpoin ja toisaalta tylsin töhnäpohja koska sitä on aina kaikkialla.

Smetana jota on pehmitetty ranskankermalla on ihan hyvä vaihtoehto, joskin sitä pitää ehkä jämäköittää jollakin sidosaineella ennen kakun väliin tunkemista. Edellistä kalliimpi.

Jos meinaa mennä kasvislinjalle niin hommat muuttuu monimutkaisemmiksi, cashew-pähkinät vaahtoutuvat voimakkaasti cutterissa pyörittäen ja rakennetta voi pehmittää sopivaksi vaikka jollakin mantelimaidolla tjsp. Kikherneiden säilöntäneste vaahtoutuu kuulemma marengin tavoin, ehkä voileipäkakkuun voi olla vähän hötö.

Makuyhdistelmiä on aika monta ja riippuu paljon tekijästä mikä tuntuu hyvältä. Inkivääri ja tuoreyrtit toimivat hyvin.

Vierailija
16/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä vallitsee voileipäkakkujen uusi tuleminen. Sinä oot nyt hiukan tipahtanut trendeistä.

Ei sillä oikeastaan ole merkitystä, onko joku ruoka muodissa vai ei. Riittää, jos se on pidettyä ja maistuu hyvältä.

Vierailija
17/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et taida oikeen seurata aikaasi! Voileipäkakut on kokeneet uuden tulemisen ja ovat taas todella suosittua ja trendikästä tarjottavaa.

Mutta sä voit edelleen käydä vegaanisissa nyhtökaurabileissä vetämässä raakakakkuja. Noita kahta kamalampaa tarjottavaa en itse keksi. Just oli yksissä juhlissa molempia. Jäi syömättä. Olispa saanut voileipäkakkua.

Vierailija
18/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on kreikkalaistyylinen voileipäkakku! Väliin tsatsikia ja päälle maustamatonta tuorejuustoa+valkosipulituorejuustoa/välimeren mausteet tjt tuorejuustoa. Koristeeksi sitten friseesalaattia pohjalle ja keskelle perinteinen kreikkalainen salaatti! Tosi hyvää on, googlettamalla löytyy varmaan tarkempia ohjeita.

Vierailija
19/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaisia aivan pikkuriikkisiä muotteja, joilla saa vihanneksista kukkia, tähtiä jne. Vähän kuin piparkakkumuotteja. Olen ostanut nämä Japanista, mutta vois saada jostain kokkikaupasta. Sopii tosi hyvin kurkulle, porkkanalle ja esim. retiisille.

Just puhuttiin yksistä juhlista, jotka on puoli vuotta viime viikonloppuna pidettyjen juhlien perään, että pitää keksiä jotain uutta ja puhuttiin voileipäkakusta yhtenä tarjottavana.

Eli kaikki vinkit mullekin tervetulleita!

Vierailija
20/28 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kikhernesäilövaahtoa: sama kuin panis vaahdotettua kananmunanvalkuaista. Yyh.

Vegaanihommiin käyttäisin hummusta, tartexia tms. kaupan valmislevitteitä.

Ja lakto-ovo-täytteeksi tosi hyvä on ollut päärynä-homejuusto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi