Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä elämässä eteenpäin jos pää ei ole kunnossa.

Vierailija
04.08.2016 |

Olen flipannutkin pari kertaa julkisesti. Sairastan masennusta, ollut psykoosissa. Juorutaan aivan varmasti minusta. Ihme ettei lapsia kiusata, sekin varmaan tulee vielä eteen. Luulen että lapset häpeää minua. Tää elämä on ihan hirveetä. Miksi just minä. Tosin oon aika pienestä asti ajatellut että mussa on jotain vikaa. Häpeä ja itseinho on suuri nykyään.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että olet jo mt-ongelmiesi vuoksi hoidossa. Miten olisi muutto toiselle paikkakunnalle? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Sama tilanne. Onneksi ei sentään lapsia mulla.

Vierailija
4/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa muutto, jos juorut kulkee mukana. En varmaan ainakaan saisi töitä uudelta paikkakunnalta. Lapsilla tällä hetkellä kavereita täällä.

Ap

Vierailija
5/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienikin paikkakunta?

Et ole tässä maassa/maailmassa ainut, joka on julkisesti flipannut. Minäkin olen ja monta kertaa :D Tosin olin silloin nuori ja väärällä lääkityksellä. Juorukelloille voi näyttää keskisormea.

Vierailija
6/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan opiskelemalla. :D

Vierailija
7/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla siis työ? Jos olet vuosia sairastanut, ehkä voisi muutto piristää. Ei isommilla paikkakunnilla ketään kiinnosta yksittäisen ihmisen asiat. Lopeta märehtiminen, on lapsilla pahempiakin vanhempia kuin sinä.

Vierailija
8/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitamalla pään kuntoon. Tietenkin. Sinuna jättäisin muut isot tavoitteet ja keskittyisin jonkin aikaa ihan pelkkään parantumiseen. Psykoterapiaa (siis ihan psykoterapiaa, ei vain mielenterveystoimiston mitäkuuluu-hetkiä hoitsun kanssa), liikuntaa, hyviä elämäntapoja ja lasten kanssa olemista. Jos paikkakuntasi ahdistaa, voit aina muuttaa pois, mutta se ei ole nyt ensimmäinen asia prioriteettilistallasi. Mielenterveyden häiriöt ovat ihan yhtä oikeita sairauksia kuin fyysisetkin. Jos olet hoitomotivoitunut ja päihdeongelmaton (mitä sanoja :D) on hyvin todennäköistä, että tulet vielä hyvin kuntoon. Tsemppiä.

Vierailija
9/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutettaisiin isommalle paikkakunnalle niin jouduttaisiin tinkimään tosi paljon elämisestä. Lapsille sama huone jne...ovat tyttö ja poika. Vähän hankalaa. En saisi töitä nykyiseltä alaltani. Joutuisin opiskelemaan uudestaan. En tiedä.

En ole valmis vielä kuulemma terapiaan. Liian vaativaa kunnolleni. Liikuntaa voisi kyllä harrastaa, en vain saa siitä mielihyvää.

Ap

Vierailija
10/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet hankkinut lapsia ja altistanut heidät mielisairauksillesi? Uteliaisuudesta kysyn, kun itse en tekisi koskaan noin.

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia jotka altistuisivat ajatusmaailmallesi.

Maailma ei kaipaa yhtäkään pershattua lisää.

Minusta vakavista mielisairauksista kärsivien ihmisten ei pidä hankkia lapsia. Lisääntyminen ei ole mikään peruoikeus, joka tulee jokaiselle taata.

Vierailija
11/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto kun täällä aina jaksetaan huutaa tota psykoterapiaa!

No onhan se hyvä ja auttanut minuakin paljon. Mutta kun ei sinne niin vaan mennä ellei itsellä ole siihen varaa.

Vierailija
12/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta elämän uusiksi laittaminen voisi olla ratkaisu.

Ap

Vierailija
13/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet hankkinut lapsia ja altistanut heidät mielisairauksillesi? Uteliaisuudesta kysyn, kun itse en tekisi koskaan noin.

Minusta vakavista mielisairauksista kärsivien ihmisten ei pidä hankkia lapsia. Lisääntyminen ei ole mikään peruoikeus, joka tulee jokaiselle taata.

Eivät kaikki vakavatkaan mt-ongelmat estä olemasta hyvä vanhempi, varsinkin jos hoitaa itseään. Lisäksi mt-ongelma voi puhjeta lasten hankkimisen jälkeen.  Toki on sellaisia, jotka eivät kykene huolehtimaan jälkikasvustaan, mutta sellaisia löytyy kyllä ihan "normaalienkin" joukosta. 

Lisääntymisessä ei olekaan kyse mistään oikeudesta. Ei ketään voi kieltää lisääntymästä. Aina se ei ole järkevää, kuten sanottu.

Vierailija
14/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastuin vasta lasten jälkeen. Onko niin että entiset koulukiusatut eivät saa hankkia lapsia? Ja maailma ei ole täydellinen, saattaa sairastua milloin vaan henkisesti tai fyysisesti. Joutua toisten avun varaan. Voi tapahtua myös muuta ikävää mikä vaikuttaa perheeseen. Esim. Pettäminen, kiusaaminen kaikki ikävät tapahtumat ja kuolemat sun muut. Kuka vaan voi sairastua.

Ap

Vierailija
15/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä paranoidiset ajatuksesi päivittäin toistuvia vai ainoastaan ajoittaisia, esimerkiksi stressin aiheuttamia? Osaatko erottaa että ovatko nämä pahat ajatukset oman mielikuvituksesi tuotosta vai ihan oikeasti tapahtuvaa, systemaattista häirintää? Ihan uteliaisuudesta kysyn.

Vierailija
16/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi nyyh, sattuiko viestini kovinkin paljon tunteisiin kun ilmiannoit sen?

Mielenterveyden ongelmat eivät ole sen enempää yksilön vika kuin fyysisetkään sairaudet, mutta harva on rajoittamassa kaikkien fyysisesti sairaiden tai poikkeavien lisääntymistä. Suhtautumistasi säätelee siis ns. ällöfaktori. Ällöfaktori on eri ihmisillä erilainen, monia muita ällöttää esim. homot, eri etnisyyttä edustavat, kehitysvammaiset, hipit, eri uskontokunnan edustajat jne. Kuvittelepa yhteiskunta, jossa ällöfaktorin perusteella päätetään, kenen geenejä saa siirtää eteenpäin. Hups, ei tarviikaan kuvitella, Natsi-Saksa oli ja meni jo. 

Siinäpä muuten survival of the fittest tosiaan, jos esimerkiksi koulukiusatuksi tai raiskatuksi tulemisesta rangaistaan kieltämällä perheen hankkiminen. 

"Lisääntyminen ei ole mikään peruoikeus, joka tulee jokaiselle taata."

Ei sitä voidakaan taata kaikille. Kuitenkin lisääntymisen estämistä pidetään yleisesti ihmisoikeuksia loukkaavana. Esimerkiksi Ihmisoikeusliitto ja Amnesty ovat kritisoineet kovasti transsukupuoliset pakkosterilisaatioon velvoittavaa lakiamme.

Vierailija
17/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, nyt on sillä lailla että teet näin: keität itsellesi kupin teetä, istut alas ja juot sen. Rauhoitut ja mietit mitä hyvää voisit tehdä itsellesi tänään, mitä hyviä ajatuksia ajatella. Samaa toistat joka päivä. Sillä mitä muut ajattelevat ei ole mitään merkitystä, sillä et pysty hallitsemaan muiden ihmisten ajatuksia. Et edes sitä ajattelevatko he ollenkaan sinua. Ihmisillä on aika paljon omissa elämissä jo ajateltavaa, sinullakin on. Ja muista, sinä olet niin paljon muutakin kuin särkynyt mielesi.

Vierailija
18/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä paranoidiset ajatuksesi päivittäin toistuvia vai ainoastaan ajoittaisia, esimerkiksi stressin aiheuttamia? Osaatko erottaa että ovatko nämä pahat ajatukset oman mielikuvituksesi tuotosta vai ihan oikeasti tapahtuvaa, systemaattista häirintää? Ihan uteliaisuudesta kysyn.

Oletko sinä se sama mulkero, joka ihan uteliaisuudesta kysyi miten AP kehtasi lisääntyä? Kato nyt itteäs hyvä ihminen. Huoh.

Vierailija
19/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto kun täällä aina jaksetaan huutaa tota psykoterapiaa!

No onhan se hyvä ja auttanut minuakin paljon. Mutta kun ei sinne niin vaan mennä ellei itsellä ole siihen varaa.

No siksi kun se on toistaiseksi paras ja tehokkain hoito keskivaikeaan ja vaikeaan masennukseen ja moneen muuhun mielenterveyden häiriöön. Vähän niin kuin paras hoito syöpään on vaikea ja kallis, mutta ei kukaan täysipäinen ehdota sen hoitoon jotain yrttiteen juomista, koiran ulkoiluttamista ja positiivisten terveystapojen kirjoittamista vihkoon.

Lieviin masennuksiin saattaa tepsiä selfhelp, lenkkeily ja mustikoiden syöminen, mutta vaikea-asteisempana masennus on ihan oikeasti sairaus joka vaatii hoitoa, mieluiten juuri sitä psykoterapiaa yhdistettynä lääkitykseen.

Jos AP on niin heikossa kunnossa ettei ammattilaisen mukaan ole valmis psykoterapiaan, niin ei hän kyllä voi itseään parantaa millään pirkkanikseilläkään.

Vierailija
20/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ei ole omaa syytäsi, ei myöskään psykoosi. Olen varma, että moni ns. tervekin on mokannut ja flipannut paljon pahemmin kuin sinä.

Kaikkea hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi