Magneettikuvaus kunnallisena, hinta?
Sain lähettiin magneettikuvaukseen kunnallisella puolella. Paljonkohan siitä suunnilleen joutuu maksamaan? Ei ole vakuutusta. Yksityisellä puolella ovat ainakin hirveän kalliita.
Kommentit (10)
Sairaalassa maksat poliklinikka- ja sairaalahoitomaksut, tutkimukset sisältyvät hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa maksat poliklinikka- ja sairaalahoitomaksut, tutkimukset sisältyvät hintaan.
Sairaalahoitomaksu on siis maksu osastohoidon aikana.
Mä kävin viime vuonna pariin otteeseen TT-kuvissa, ultrassa, PET-kuvassa ja tavallisissa röntgenkuvassa. Kaikki tutkimukset maksuttomia.
HUS
Pkl-maksu on multa aina mennyt HUS:ssa tehdyistä magneettikuvista.
Vierailija kirjoitti:
Pkl-maksu on multa aina mennyt HUS:ssa tehdyistä magneettikuvista.
Ainakaan viime vuonna multa ei mennyt. Mä kävin parin kuukauden ajan Meilahdessa 1-2 kertaa viikossa ja lasku tuli ainostaan lääkärikäynneistä ja leikkauksesta kun olin osastolla muutaman vuorokauden. Ei tutkimuksista. Soitin sinne laskutukseenkin kun lasku tuntui niin pieneltä mutta ne tutkimukset on oikeasti maksuttomia. Esim. olin isotooppiyksikössä (tai vastaava) tutkimuksissa ja siellä meni puolipäivää ei laskua kyseiseltä päivältä. Poliklinikkamaksu meni seuraavalta lääkärinkäynniltä kun kävin kuuntelemassa tuloksia ja sovittiin leikkauksesta, meni max. 20 minuuttia.
5
Magneettikuvaus voimaksaa helposti 600e------- 900 e asti. Eikäniitälaitteita paljon ole. Hirmukalliita.
Vierailija kirjoitti:
Magneettikuvaus voimaksaa helposti 600e------- 900 e asti. Eikäniitälaitteita paljon ole. Hirmukalliita.
Tuo hinta siis yksityisellä. Ei julkisella.
0 €