Limatulpasta..
Olin tänää lääkärissä kontrollissa. Rv40+6, vauvalla muuten kaiki ok, sielä tehtiin sisätutkimus. Kätilö sanoi, että hieman punertavaa nestettä voi tulla muutaman päivän ajan, kuuluu asiaan. Nyt kuitenkin vessa reissun yhteydessä jäi paperiin paksua rusehtavan/punertavaa limaa.
Onko se nyt sitten limatulppa vai johtuuko sisätutkimuksesta?
Kommentit (4)
Koska mulla tuli eilen norm. enemmän / paksumpaa valkovuotoa vessassa käydessä pariin otteeseen.
Mutta se oli ihan kirkasta, ei siis veristä/rusehtavaa.
Joten olikohan sitten ihan vaan valkovuotoa kuitenkin...
rv 39+0
Itselläni tuntui sellainen nipistys yöllä kun menin vessaan ja kun tarkastin mitä tuli niin pöntössä kellui täysin valkoista vähän kuin kiisseliä parin ruokalusikallisen verran... Sanoin asiasta eilen neuvolassa ja sanoi, että limatulppa voi olla myös täysin veretön..
Ensimmäiseen viestiin vielä sen verran, että itselläni tuli synnytystapatutkimuksen sisätutkimuksen jälkeen illalla ja seuraavana aamuna punaruskeaa limaa ( Vähän kuin kuukautisten viimeisinä päivinä) joka kuulemma johtui vaan kohdun kaulan ärsytyksestä tutkimuksen aikana. Eli se ei ollut limatulppaa...
...Kaikille jotka vaivaantui vastaamaan.. :)
Sitä saattaa tulla joka kerta tai siis vessassa asioidessasi sen huomaat ja mulla tuli se limatulppa aina palasina ulos ja oli just tuollaista ja voisi kuvailla että sellaista lihahyytelöä.Mulla limatulppa irtosi osittain tai kokonaan perjantaina ja tyttö syntyi sunnuntai aamuna(sairaalaan mentiin lauantaina/sunnuntai välisenä yönä)toki monille se limatulpaa on irronnut mutta silti mennyt aikaa syntymään 1-2vkoa sekin on niin yksilöllistä.Joillakin taas ei koko limatulppa edes irtoa.