Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävät mielialaoireet ennen menkkoja

Vierailija
04.08.2016 |

Mulla on nykyään ihan hirveät ahdistus- ja masennusoireet noin 1-2vk ennen menkkoja, nytkin on tässä 2-3pv mennyt itkua vääntäen ja saamatta oikein mitään järkevää aikaan, kamalan epätoivon vallassa. Olen muutenkin herkkä stressaamaan, ahdistumaan ja masentumaan, mutta olen nyt huomannut oireiden lähtevän ihan käsistä aina tiettyyn aikaan kuusta. Olen vasta viime kuukausina alkanut kiinnittää huomiota siihen, miten oireilussa toistuu sama ajallinen kaava... tiettyyn aikaan kuusta ollaan aivan pohjamudissa ja tuntuu siltä, ettei niistä oloista meinaa selvitä. Olen menossa lääkäriin asian tiimoilta, mutta kysyisin nyt ensin täältäkin ihmisten kokemuksia. Mistä olette saaneet apua oireisiinne? E-pillereitä en halua, koska minulla on niistä aiempia huonoja kokemuksia. Ilmeisesti SSRI-lääkkeitä saatetaan myös käyttää tällaisissa tapauksissa, mutta minulla on aiempia huonoja kokemuksia myös niistä (tunteiden laimeneminen, seksuaaliset ongelmat yms). Tosin ilmeisesti näiden lääkkeiden käyttötapa on erilainen kuukautiskiertoon liittyvien mielialaoireiden hoidossa kuin esim. tavallisten masennustilojen kohdalla? Kertokaa kokemuksia, helpottaa sitten lääkärilläkin vähän arvioimaan tarjottuja vaihtoehtoja.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yli 35-vuotias? Pms-oireet pahenevat sen jälkeen. SSRI-lääkkeitä parempi apu on miedot rauhoittavat mutta niitä on vaikea saada.

Vierailija
2/5 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yli 35-vuotias? Pms-oireet pahenevat sen jälkeen. SSRI-lääkkeitä parempi apu on miedot rauhoittavat mutta niitä on vaikea saada.

Olen 26-vuotias. Täytynee kysyä noista rauhoittavista lääkkeistä ainakin sitten... Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan sama ongelma ja tullut tosiaan iän myötä.. Ei kivaa :-/

Vierailija
4/5 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 26-vuotias. Täytynee kysyä noista rauhoittavista lääkkeistä ainakin sitten... Ap

Jos englanti sujuu, kannattaa googlettaa luomuhoitokeinoja myös. Ainakin kalsiumin, kalaöljyn ja joidenkin b-vitamiinien on sanottu auttavan. Säännöllinen liikunta helpottaa myös, vaikkei vie oireita kokonaan pois.

T: itsekin samasta ongelmasta kärsivä.

Vierailija
5/5 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos englanti sujuu, kannattaa googlettaa luomuhoitokeinoja myös. Ainakin kalsiumin, kalaöljyn ja joidenkin b-vitamiinien on sanottu auttavan. Säännöllinen liikunta helpottaa myös, vaikkei vie oireita kokonaan pois.

T: itsekin samasta ongelmasta kärsivä.

Noista olenkin kuullut, täytyy tutkia asiaa lisää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi