Kuvaile tähän millaisia työpäiväsi ovat ja paljon saat palkaa?
Voin aloittaa:
Menen yleensä töihin klo: 6:30 ja pukkarista tullessa moikkaan asukkaat jotka ovat jo hereillä ja vaihdan muutaman sanan heidän kanssaan, tämän jälkeen käyn sanomassa huomenet keittäjälle ja painelen toimistoon jossa yökkö valmistautuu lähtöön ja raportille.
Istahdan koneelle lukemaan mitä edellisen vuoroni jälkeen on tapahtunut ja kyselen tarvittaessa lisää yököltä.
Klo: 7.00 Yökkö pitää pikaisen raportin vielä minulle ja toiselle työntekijälle
Klo:7:15-7.30 Katson mitä tänään on tarkoitus tehdä ja alan valmistella aamutoimia.
Klo:7.45-8.00 Herättelen loput asukkaat aamiaiselle ja annan aamulääkkeet. Tietyiltä asukkailta mittaan verensokerit ja hoidan insuliinin pistot.
Klo:8.30 Viimeisetkin asukkaat on syöneet ja pidän kierroksen jolla käyn tsekkaamassa asukkaiden huoneet ja onko siellä siivouksen tai pyykinpesun tarvetta. Ja keskustelen muutenkin asukkaiden kanssa mikäli heillä on asiaa / jos he kaipaavat juttulaveria.
Yleensä tässä välissä myös mittalan verenpaineet ym.
Klo:10 Yleensä palaan toimistoon kirjaamaan aamun tapahtumat ja lääkkeet.
Klo:10.30 -11 Olen vapaasti käytettävissä mikäli joku minua kaipaa tai on jotain extra tekemistä.
Klo:11 Alan taas kerätä porukkaa kasaan syömään, ruokailu kaikkineen kestää n.tunnin.
Klo:12-12.20 Syön itse työkavereiden kanssa.
Klo : 12.20-13 on taas aikaa asukkaille ja teen kierrosta osastolla. Sekä kirjaan jos on kirjattavaa.
Klo: 13 on päiväkahvit jossa kuluu taas se tunti jonka jälkeen kirjaan tapahtumat ja lähden kotiin.
Palkka:1600e kk
Kommentit (112)
Aloitan työt 7.30 ensimmäisen asiakkaan luona. Aamupala,lääkkeet,autan pukemisessa ym. Mittauksia, lääkejako ym. Ajan seuraavan asiakkaan luo ja samat jutut. Ja taas ajan autolla seuraavaan paikkaan. Päivästä riippuen näitä käyntejä on 5-7. 11.00 pidän oman tauon ja joka päivä en pysty taukoa pitämään kun on liikaa töitä aamulla. 11.30 alkaa ruokakäynnit. Eli taas ajan autolla ensimmäisen asiakkaan luo. Autan ruoan lämmittämisessä, lääkkeiden annossa ym mittauksia, vaipan vaihtoja, suihkutuksia, ym ym. Jossakin välissä pitäisi ehtiä koneelle kirjaamaan, tekemään työlistoja, raita, hoito ja palvelusuunnitelmia ym. Lopetan päivän 15.30. Yleensä nälkäisenä, janoisena, stressaantuneena ja kova pissahätä. Sekä päässä pyörii ajatukset muistinko tehdä kaikki mitä piti. Tämä oli aamuvuoro mutta vielä teen iltavuoroja. Autossa kilometrejä 50-140 yhdeltä päivältä.
Viimeisimpänä olen tehnyt aamuvuoroa.
4:25 laittamaan aamupalaa esille
5:45 pääsen itse aamupalalle
6:15 aamupala tarjoilussa mukana
7:40 lyhyt tauko
8:00 kuiva-aine varastoa järjestelmässä
8:30 aamupalan tarjoilua taas
10:00 aamupala pois ja lounasta laittamaan esille
11:30 tauko
12:30 seuraavan aamun valmistelua
13:30 päivällisen laittoa esille
14:30 päivällisen tarjoilua
16:00 työpäivä päättyy
Olen laivalla kokkina ja palkka noin 2400e
10.00 heräilyä hiljalleen, koira ulos
Aamiainen
Postin odotusta, kun lehti tulee niin tunti sen parissa
Klo 12-14 pihalla puuhastelua, marjanpoimintaa jos sää suosii
Päivällä kaupassakäynti päivän kohokohta
17-18 ruoanlaittoa ja syömistä
Ulkoilua sään mukaan
20.30 uutisdt ja Ilta yleensä telkkarin parissa jopa aamuyöhön. Viinilasillinen tai olut.
Ja tätä pitäis jaksaa seiraavat 30 vuotta!
Eläkkeellä😃 2700 brutto
Olen TAAS koko kesän kiertänyt seisakki hommissa ympäri suomea sahoilla ja vaneritehtailla,10-12h/6päivää viikossa ja vituttaa teollisuudessa oleva järjetön turvallisuus hysteria ja kyylääminen ja kyttääminen.
2viikon tili oli nyt käteen 3600€.
Se vähän lämmittää mieltä, mutta vittu ei jaksa eikä kiinnosta, taas koko kesä meni ihan perseelleen ja ensi viikolla vielä 3 päivää, sitten heitän puhelimet lepikkoon.
Saavun töihin 7.30-8.30 sen mukaan, miten olen jaksanut herätä. Yleensä tulen vähän ennen kahdeksaa.
Avaan tietokoneen, selailen sähköpostit, laitan musiikkia soimaan. Alan mietiskellä päivän hommia.
9 aikaan on kahvitauko, joka kestää 20-30min. Kahvin jälkeen teen töitä noin 11 saakka, jolloin menen lounaalle. Minä syön yleensä työpaikan taukotilassa, monet käyvät ulkona syömässä. Pidän tavallisesti noin 45min ruokatunnin. Ruoan jälkeen otan kupin teetä tai kaakaota ja juon sen työpisteeni ääressä.
Ruoan jälkeen eli noin 12-14 teen töitä.
14-14.30 on toinen kahvitauko.
Kahvin jälkeen teen töitä 15.30-16.30 asti riippuen siitä milloin olen aamulla tullut.
Minkäänlaista kiirettä ei ole, mulla on paljon luppoaikaa ja ehdin hyvin roikkua netissä. Kunhan työt tulee tehtyä.
Palkkani on 13e/h.
Työni sisältää aika paljon matkustelua ulkomaille, mutta kuvaan tyypillisen toimistopäivän:
8:00 Saapuminen töihin (liukuva työaika, joten voi vaihdella aika paljonkin).
8:00 - 8:20 Saapuessa otan nopea suihkun (koska pyöräilen 20 km työmatkan) ja juon kupin kahvia
8:10 - 12:00 Sähköpostin lukemista ja viesteihin vastailua, vaihtelevaa teknistä laskentaa/suunnittelutyötä, mahdollisia palavereja
12:00 - 13:45 Lounas
12:00 - 16:30 Sähköpostin lukemista ja viesteihin vastailua, vaihtelevaa teknistä laskentaa/suunnittelutyötä, mahdollisia palavereja
16:30-16:35 Nopea vaatteiden vaihto ja pyörällä kohti kotia
Palkka 4300e/kk
8:00-9:00 aikaan töihin, otan kahvia, luen meilit
9:00 alan tehdä tosissaan duunia; muuten sen perusteella mitä olen suunnitellut sille päivälle plus palaverit tai/ja meilien perusteella ad hoc-hommia
Tätä 12 saakka, lounas. Yksin tai kollegan kanssa raflassa tai eväitä/kaupasta jotain.
13-16 meilejä, exceleitä, laskelmia, dokkareiden vääntämistä ja viimeistelyä, puheluja, nettisivujen tuunaamista, kahvia jossain välissä ja omien asioiden hoitamista.
Kotona saatan tehdä vielä samoja hommia 19-21 aikoihin.
Tyypillisessä kuukaudessa on pari parin päivän matkaa Skandinaviassa. Palkka brutto 3520€/kk
Vierailija kirjoitti:
Tein oman ketjun päivästäni joku aika sitten http://www.vauva.fi/keskustelu/2612455/4300_ekk_ansaitsevan_virkamiehen…
Käytännössä teen oikeita töitä parhaina päivinä ehkä tunnin kaksi päivässä ja loput vietän erilaisilla tauoilla ja täällä av:lla ja muilla nettisivuilla. Asiantuntijatyö, palkka 4300 e.
Kiva palkka, mutta miten jaksaa noin tyhjää "työtä" vuosikaupalla. Ihminen viettää työssä aika ison osan elämästä ja saa tyydytystä sen tuomista haasteista ja sisällöstä. Tai ainakin pitäisi :)
9.00 tulen työpaikalle.
9-11/12 välillä teen vaihtelevasti hommia, riippuen siitä ovatko asiakkaat heränneet jo. Joskus surffaan netissä kaksi tuntia, joskus keitän puuroa heti saavuttuani. Haen postin, pyyhin keittiötasoja, laitan aamupalan valmiiksi jne.
Yleensä yhteen mennessä asiakkaat ovat heränneet ja aamupalalla. Aamupalan jälkeen esimerkiksi pyykinpesua, kuivumaan laittamista, viikkaamista, tiskaamista ja muita kodinhoidon juttuja.
Iltapäivällä teen välipalaa ja valmistelen päivällistä, esim. teen salaattia ja keitän perunat. Lisää kotitöitä. Vien asiakkaat suihkuun, käymme ulkoilemassa jne. Nyt kesällä olen tehnyt paljon puutarhahommia, kuten harventanut porkkanamaata ja kitkenyt rikkaruohoja.
Kolmen ja neljän välillä pidän yleensä oman ruokataukoni, jonka jälkeen hoidan siis päivällisen valmiiksi.
Teen näitä hommia osa-aikaisesti/olen tarvittaessa töihin kutsuttava, joten en osaa sanoa eksaktia kuukausipalkkaa. Tuntipalkka on noin 10,50 euroa ja työtunteja on päivässä yleensä kahdeksan.
Työpäiväni ovat vaihtelevia asiakkaista riippuen mutta otan nyt esimerkiksi yhden päivän.
Tulen töihin klo 7.45 ja selaan vartin ajan viestejä/otan materiaaleja esiin/avaan koneet yms.
Klo 8:sta alkaen asiakastapaamisia. Noin klo 11 ruokatauko, jonka yhteydessä on myös valvontavuoro ja sen jälkeen tunti aikaa valmistautua iltapäivän rupeamiin. Kollega on huolissaan asiakkaaseeni liittyvästä tapahtumasta ja joudun sopimaan palaverin useamman tahon kanssa. Monistan materiaalia ja ehdin vastata muutamaan viestiin. Teen raportit aamun asiakastapaamisista, jos suinkin ehdin.
Iltapäivällä klo 12.30 alkaen asiakastapaamisia, viimeinen päättyy 15.30 ja käytän puoli tuntia raporttiin ja viesteihin. En ehdi valmistella huomisen tapaamisia, mutta lapsi on haettava päiväkodista eli lähden klo 16 mutta otan läppärin mukaan. Illalla teen kaksi tuntia seuraavan päivän valmisteluja. Tuolloin ekat asiakkaat tulevat vasta klo 11 eli aamulla on aikaa hoidella viestit ajan tasalle. Toisaalta taas illalla on kokous ja miehen pitää hakea lapsi ja tehdä ilta sitten etätöitä.
Pidän työstäni koska päivät ovat vaihtelevia ja saan suunnitella itse työni suurelta osin. Palkka 3100 euroa/kk
ExoPol kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8-11: Istun koneella ja pyörittelen valtavan kokoisia Exceleitä ja lasken erilaisia juttuja. Välillä haen kupin kahvia automaatista. Joskus istun palavereissa puhumassa numeroista.
11-11.30: Lounas työkavereiden kanssa
11.30-18: Istun koneella ja pyörittelen valtavan kokoisia Exceleitä ja lasken erilaisia juttuja. Välillä haen kupin kahvia automaatista. Joskus istun palavereissa puhumassa numeroista.
Kauhea stressi ja aikataulupaineet ja ylitöitä jatkuvasti. 4200e/kk.
Ihana! Huomaisko kukaan jos jättäisit yhden excelin laskematta? Ja mitä tapahtuis, jos joku huomaa ja sanoisit vaan, että sori unohdin, lasken sen ensi viikolla.
Ei onnistu, yritetty on. Toimitan paljon raportteja viranomaisille, ja niiden puuttuminen tai unohtaminen ei tule kysymykseen. Sisäiset raportit ovat mielestäni suoraan sanottuna paskaa, eikä voisi vähempää kiinnostaa tehdä niitä. Äskettäin juuri "unohdin" päivittää yhden sisäisen raportin, se huomattiin parissa päivässä, ja piti korjata heti eikä ensi viikolla...
Herään, kun herään. Yleensä 9.00 - 10.30.
Avaan työpuhelimen tarkistaakseni onko tullut puheluita tai tekstareita nukkuessani. Laitan viestin aamuisiin yhteydenottoihin: "Panettaako? Soita ja tule käymään. :) "
Nautin aamiaisen kaikessa rauhassa. Keittelen sitruunamateeta ja 4-viljanpuuroa, kuuntelen YlePuheen Päivää tai RadioSuomen Ajantasaa. Aamiaisen jälkeen siivoan asunnon, teen meikin ja kampauksen.
Aamutoimien yhteydessä vastailen puheluihin. Usein langan toisessa päässä on nuori mies, joilla on aamuseisokki, ja joka haluaa vain stimulointia puhelinkeskustelun avulla. En erityisemmin tästä pidä, mutta jokaisessa työssä on huonot puolensa. Joskus joudun tekemään aamutoimet pikakelauksella tai jättämättä aamiaisen väliinkin, jos joku haluaa aamupanolle. Tällaisissa tapauksissa korvaan aamiaisen lasilla piimää.
Aamutoimet tehtyäni saatan lähteä kaupungille kauppoja kiertelemään tai hakemaan luettavaa kirjastosta. Jos on kaunis päivä, otan polkupyörän alle ja menen puistoon ottamaan aurinkoa. Usein jään kotiin ja luen kirjaa, viimeksi Sarah Watersin Parempaa Väkeä. Viime aikoina olen myös aamupäivällä lukenut Vauva.fi -foorumia, mutta tästä tavasta yritän vierottaa itseni.
Laitan yleensä lounaan kotona kahden, kolmen aikaan ja sen jälkeen luen kirjaa ja otan torkut. Joskus, juuri kun olen vaipumassa ihanaa uneen, puhelin soi. Useimmiten se on runkkari. Tämä harmittaa minua, koska uni on pyhä. Jos soittaja haluaa tulla panolle, se ei taas harmita.
Viideltä kuuntelen radiouutiset ja juon iltapäiväteen (Veriappelsiiniroibosta).
Käyn yleensä lenkillä tähän aikaan, koska alkuillasta on usein hiljaisempaa. Puhelin alkaa soida taas soida seitsemän jälkeen, silloin on hyvä olla kotona.
Puoliyhdeksän aikaan katson televisiouutiset, vaikka lähetyksessä on melkolailla samat jutut kuin viiden radiouutisissa. Illalla vietän myös enemmän aikaa netissä. Käyn läpi sähköpostit, tutkin tietyt foorumit ja suunnittelen matkaa seuraavaksi talveksi. Luen matkablogeja ja keskustelupalstoja. Mietin, pitäisikö eteläinen Afrikka poistaa matkasuunnitelmista, koska maanosaa vaivaa nälänhätä. Olisiko sittenkin parempi käydä Kuubassa, kun maa vielä on entisellään. Mutta koko talvi yhdessä maassa kuulostaa liian pitkältä ajalta... Vai olisiko minusta sittenkin seikkailemaan Kongoon. Luen matkaraportteja ranskaksi tai englanniksi Kongo-joen hitaista venamatkoista. Mietin, onko minusta yöpymään veneen kannella teltassa, syömään likaisessa vedessä keitettyä kalaa tai ottamaan malarialääkitystä, jonka sivuoireina voi olla unettomuus tai painajaiset.
Miten te ketkä pyörittelette peukaloitanne ison osan työpäivää, ettekö tylsisty? Itse olin juuri työpaikassa jossa oli päivän aikana pari tuntia tylsyyttä johon piti keksiä tekemistä ja en kyllä jaksanut. Olen tottunut siihen että saa tehdä, päivät tuntuvat liian pitkiltä jos ei ole mitään tekemistä.
Suunnittelen oman työni ja työjärjestykseni.
Tyypillinen käytäntöä sisältävä työpäivä
Tulen töihin ja valmistelen työsalityösekentelyä, valitsen reseptejä, tilaan tarvittavia raaka-aineita tai olen tehnyt nämä jo aiemmin.
Olen opiskelijoiden kanssa työsalissa 6-7 tuntia, opetan elintarvikealalla leipureita ja kondiittoreita.
Jaan työtehtävät. Ohjaan koneiden ja laitteiden käyttöä ja mallinnan ja ohjaan tuotteiden valmistusta niiden eri vaiheissa.
Pidän tarvittaessa ohjetunteja ja myös teoriapäiviä etenkin opintojen alkuvaiheessa.
Käyn työn ohessa kahvilla ja syömässä ja ne ovat työaikaa.
toisenlainen työpäivä
Tutkintotilaisuudet (ovat muiden opettajien opiskelijoita, jäävi arvioimaan omia)
Tutustun ennakkoon tutkinnonsuorittajan laatimaan tutkintosuunnitelmaan, varaan tarvittavat asiakirjat mukaani. Olen varannut auton vuokrafirmasta ja lähden sillä kohti tutkinnonsuorituspaikkaa.
Menen tutkinnonsuorittajan työssäoppimispaikalle, käymme läpi tutkinnon suorittamissuunnitelmaa, arvioinnin kriteerit ja kohteet. Seuraan tutkintotilaisuutta ja tilaisuuden päätteeksi kuullaan opiskelijan itsearvio, pidetään kolmikannan (työnantaja, työntekijä, opettaja joka on NTM) arviointikokous jonka vedän ja yhteinen arviointipäätös, palautteen antaminen tutkinnonsuorittajalle ja arviointipäätöksen kertominen. Teen tarvittavat asiakirjat ja pyydän allekirjoitukset.
Tutkintotilasuudet kestävät ajallisesti muutamasta tunnista useampaan päivään, riippuen onko kyse tutkinnon osasta vai koko tutkinnosta, perus- vai ammattitutkinnosta.
Tutkintotilasuudet ovat suurimmaksi osaksi omassa maakunnassa, joskus käyn myös kauempana ottamassa vastaan tutkintoja.
Päivittäin teen Wilmaan tarvittavat kirjaukset. Vastailen sähköposteihin ja lähetän niitä tarpeen mukaan. Huolehdin että työkalenterini on ajan tasalla ja ne joiden on tarpeen tietää sijainnistani näkevät sen kalenteristani.
Työ on vaihtelevaa kun on useampi ryhmä meneillään ja samalla kertaa voi olla eri tutkintoja suorittavia lähiopetuksessa.
Kun opiskelijat ovat työssäoppimisjaksoillaan käyn katsomassa heitä siellä. Samalla hoidan työelämäyhteyksiäni kentälle.
Jos on tulossa tapahtumia olen suunnitteluryhmissä mukana ja toteutamme niitä opiskelijoiden kanssa, mm. näytöstöitä kädentaidoissa.
Osallistun viikottain palavereihin.
Olen ammatillinen opettaja, kokonaistyöaika 38,25/viikko ja palkkaa 3250 € + lisät/kk.
Tämä on työ josta todella pidän ja viihdyn työssäni.
Kolmivuorotyö, kaikissa vuoroissa: otan vastaan synnyttäjiä, gynekologisia potilaita, tutkin, arvioin jatkohoidon tarpeen. Otan tarvittavat kokeet ja siirrän tarv. Eteenpäin toiseen yksikköön tai oman yksikön sisällä. Kirjaan koneelle kaiken tekemäni. Tekemisen lomassa vastaan lukuisiin puheluihin.
Hoidan synnytyksiä, valmistelun puudutusta, hoidan vastasyntyneen, autan ensi-imetyksessä. Tuen isää! Hoidan huonokuntoisen vastasyntyneen alkuhoidon, kunnes lastenlääkäri tulee paikalle. Kirjaan kaiken ja tarvittaessa vastailen välillä puhelimeen ja järjestelen paikkoja uusille tulijoille.
Hoidan huonokuntoisten vastasyntyneiden äitejä.
Hoidan raskaana olevia jotka syystä tai toisesta (käynnistys, ennenaikaisista uhka, infektio, mahatauti yms, yms) ovat sairaalahoidossa. Huolehdin äidin ja sikiön hyvinvoinnista.
Hoidan gynekologisia potilaita( keskenmeno, keskeytys, gyn.syöpä yms).
Palkkaa 2500€/kk
Saavun töihin kello 6, keitän kahvit, avaan koneen.
6:30-7:30 Syön aamiaisen, juon kahvin ja luen Hesaria netistä
7:30-9:30 Teen töitä eli pyörittelen Exceliä, lasken tilejä, lasken palkkoja, vastaan meileihin yms.
9:30-10:30 Kahvitauko ja pullaa työkaverin kanssa
10:30-12:30 Inventoin varastoja, teen tilauksia
12:30-13:30 Lounas koneen äärellä, selailen nettiä ja somea
13:30-14 Vastaan päivän aikana tulleisiin meileihin
Palkka noin 2000€/kk
9-9.30 Saavun töihin, juttelen työkavereiden kanssa, haen kahvia.
9.30-9.45 Päivän yhteinen palaveri, käydään läpi mitä kukin aikoo tehdä.
9.45-11.30 Luen sähköposteja, käyn läpi LinkedInin ja Instagramin, suunnittelen kirjoitan blogeja tms. sisältöä, olen yhteydessä asiakkaisiin tai hakijoihin. Keskustelen kollegani kanssa tulevista suunnitelmista. Chattailen kollegoiden kanssa typeryyksistä. Autan harjoittelijaa.
11.30-12.30 Lounas, joko ulkona kavereiden kanssa tai toimistolla päivän lehdet tms. lukien
12.30-16/16.30 Samaa kuin aamupäivällä, joskus palavereita tai asiakastapaamisia. Yleensä ihmiset lähtevät kotiinpäin 16 jälkeen yksi kerrallaan, illan menoista ja päivän kiireistä riippuen lähden 16-17 välillä.
Työnkuvani on melko monipuolinen, tälläkin viikolla jokainen päivä on ollut täysin erilainen.
Teen kahdessa eri vuorossa töitä, joten hankala ihan kellonaikoja myöten alkaa erittelemään.
Aamuvuoro alkaa 6.30 tai 7.00 ja loppuu joko 14.00 tai 14.30. Iltavuoro alkaa 14.00.-15.15. välillä riippuen päivästä ja vuorosta ja loppuu joko 20.00 tai 22.15.
Työpäivään kuuluu ihan ne normaalit ruokakaupan työt, jos vuoro on kassalla olemista, niin sitten olen kassalla ja teen siinä ohessa muuta mitä pystyn tai ehdin. Jos taas olen siinä vuorossa, jossa tehdään niitä muita hommia, niin sitten teen niitä.
Palkkaa tulee vähän toki kuulaudesta riippuen, mutta tämän vuoden kokonaisbrutto jos jaetaan kuukausilla niin keskimäärin n.2500e/kk.