Nonni. Sutinaa lupaavanoloisen tyypin kanssa ja just nyt toosa leviää ihan käsiin. :( :(
Ei se ihan priima ole tähän astikaan ollut kahden lapsen jälkeen mutta on sentään kasassa pysynyt. Nyt tuntuu että sattuu ja hankaa ja joka paikasta tursuu jotakin. Keväällä kävin gynellä ja kaikki oli niin ok kuin nyt tällä historialla voi. Ei ole laskeumaa mutta onhan se selvää että kun alapäätä ammutaan kahdesti tykillä niin jälkensähän se jättää. :(
Kiva mennä sänkyyn että oota nostetaan tuo mun alapää tuolta vielä mukaan. :(
Kommentit (61)
Mua niin raivostuttaa, että miks Suomessa synnyttäneitä naisia kohdellaan näin
Miksi ei siitä voisi kirurgisesti siistiä riekaleita? Jos seksiä haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Täh? (Nimimerkillä Kaksi lasta myös maahan puskenut)
Maailmaan varmaankin? ;) Mutta joo, kyllä mä aloittajana kävisin uudelleen gynellä, ei kyllä kuulosta normaalilta...
Vierailija kirjoitti:
Oon siis synnyttänyt alakautta 2 melkein 5 kiloista vauvaa. Ei tullut repeämiä mutta kaikkea muuta tuli. Ja ei olleet sokerivauvoja.
Ap
No synnyttäneillähän on tunnetusti väljät värkit, so what?!
No ei kuulosta tosiaan normaalilta. Itse olen pienikokoinen nainen ja molemmat alakautta syntyneet lapseni olivat syntyessään reilusti yli nelikiloisia. Palaute on, että olen tiukempi kuin synnyttämätön.
No en tiedä mitä se vaiva on. Pukamat vaivaa ajoittain. Nehän voi olla hemmetin kipeitä vaikkei isoja oliskaan. Lisäksi etupuolelta tuntuu pursuvan kaikkea ulos ja väliliha on venynyt ja ärtyy helposti ihan perus pyyhkiessä. Sattuu. :(
Käväise gynellä jos jotain äkillistä muutosta
Edellinen oli ap. En tajua alapeukkuja.
Jos alapää ärtyy (kuvailit uota välilihan ärtymistä), sulla on hiivaa, kuivat limakalvot tai jotain vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos alapää ärtyy (kuvailit uota välilihan ärtymistä), sulla on hiivaa, kuivat limakalvot tai jotain vastaavaa.
Ei tunnu kuivalta päinvastoin. Tuntuu että juuri siksi ärtyykin kun aina jotain meneillään. Jos ei menkat niin ovulaatio ja siinä välissäkin jotenkin märkä olo. :( voiko hiiva aiheuttaa sitä? Ei haise eikä kutise.
Ap
Ooh, hiiva voisi kyllä selittää vaivani. Kiitos tuhannesti menen apteekkiin. :) :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ooh, hiiva voisi kyllä selittää vaivani. Kiitos tuhannesti menen apteekkiin. :) :)
Ap
Ja suosittelen ehdottomasti, että ostat Canesten combia (tai vastaavaa tuotetta). Siinä on se kaikkein pyhimpään tungettava kapseli sekä voide, jota levitellään muualle pildeen ja tarvittaessa myös peräaukon ympärille - mulla on hiiva ylettynyt myös sinne! Suosittelen muuten Avecyd-pesunestettä alapesuun, se hoitaa ihoa.
Kyllähän tuon kokoiset on sokerivauvoja
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuon kokoiset on sokerivauvoja
Itse olin aikoinani samankokoinen vauva kuten myös lasten isä. Söin normaalisti raskauksien ajan ja sokerit oli ok itsellä ja myös vauvoilla.
Mitä olisin voinut tehdä toisin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja suosittelen ehdottomasti, että ostat Canesten combia (tai vastaavaa tuotetta). Siinä on se kaikkein pyhimpään tungettava kapseli sekä voide, jota levitellään muualle pildeen ja tarvittaessa myös peräaukon ympärille - mulla on hiiva ylettynyt myös sinne! Suosittelen muuten Avecyd-pesunestettä alapesuun, se hoitaa ihoa.
Maailman isoin kiitos sinulle ihana tuntematon! Onko mitään mitä täällä ei tiedetä?
Ap
Toisinaan noita oireita voi olla myös ilman hiivaa tai mitään tulehdusta, luonnollisen sytolyysin takia. Tällöin oireita on varsinkin aikoina joina emättimestä tulee kk-kierron vaiheen takia enemmän eritettä. Eritteen pH on sytolyysissä niin hapan että se ärsyttää, tavallaan syövyttää, kudoksia joihin se osuu. Tämä aiheuttaa kipuja emättimen aukolle, välilihaan, joskus virtsaputken aukollekin.
Monet koittavat hoitaa sytolyysioireita esim. maitohappobakteereja sisältävillä emättimen pH:ta "tasapainottavilla" puikoilla, mutta tätä ongelmaa ne pahentavat, koska ne on tarkoitettu päinvastaiseen vaivaan eli liian emäksisen pH:n tasapainottamiseen, kun taas sytolyysissä pH on liian hapan. Paikallisilla estrogeenivalmisteilla noita oireita hoidetaan tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Maailman isoin kiitos sinulle ihana tuntematon! Onko mitään mitä täällä ei tiedetä?
Ap
Toivottavasti tästä olis sulle apua! Mulla on kuukautisten edellä jonkin verran limakalvojen kuivumista, ja silloin käytän kookosöljyä alapäähän, mutta varmasti muutkin öljyt toimivat. Joskus se pilde vaan vaatii vähän enemmän hoitoa :) Missään nimessä ei kannata käyttää mitään voimakkaita pesuaineita alapään pesemiseen (mun mielestä tosin ei muunkaan vartalon, parhaiten kainaloillekin toimii tuo Avecyd, joka auttaa ihoa pysymään luonnollisen happamana).