Avokki vaatii mua menemään salile tosi kipeiden menkkojen aikaan
Mun runsaat ja todella kipeät menkat on kuulemma vaan tekosyy jättää treeni väliin ja olen laiska ellen lähde salille. Se luki jostain liikunnan auttavan menkkakipuihin - mutta kun tämä ei ole mitään pikkujomotusta vaan ihan helvetillistä. Olen käynyt tästä lääkärissä ja sain Pronaxenia, muttei kunnolla auta sekään. Ihan kuin joku kääntäisi puukkoa sisuksissa ja perään korventaisi hiilihangolla! Lisäksi vuotaa kuin saavista kaataen. On älyttömän inhottavaa että toinen haukkuu tässä kohtaa laiskaksi ja puhuu tekosyistä :( Itselleni kuntosali on siis harrastus eikä elämäntapa tai muutakaan suurenmoista niinkuin ilmeisesti pitäisi. "luuletko etteivät muut treenaa puolukkapäivinä" - kommentti sai mut jo suuttumaan sängyn pohjalla ja pyysinkin avokkia lähtemään jonnekin. Kivat loman viimeiset päivät :(
Kommentit (37)
Sama jos joku hurahtaisi johonkin itumehu-viheruute-pakurikääpä-raakaruoka-dieettiin ja VAATISI (jo sanana kauhea...), että avokkikin suhtautuu asiaan yhtä suurella intohimolla. Keskustelkaa asiasta avoimesti, koska avokki ei ehkä ymmärrä tilannetta ollenkaan sinun näkökulmastasi. Kerro, että sali on sinulle harrastus, ei elämäntapa. Toki liikunnallinen ihminen valitsee todennlköisesti kumppanikseen liikuntaa harrastavan, mutta tuollainen "salinatsismi" ei ole sama-asia. Ei tee suhteelle hyvää, jos avokki on väkisin toisen personal trainer. En minl ainakaan jaksaisi suorittaa avokille yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
ahaaa! kirjoitti:
Avokki kuulostaa muuten pikkuisen jännämiehelle; siksikö olette yhdessä? Kusipää saa aina naisen!
Ap, oikeasti. Laita suhteen plussat ja miinukset vaakakuppeihin ja katso, kumpaan kertyy enemmän.
Avokki suhtautuu treenaamiseen vaan paljon mua vakavammin muutenkin ja se on sille tosi tärkeä juttu. Eikä se ymmärrä näitä naisten vaivoja, exällään ei kuulemma ollut koskaan mitään ongelmia menkoista :( ap
Avokki ei ole tajunnut että naiset eivät ole samanlaisia..otan osaa. Mietipä oikeesti kauanko haluat olla fitnessfriikin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ahaaa! kirjoitti:
Avokki kuulostaa muuten pikkuisen jännämiehelle; siksikö olette yhdessä? Kusipää saa aina naisen!
Ap, oikeasti. Laita suhteen plussat ja miinukset vaakakuppeihin ja katso, kumpaan kertyy enemmän.
Avokki suhtautuu treenaamiseen vaan paljon mua vakavammin muutenkin ja se on sille tosi tärkeä juttu. Eikä se ymmärrä näitä naisten vaivoja, exällään ei kuulemma ollut koskaan mitään ongelmia menkoista :( ap
Avokki ei ole tajunnut että naiset eivät ole samanlaisia..otan osaa. Mietipä oikeesti kauanko haluat olla fitnessfriikin kanssa.
No totta. Tuskin voin ikinä täyttää vaatimukset. Ap
Mulla treeni ainakin auttaa kipuihin! Just eile alko menkat ja äsken tulin salilta. Mulla on vielä erittäin runsas vuoto kuparikierukan takia ja sitä vuotoakin liikunta hieman hillitsee. Mutta minä menen ainakin sillon salille kun itse haluan enkä sillon kun avokki käskee, eli tuo miehesi toiminta on naurettavaa jokatapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin menkat ovat "tosi kipeät", kun nainen sanoo niin. Jos mies sanoo olevvansa "tosi kipeä", niin sehän on toki vain miesflunssaa.
Taitaa olla aika harvinaista, että nainen vaatisi miestä lähtemään salille, kun sairastaa flunssaa, silti vaikka epäilisikin olevan vähän liioiteltua pikkuvaivan valittamista. Yleensä saavat ihan itse päättää salilla käymisistään tai käymättömyyksistään, eikä nainen siihen puutu.
Aivan kuten aloituksessa väitetty tilannekin taitaa oilla aika harvinaista. Mitään eroa sen tapahtumien esiintyvyyden ei siis liene, eikö niin?
Aivan sama onko kyse salista, kaupassakäynnistä tai suklaan syömisestä. Ongelma on se, että ap:n avokki kokee olevansa oikeutettu määräämään ap:n asioista ja ap antaa sen tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Jos on enndometrioosia, niin limakalvo irtoaa ja veri valuu väärissä paikoissa kuten munanjohtimien sisällä ja suolistossa ja vatsaontelossa eikä vain kohdusta ulos. Sinä miesflunssaan vertaava olet aika hakoteillä. Tässä endotapauksessa kipua pitää verrata siihen, että olet ollut vatsanalueen leikkauksessa ja saanut jälkiköteen komplikaationa sisäisen verenvuodon vatsaonteloon. Onneksi sinulla on mahdollisuus se kokea aikanaan, jos joudut leikkaukseen ja voit muistella sanojasi.
Nimim. Molemmat kokenut ja aivan samalta tuntuu
Ap ei sanonut, että hänellä olisi endometrioosi, vaan että hänestä menkat ovat todella kipeät. Voihan "miesflunssakin" olla vaikka myyräkuumetta tmv., mutta nyt verrattiin toisinsa sitä, että nainen sanoo olevansa todella kipeä (palstalaisten mielestä hurrrrjan vakava asia) ja sitä, että mies sanoo olevansa todella kipeä (liioitteleva vätys). On se kumma, että tämä naisten ylimainostettu kyky empatiaan rajoittuu vain oman sukupuolen kokemuksiin.
Vaadi sinä avokkia muuttamaan muualle.
Kerro sille miehelle, että se voi tunkea sellaisen keskiaikaisen, piikein varustetun taistelunuijan hanuriinsa, ja mennä sitten salille vähän pumppailemaan. Siltähän se pahimmillaan tuntuu, kun on ihan karseat menkat, mies ei taida älytä mistä puhuu.
Vierailija kirjoitti:
ahaaa! kirjoitti:
Pitäisköhän sun avokin miettiä sitten yhteenpaluuta ongelmattoman exänsä kanssa? Ei kun, exässä oli tietysti jotain muuta vikaa. Jospa vaan vapauttaisit avokkisi takaisin markkinoille metsästämään sitä the täydellistä naista, joka on juuri sellainen kuin hän haluaa?
Mies ei taida olla kovin empatiataitoinen. Harva mies varmaan edes tietää, miten hankalat menkat voivat olla.
Oletko kokeillut onko ravinnolla vaikutusta kipuihin ja runsauteen?
Itselläni huisasti myönteisempään suuntaan olen päässyt karsimalla ravinnosta viljat, sokerin ja maidon minimiin. Liha ei myöskään kuulu ruokavaliooni. Syön suurelta osin raakaruokaa. Teen vihermehuja. Idätän, kasvatan versoja ja oraita...
Vaikket hurahtaisikaan kaikkeen tuohon, sinulle on joka tapauksessa hyötyä, jos ruokavaliossasi on runsaasti kasviksia, marjoja...
Ravintorikasta ruokaa :D
Tsemppiä 💛
Sano sille, että menee sitten exänsä terveyssiteitä nuuhkimaan!
Eniten tuossa minua oksettaa se, että vertailee exään. Onko muissa asioissa vertaillut?
Juntti mikä juntti.
No uterus, no opinion! - Rachel Green
Kuulostaa minustakin endometrioosilta. Varaa aika gynekologille, niin asia varmistuu.
Sitä en tiedä, mikä avomieheesi auttaisi. Kuvitteleeko se sinun lihovan, jos pidät pari päivää taukoa treenaamisesta? Jos se pelkää hysteerisesti lihavia naisia, miten se suhtautuu raskaana oleviin naisiin? Kannattaako sen kanssa ainakaan perustaa perhettä?
Minua niin vituttaa tuo jatkuvasti hoettu "liikunta auttaa kipuihin!" No ehkä joo, niin kauan kun kivut eivät ole mitkään järkyttävät. Itse yritin viimeksi kuukautisten loppupuolella mennä lenkille, ja juoksusta johtuva tärinä aiheutti niin pahan säteilevän kivun jalkoihin, että miehen piti hakea autolla kotiin.
Harmillista, koska muuten urheilen joka päivä ja se todella on elämäntapa. Menkkojen aikana on pakko tyytyä varovaiseen joogaan :(
Joillain oikeasti kuukautiset on todella kipeät, itse saavuin synnärille vasta kun oli ponnistusvaihe, sillä luulin että kyllä synnytyskivun kuuluu olla kivuliaampaa kuin _kivuliaat_ kuukautiseni :S
Mies taitaa olla niitä, joiden mielestä sali on jotenkin autuaaksi tekevä paikka ja pakollista käydä vaikka olo olisi mikä.
Itse onneksi saan ihan keskenäni päättää jaksanko lähteä salille tai lenkille. Ja niin saa mieskin.