Yksin lomalle 4:ksi päiväksi. Minne ja mitä?
Eka kerran elämässäni olen tällaisessa tilanteessa.. Minulla lomaa 4 päivää (tai viikko, mutta siitä itekseni 4 päivää). Mies ei saanut lomaa tähän ja haluisin tehdä/lähteä. Mutten ole yksin mennyt ikinä mihinkään. Ideoita? Rahaa ei ihan hirveästi ole, noin 500€ olis budjetti. Koti ja ulkomaat käy :) kiitos!
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse juuri lähdössä 4 päiväksi yksin reissuun, otin lennot Budapestiin (150e, halvemmallakin löydät jos mulkkaat päivien kanssa ja varaat ajoissa!), sieltä otan junan Bratislavaan (pari kymppiä) siellä yötä (40e), seuraavana päivänä laivalla Tonavaa pitkin Wieniin (25e), siellä yö (50e), kolmantena päivänä juna takaisin Budapestiin (30e) jossa yö (50e) ja sitten takaisin Helsinkiin :) En tietenkään vielä tiedä millainen reissusta tulee kun se on vasta edessä, mutta luulen mulla tulevan oleen ihan mukavaa.
Tosi kivan kuuloinen reissu, varmasti tulee mukavaa ja paljon nähtävää. Hyvää matkaa!
Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta! Bratislavan vanha kaupunki on ihana. Budapestissa taas olisi näkemistä vaikka koko neljälle päivälle. Mukavaa matkaa, tule kertomaan miten meni!
Gdansk, tai Puola ylipäätään. Pohjois-Saksan kaupungit tai Riika.
Minua kiinnostaa tämä sama. Mies on jotenkin nihkeä lähtemään mihinkään ulkomaille eikä sillä ole oikein lomaakaan. Kavereiden kanssa taas on hankala saada aikatauluja sopimaan yhteen ja silloin kun yhdellä olisi varaa, toisella ei… joten helpointa kai lähteä yksin. Olen reissannut aiemminkin yksin joten en erityisemmin pelkää sitä, mutta en osaa päättää minne menisin. Budjetti aika lailla sama kuin sinulla ap. Berliini ja Amsterdam kiinnostaisi, tosin en tiedä riittäisikö tuo 500€. Edullisempia voisivat olla esim tuo Budapest, Kroatia ainakin turistisesongin ulkopuolella ja muut Balkanin maat, ja Espanjassakin taitaa olla suht edullinen hintataso. Praha on ihana mutta lieneekö kovin edullinen hintataso enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua kiinnostaa? Mä menisin Lontooseen kiertämään kaikki taidemuseot ja teatteriin.
4pvää ja 500e, Lontooseen.. just.
Onnistuu hyvin, jos vaan saa edulliset lennot. Tosin "kaikkia" taidemuseoita ja teattereita silloin ei kierretä. Edullisia majoituspaikkoja kyllä löytyy.
Eri asia kannattaako Lontooseen matkustaa näinä aikoina, kun terrorismin uhka näkyy ilmapiirissä.
Tällä ajatustavalla Lontooseen ei kannata matkustaa koskaan, siellä on vuosikymmenien ajan ollut terrorismin uhka. Muistan vielä ajan, jolloin IRA jätti pommeja milloin minnekin ja siellä sitä vaan pimeässä metrovaunussa odoteltiin, milloin päästään (vai päästäänkö) junasta ulos ja kiipeämään satoja askelia tunnelista maan pinnalle.
Lontooseen riittää 500 e, jos saa edulliset (vaihdolliset) lennot Heathrowlle ja sieltä Oyster Cardilla kaupunkiin. Jos ei vaadi luksus-majoitusta, niin esim. Baden-Powell House Hostel Kensingtonissa (isojen ilmaisten museoiden vieressä) on hyvä paikka.
Hienoja ideoita, lisääkin saa laittaa. Luulen että Riika vois olla hyvä! Lennot halpoja, ja on kuitenkin suht lähellä :)
-ap
panolomalle mikrokullien maahan eli turkkiin. Nyt on todella halpoja matkoja sinne. Panemiseen menee sitten vähän rahaa, joudut ehkä tarjoamaan ruokaa ja juomaa ja joskus puhdasta rahaa, mutta riippuu minkä ikäinen olet ja oletko ruma vai kaunis?
Menisin viikonlopuksi hotelliin. Kylpylähoidot,hieronnat ja kampaaja. Sit joku kiva uusi vaate. En lähtisi yksin ulkomaille vaan nauttisin ihan täällä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua kiinnostaa? Mä menisin Lontooseen kiertämään kaikki taidemuseot ja teatteriin.
4pvää ja 500e, Lontooseen.. just.
Onnistuu hyvin, jos vaan saa edulliset lennot. Tosin "kaikkia" taidemuseoita ja teattereita silloin ei kierretä. Edullisia majoituspaikkoja kyllä löytyy.
Eri asia kannattaako Lontooseen matkustaa näinä aikoina, kun terrorismin uhka näkyy ilmapiirissä.
"Kannattaako" mihinkään matkustaa, kun terrorismin uhka näkyy joka kaupungissa?
Ja suurin osa Lontoon museoista on ilmaisia. Teatteriin saa edullisia viime hetken lippuja. Majoituksen saa kyllä tuohon hintaan, jos ei viittä tähteä vaadi.
Vierailija kirjoitti:
Berliini ja Amsterdam kiinnostaisi, tosin en tiedä riittäisikö tuo 500€.
Olin keväällä Amsterdamissa 4 päivää. Aika lailla tasan tuo 500 € kului yhteensä lentoihin, hotelliin, ruokiin, tuliaisiin ja muihin ostoksiin. Halvemmallakin olisi voinut päästä, meidän lennot oli Finnairin tarjouslennot, halvempiakin olisi löytynyt jos olisi nähnyt vähän vaivaa. Kiva reissu ja kiva kaupunki, suosittelen!
Venytät lomaa muutamalla päivällä ja otat äkkilähdön Analiaan!
Fuertteventtuura, Kran Ganaria tai Lantsarootte.